beantwoord

Tijdelijk traject bevalt!

  • 25 februari 2020
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

Reputatie 1

Sinds deze week is er, vanwege werkzaamheden aan het spoor op Den Haag Centraal, een tijdelijke sprinter ingezet tussen Amsterdam CS en Rotterdam CS. 
 

Deze stopt oa op station Voorschoten wat mij dus een overstap scheelt onderweg naar Rotterdam Centraal. 
 

Welnu de vraag: wie van de dames en heren van de NS leest hier mee en kan dit initiatief meenemen in de planning zodat dit een vaste lijn kan worden? 
 

Enkele jaren geleden was er ook een trein zonder overstap tussen Voorschoten en Rotterdam maar die is op onverklaarbare wijze ineens verdwenen. 
 

Wat zou het toch fijn zijn als dit weer in ere hersteld kon worden. Wie oh wie weet raadt!

 

Martin

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 februari 2020, 17:50

Hi Martin!

Ik kan me voorstellen dat je dit als zéér prettig ervaart :grinning:

Ik kan je niks beloven maar ik zal je bericht delen met onze dienstregelingspecialisten. Zij beginnen al een paar jaar van te voren met de opzet van een nieuwe dienstregeling. Dus wie weet in de toekomst :slight_smile:  (Zie ook dit interessante filmpje.)

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Martin!

Ik kan me voorstellen dat je dit als zéér prettig ervaart :grinning:

Ik kan je niks beloven maar ik zal je bericht delen met onze dienstregelingspecialisten. Zij beginnen al een paar jaar van te voren met de opzet van een nieuwe dienstregeling. Dus wie weet in de toekomst :slight_smile:  (Zie ook dit interessante filmpje.)

Reputatie 7
Badge +3

Ik reis nu niet meer zoals voorheen van De Vink naar Delft, anders had dit voor mij ook zeer welkom geweest.

Wel apart om hier een sprinter naar Rotterdam te hebben waarbij aangegeven wordt dat die niet op Moerwijk, Rijswijk en Delft Campus stopt.:grin:

 

Reputatie 5
Badge

Geef je bitter weinig kans. Die oude situatie kan ik me ook nog herinneren en was een grote potentiele bron voor vertraging, verder zou blijken dat het overgrote merendeel van de reizigers in die SPR, van beide kanten uit (Leije en Delluf)  toch echt naar den Hg CS wilden-de ambtenareninvloed? Vandaar dat nadien bij de herschikking de IC op de Laan gingen stoppen.

De plannen op lange (dream/hope) termijn zijn eerder dat als eenmaal ooit-wie weet wanneer- 4 sporigheid dHg-Rtdm (Schiedam) er is, de SPR Randstadrail ala RET-metro worden. Met dan mogelijk nog een extra stop ergens bij de Kethel/Schiedam nrd. Momenteel wordt hard gewerkt aan de tunnel in Delft en daarna staat de resterende 3-4 km tussen Rwk en Dlft op de rol hiervoor. Het nwe tunnelstation in Dft wordt 4 sporig, maar het kan makkelijk worden gesplitst in aparte perrons voor NS en RET, of per richting indien niet. Vanwege dat idiote chipcheckgedoe (ooit was Ams Amstel vanwege die snelle overstap geroemd………..

Reageer