Tienminutentrein

• 15 mei 2018
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Badge +3
Vandaag in het AD een artikel over de iedere tien minuten-treindienst tussen Amsterdam en Eindhoven en wat er allemaal bij komt kijken. Aardige achtergrondinformatie.
Tienminutentrein

2 reacties

Bedankt voor de link. De info vind ik echter tegenvallen, bijna hele artikel gaat (weer) over spoorlopers. En we wisten het al, dat mag absoluut niet.
Duidelijk een artikel vanuit Prorail, het op tijd rijden met deze serie treinen is heel erg belangrijk omdat een vertraging hier heel erg doorwerkt in de hele dienstregeling op dit traject.

En wat betreft spoorlopers kan er niet genoeg gewaarschuwd worden voor de gevolgen, als je met hoge snelheid iemand raakt dan wil je niet weten hoe de plaats van het ongeval er uit ziet. En zulke dingen kunnen ook heel onschuldig lijkende spelletjes op een perron zijn waarbij het dan net even mis gaat met grote gevolgen van dien.

Daarnaast teken je een machinist voor het leven en heeft ook de hoofdconducteur echt geen fijne dag met het afdekken van de restanten. Van mij mag hier nog veel meer aandacht voor zijn en dan ook zeker voor het lopen op de rand van het perron waar sommige treinen zelfs met 140 km/uur langsrijden.

Recentelijk had ik een ouder echtpaar welke gewoon langs de spoorlijn aan het fietsen waren, binnen de afrastering die daar was en ca. 1 meter vanaf de buitenste spoorstaaf, nou dan schrik je wel even ...

Reageer