-
-
Reisadviseur*
-
22 reacties
Zoals vele ICD reizigers vast wel weten komt het soms voor dat wanneer een ICD eindelijk een keer op tijd is deze alsnog vertraagd raakt omdat een vertraagde Thalys voorrang heeft. Er moet dan eerst op de vertraagde Thalys gewacht worden, dan moet er worden gewacht tot deze een paar minuten op het station heeft gestaan en wegrijdt, en dan nog een paar minuten zodat er wat ruimte tussen de Thalys en ICD zit. Nu de Eurostar ook op de HSL rijdt (of nu dan nog test ritten denk ik, hij was in ieder geval helemaal leeg) heeft die trein ook nog eens voorrang. Ik heb nu alweer 16 minuten vertraging omdat we op een Thalys én Eurostar moeten wachten. Waarom krijgen deze treinen voorrang en raakt er dan een extra trein vertraagd, terwijl de ICD ook gewoon op tijd kan gaan rijden en de al vertraagde Thalys en/of Eurostar dan wat extra minuten vertraging hebben? Ik snap dat namelijk niet echt. De Thalys is maar 5 minuten sneller.
icon
Beste antwoord door Tamzin 5 december 2017, 14:18
@camomille
Als ik me goed herinner hebben internationale treinen voorrang op binnenlandse treinen.
Bekijk origineel