beantwoord

Terugreis van Marco Borsato op 5 juni

• 4 juni 2019
  • 9 reacties
  • 625 Bekeken

Wij gaan 5-6 naar Marco Borsato en willen na die tijd naar Hengelo terug met de trein, zijn er treinen na 23.00?
icon

Beste antwoord door iMark 4 juni 2019, 10:43

Dit is volgens de reisplanner de laatste verbinding.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Dit is volgens de reisplanner de laatste verbinding.

Die had ik ook gezien, maar zouden extra treinen rijden, die kan ik dus niet vinden.
Hallo francois1969 en welkom bij de NS Community.

Er worden voor de concerten van Marco Borsato extra treinen ingezet maar dat betekent helaas niet dat elke bestemming na afloop van het concert bereikbaar is. In jouw geval betekent dit dus, zoals iMark met zijn reactie al aantoonde, dat je helaas niet thuis komt of een deel van het concert moet missen.
Reputatie 7
Badge +3
De extra treinen rijden van Rotterdam Stadion naar Rotterdam Centraal en Dordrecht. Ook maken reguliere sprinters Den Haag - Dordrecht een extra stop op Rotterdam Stadion

Wanneer je op https://treinposities.nl/vertrekstaat/rotterdam-stadion/2019-06-05 zoekt "Met planning" zie je alle treinen die stoppen op Rotterdam Stadion. De 288xx ritnummers zijn de extra treinen.

Met dit soort concerten is vaak zo dat mensen die verder weg wonen niet meer thuis kunnen komen of voor het eind van het concert al weg moeten.
Badge +3
Het probleem is eerder dat de laatste verbinding van Rotterdam Centraal naar Hengelo al om 22.35 uur is. Dan kunnen er tientallen extra treinen rijden naar Rotterdam Stadion rijden maar verder dan Amersfoort kun je vanaf Rotterdam Centraal niet komen.
Reputatie 6
Het probleem is eerder dat de laatste verbinding van Rotterdam Centraal naar Hengelo al om 22.35 uur is.

Het probleem is ook dat er in het oosten, noorden en zuiden vrijwel nooit zulke concerten zijn. Doe maar eens Marco Borsato in het FC Twente stadion. Dan kunnen de mensen uit de Randstad na 22.45 niet meer thuiskomen.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74 ik boek gewoon een kamer als ik een deel van een evenement/concert zou moeten missen vanwege een laatste trein
Badge +3
Het is inderdaad ongelijk verdeeld in de wereld. De meeste concerten worden georganiseerd in de Randstad. Dat is natuurlijk niet iets dat NS kan oplossen.
Reputatie 4
Exact, dat zijn commerciële afwegingen van organisatoren. Kennelijk valt dat vaak in het voordeel van de Randstad.

Reageer