beantwoord

te vroeg vertrokken trein

Vandaag 24-05-2020 op Schiphol naar Almere poort moest ik nemen, 22:25 zou die vertrekken, ik was 22:22 op het perron en tot mij verbazing was die net weg gereden , ik kom net van een avond dienst en wou zo snel mogelijk naar huis, ik vind dit geen service en style om eerder te vertrekken dan het gepland was, die conducteur met een bril keek nog naar me op de laatste treinstel waar hij in zat! Ik betaal voor deze service en verwacht wel een beetje dat het normaal gaat, maat dit is echt super slecht dit en wil een klacht indienen hier over , alleen kan ik dus nergens terecht! Die conducteur moet aangesproken worden voor deze shit wat die flikt

als jullie niks ermee doen ga ik dit op al mij. Sociale media’s gooien wat voor services jullie leveren aan de klanten want ik ben echt pissed off

icon

Beste antwoord door Jeroen 24 mei 2020, 23:48

Dan stond er duidelijk een klok niet goed want hieronder kunt u de GPS data van deze trein zien (inzichtelijk op treinposities.nl) waarbij te zien is dat deze trein keurig om 22.20 is vertrokken vanaf Hoofddorp richting Schiphol.  En deze trein redt het niet om in 2 minuten op station Schiphol aan het perron te staan, passagiers in te laten stappen en te vertrekken.

Helaas zijn de tijden van Schiphol niet zichtbaar omdat deze in een tunnel gelegen is maar deze treinserie is mij zo bekend dat ik met 100% zekerheid kan zeggen dat de trein niet om 22.22 al vertrokken was vanaf Schiphol met een vertrektijd van 22.20 uur vanaf Hoofddorp.  Dat is gewoon niet mogelijk.

Om 22.22 uur reed deze trein net op zijn hoogste snelheid en dat is nabij de ingang van de tunnel aan de Hoofddorpse zijde. Dan moet hij nog een stuk tunnel door waar de trein terug moet naar een snelheid van max. 60 km/uur en dan voor het perron nog terug moet naar 40 km/uur om daarna nog een stop te maken op Schiphol.

Daarnaast ging vlak hierna nog de trein naar Amsterdam Centraal welke doorrijdt naar Zwolle en dan had u slechts 11 minuten later thuis geweest als u op Almere Centrum moest zijn.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge

Dan stond er duidelijk een klok niet goed want hieronder kunt u de GPS data van deze trein zien (inzichtelijk op treinposities.nl) waarbij te zien is dat deze trein keurig om 22.20 is vertrokken vanaf Hoofddorp richting Schiphol.  En deze trein redt het niet om in 2 minuten op station Schiphol aan het perron te staan, passagiers in te laten stappen en te vertrekken.

Helaas zijn de tijden van Schiphol niet zichtbaar omdat deze in een tunnel gelegen is maar deze treinserie is mij zo bekend dat ik met 100% zekerheid kan zeggen dat de trein niet om 22.22 al vertrokken was vanaf Schiphol met een vertrektijd van 22.20 uur vanaf Hoofddorp.  Dat is gewoon niet mogelijk.

Om 22.22 uur reed deze trein net op zijn hoogste snelheid en dat is nabij de ingang van de tunnel aan de Hoofddorpse zijde. Dan moet hij nog een stuk tunnel door waar de trein terug moet naar een snelheid van max. 60 km/uur en dan voor het perron nog terug moet naar 40 km/uur om daarna nog een stop te maken op Schiphol.

Daarnaast ging vlak hierna nog de trein naar Amsterdam Centraal welke doorrijdt naar Zwolle en dan had u slechts 11 minuten later thuis geweest als u op Almere Centrum moest zijn.

Reputatie 7
Badge

Ik sluit me bij Jeroen aan, ook ik rij dat stuk zeer regelmatig. Ook in de rustige avonduren heb je (veel) meer tijd nodig dan 2 minuten om te vertrekken van Hoofddorp, op Schiphol aan te komen (in de tunnel zit een snelheidsverlaging naar 60 km/u en dan moet je nog afremmen naar het perron).

Ok dank je wel dat je zegt dat ik lieg, lijkt me een heel rare droom als ik dit niet heb meegemaakt net, maar wat jullie zeggen is de waarheid toch, dan ben ik degene die liegt toch als betalende klant en waarschijnlijk wordt er toch niks mee gedaan, dit is de laatste jaar dat ik met de trein reis! Dank je wel om het duidelijk te maken 

Reputatie 7
Badge

Ik zie ons niet zeggen dat je liegt, maar wél dat er mogelijk een klok verkeerd heeft gestaan of dat je mogelijk iets scheef op een klok gekeken hebt.

Wij rijden meerdere malen per week met treinen van Hoofddorp naar Schiphol en het is gewoon niet mogelijk om 2 minuten na vertrek uit Hoofddorp al weg te zijn van Schiphol.

Neemt niet weg dat het uiteraard zeer zuur is om een trein te missen.

Reputatie 7
Badge +3

wil een klacht indienen hier over , alleen kan ik dus nergens terecht!

Jawel hoor, de mogelijkheden staan hier beschreven: https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Al heeft 't gezien bovenstaande reacties denk ik niet heel veel zin, maar klagen staat je vrij :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Als jullie toch zo leuk bezig zijn Jeroen en Edwin, hoe lang doe je er dan vervolgens over om de Schipholtunnel weer uit te rijden tot aan de ringvaart? Want de terugkijkfunctie plaatst de 4383 om 22:28 daar net voorbij.

Reputatie 2

Hoi @Jeroen 

Eerste keer dat ik een dergelijk plaatje zie. Is het de afdaling van de Hollandse Brug of is de bok voor het karretje gaan staan? 

Badge

@JimiHxDit is gewoon een tijd/snelheidsverlloop grafiek van het GPS signaal van de trein welke openbaar beschikbaar is en waarmee je dus kunt zien waar een trein een bepaalde snelheid rijdt en op welk tijdstip.

@Momo,  de route naar Amsterdam Zuid heeft een hele ruime rijtijd, net als verder rihting Diemen Zuid. Dus als je naar de maximaal toegestane snelheid gaat Schipholtunnel uit dan ben je te vroeg op Amsterdam Zuid, dat stuk kun je op je dooie akkertje doen terwijl Hoofddorp - Schiphol juist heel krap is gepland.

Daarnaast mag je zodra je die kant de tunnelbuis in rijdt al meteen 80 km/uur rijden en al vrij snel doortrekken naar de 130 km/uur.  De Schiphol tunnel uitrijden gaat dus sneller dan de tunnel inrijden richting het perron.vanwege de snelheid die je mag rijden Tevens is jouw meetpunt een plek waar niet afgeremd is maar waar je op volle snelheid rijdt en dus geen goed referentie punt.

Voor mijn standplaats is de 4300 serie en de 4600 serie het bulk wat wij rijden, Zo rijden wij als standplaats ruim 40x per week op treinserie 4300 en ruim 130x per week op treinserie 4600 die hetzelfde stuk tussen Hoofddorp en Schiphol rijdt als sprinter.

Reputatie 7
Badge +3

De bedoeling van mijn vraag was, als je om 22:28 bij dat punt bent, hoeveel minuten eerder is er dan vertrokken vanaf Schiphol?  Als dat 2 tot 3 minuten is dan geeft dat ook weer aan dat de trein gewoon op de correcte tijd is vertrokken.

Het referentiepunt heb ik niet zelf gekozen, die komt eruit rollen wanneer je zoekt op tijd 22:28. 

Deze twee grappenmakers willen graag dat mensen de auto pakken ipv de trein , dan proberen je te kleineren en woorden in je mond te plaatsen, ik heb meer het gevoel dat het melden ervan hier in de community een grote grap is ! Want wat gaan ze doen er aan, helemaal niks dan je uitlachen en reacties plaatsen zoals wat erg als je vertraging hebt geleden of wat erg dat je je trein hebt gemist! Ipv het proberen optelossen voor de toekomst, of de oorzaak te achterhalen, nee hoor deze mensen krijgen betaald voor een service wat ze moeten leveren en ik heb ervoor betaald.

-aangepast door moderator, huisregels overtreden

Reputatie 6
Badge

@Alex666 Kan je ook gewoon normaal een discussie voeren? Dit slaat nergens op. Wees een vent en haal dat gevloek gewoon weg. Dat is nergens voor nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Oh, het antwoord bevalt u niet dus begint u maar te schelden? 

Er zijn hier op de community ook genoeg voorbeelden waarbij de erbij gehaalde GPS gegevens van de website Treinposities wél aantonen dat een trein te vroeg vertrokken is en die incidenten zijn meestal door de moderators doorgespeeld. Het is zelfs zo dat ik die ik die hier zelf vaak heb gepost, juist om dit onder de aandacht te brengen van NS, wat dan soms weer irritaties bij anderen opriep.

Zie bv https://community.ns.nl/dienstregeling-59/waarom-te-vroeg-47819/index2.html of https://community.ns.nl/op-het-station-17/trein-vertrekt-te-vroeg-50480

Badge +3

Dit soort taal in de reizigers-community (tegen mensen die wel of geen NS personeel zijn maar je in ieder geval niet kunnen helpen met je ‘probleem’) is tegen alle regels.

Gerapporteerd, neem de eventuele waarschuwing die je nog van een moderator krijgt ter harte en anders bye bye namens de ‘grappenmakers' en mijzelf.

‘Wij’ willen helemaal niet dat je de auto neemt. Sterker nog, van één van de grappenmakers weet ik toevallig dat ze er niet eens eentje heeft, en zelfs geen rijbewijs volgens mij.

Bel (030 751 5155) of chat, tweet of facebook gerust met de klantenservice en gebruik dan vooral dezelfde taal. Zo'n ‘gesprek’ zal dan snel eindigen en dan mag je weer hier komen klagen “die kut NS hangen gewoon op en zeggen dat ik ongelijk heb!”

Zou je jezelf dan niet gaan afvragen (met alle gegevens over die trein bekend) dat je inderdaad zelf ongelijk hebt? En de vertraging voor lief nemen en een GTbV claim indienen?

Reageer