beantwoord

Te vroeg wegrijden laatste trein Enschede naar het westen

• 1 mei 2021
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Zojuist is het me voor de derde keer gebeurd in de laatste ongeveer 6 keer dat ik de laatste trein vanuit Enschede moest hebben (sls in de laatste die ook snel op bestemming is) dat de trein te vroeg wegrijdt. Nu weet ik dat ik eigenlijk eerder moet komen, maar ik werk in de horeca (de laatste keer was dus ook voor de lockdown) en soms loopt het gewoon iets uit en wordt het haasten. Vandaag kwam ik om 22:44 het station oplopen en het is nog geen halve minuut lopen naar de trein, ik was in de veronderstelling dat de trein om 22:47 ging maar hij ging blijkbaar om 22:46. Dus ik loop naar de trein, door de poortjes, de conducteur zwaait met zijn armen dat ik moet opschieten, ik doe mijn koptelefoon af (want dat is netjes), ik zeg op een vriendelijke manier die hij door het mondkapje wellicht niet zag: "ach, het valt toch best mee", waarop hij antwoord met: ja doei. En hij doet terwijl ik een meter van de deur ben de deuren dicht en rijdt gelijk weg terwijl hij allemaal dingen over mijn koptelefoon zit te gebaren terwijl hij weg rijdt Nu houd ik er niet van om dingen op social media te zetten maar ik dacht ik laat het jullie via deze weg wel even weten aangezien er vanuit Enschede geen trein achter zit en ik me wel afvraag waarom ze zo vroeg weg gaan steeds, zet dan een andere tijd op de site of als het een werkdruk dingetje is voor hen doe daar dan wat aan. Nadat ik bij was gekomen van de verbazing zag ik overigens de klokken, inclusief mijn smartphone, nog van 22:45 naar 22:46 springen terwijl hij al in de verte was. Hopelijk dat hier een keer wat aan wordt gedaan! 

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 1 mei 2021, 07:55

De trein gaat om 22:46 en niet om 22:47. Wellicht is dit veranderd; meerdere keren per jaar kunnen zulke kleine wijzigingen plaatsvinden. 

En het is sowieso verstandig om op te schieten als een conducteur u daartoe aanspoort. 

Bekijk origineel

5 reacties

De trein gaat om 22:46 en niet om 22:47. Wellicht is dit veranderd; meerdere keren per jaar kunnen zulke kleine wijzigingen plaatsvinden. 

En het is sowieso verstandig om op te schieten als een conducteur u daartoe aanspoort. 

Reputatie 7
Badge +3

Knap dat jij bij een horecasluiting om 18.00 uur een trein van 2246 uur naar den Haag niet weet te halen. Volgens Rijdende treinen is de trein om 22.46 uur vertrokken.

Reputatie 7

Treinposities geef de volgende tijden aan voor Enschede:

Station Doorkomst start Doorkomst einde
Enschede 22:45:58 22:46:28

Knap dat jij bij een horecasluiting om 18.00 uur een trein van 2246 uur naar den Haag niet weet te halen. Volgens Rijdende treinen is de trein om 22.46 uur vertrokken.

Dat is wat te kort door de bocht. Veel horecagelegenheden bieden afhaal van maaltijden aan. Gisteren na zes uur nog een heerlijke lasagne opgehaald…

Reputatie 6

Je moet gewoon direct naar de trein gaan. Koptelefoon afzetten en kletsen met de conducteurkan ook als je in de trein zit. En misschien zijn de werktijden niet zo handig als je afhankelijk bent van de laatste trein.

Reageer