testen nieuwe dienstregeling

• 22 September 2021
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Op woensdagen worden blijkbaar nieuwe dienstregelingen getest. Afijn. 
Dit betekent voor mij (dagelijks reis ik van Dordrecht Zuid naar Delft) dat als ik uit de sprinter kom bij Dordrecht dat ik de longen uit mijn lijf moet rennen om de intercity te kunnen pakken. In de huidige dienstregeling komt de sprinter om 07:32 Dordrecht binnen en vertrekt de IC om 07:39. Maar die IC vertrektijd is opeens 07:33 geworden. 
Dat ik me nu 1X per week even Usain Bolt mag wagen is een klein dingetje, maar iedere werkdag hoeft wat mij betreft echt niet. Bezweet voor de klas staan heeft mijn voorkeur niet!

Lang verhaal kort: vertrektijden van de ICs in noordelijke richtingen ietsjes beter kortsluiten. Al is het maar met 2 minuten. 

2 reacties

Reputatie 2

overstap wordt 5 minuten vanaf december. Zie https://hafas.bene-system.com ( bv. op 21december )

Badge +3

De overstap is dan niet meer op de intercity, maar op de sprinter. Net zoals de NS-reisplanner vandaag als reisadvies geeft.

Het is niet eenvoudig om een treinserie twee minuten op te schuiven. Dit heeft veel gevolgen voor andere treinen, tot ver van Dordrecht, die allemaal mee moeten schuiven. De dienstregeling zal dus niet hieraan worden aangepast, zeker ook omdat het alternatief met de sprinter maar vijf minuten langer duurt.

Reageer