Skip to main content
Antwoord

tijden in de reisplanner

  • May 20, 2025
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Ik sta op het punt een ticket te kopen van Amsterdam naar Workum voor morgen. Ik wil om 17:00 vertrekken, maar de reisplanner geeft tegenstrijdige informatie: op de ene plek staat 17:01 en op een andere plek 16:01. Zou dit kunnen komen doordat ik inlog vanuit Engeland met een tijdsverschil van 1 uur?

 

Beste antwoord door iMark

Dat zou best kunnen. Probeer eens de tijdzone te wijzigen in de instellingen van het apparaat dat je gebruikt. In Nederland is er geen verbinding om 16:01 uur, wel om 16:08 uur.

Je hoeft overigens niet van te voren een ticket te kopen als je reist met een bankpas of een creditcard. Je kunt dan in- en uitchecken met je kaart. In Leeuwarden uitchecken bij NS en weer inchecken bij Arriva en in Workum uitchecken.

Zie: https://www.ovpay.nl

4 reacties

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Dat zou best kunnen. Probeer eens de tijdzone te wijzigen in de instellingen van het apparaat dat je gebruikt. In Nederland is er geen verbinding om 16:01 uur, wel om 16:08 uur.

Je hoeft overigens niet van te voren een ticket te kopen als je reist met een bankpas of een creditcard. Je kunt dan in- en uitchecken met je kaart. In Leeuwarden uitchecken bij NS en weer inchecken bij Arriva en in Workum uitchecken.

Zie: https://www.ovpay.nl


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 20, 2025

Dank U


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 20, 2025

Klopt, de Reisplanner toont de lokale tijd en dat is in het VK een uur eerder. Uit het archief:

 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 20, 2025
Dank jullie wel allebei. Alles geregeld.