Tilburg Reeshof - Arnhem

• 8 december 2016
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 3
Met dank aan de nieuwe dienstregeling heb ik 2 opties: de ns planner geeft als advies de sprinter naar den bosch met krappe overstaptijd van 4 minuten en vervolgens de sprinter naar Arnhem centraal. Ofwel over een afstand van bijna 100 km tussen 2 grote steden het boemeltje nemen! Wie bedenkt zoiets en wil NS haar reizigers terug de auto in hebben? Alternatief is in Den Bosch een overstap maken met wachttijd van 25 minuten. De terugweg kan ik op Tilburg Centraal beter uitstappen en dan de bus naar Reeshof nemen. Om 6 uur smorgens is die optie er niet.
Kortom bijna een uur wachten per dag, bedankt NS

9 reacties

Reputatie 4
Tussen Tilburg en Arnhem rijdt gewoon ieder half uur een intercity. Als U echter in de Reeshof wil opstappen is het logisch dat U in sprinters terecht komt. Overigens blijft de reistijd Reeshof-Arnhem in de nieuwe dienstregeling vrijwel gelijk.
Reputatie 3
op Tilburg Reeshof stoppen geen ic's
Reputatie 4
Klopt, maar dat is nu ook niet dus verandert er weinig.
Reputatie 3
Misschien beter eerst topic even lezen.
Dag Ton 1961.

Het klopt dat de snelste reismogelijkheid tussen Tilburg Reeshof en Arnhem Centraal in de nieuwe dienstregeling per sprinter is. De overstaptijd in Den Bosch wordt verkort van 17 naar 4 minuten, waardoor de totale reistijd afneemt met 3 minuten. De overstap zou haalbaar moeten zijn. Mocht het toch structureel misgaan, laat het dan weten.

Bij een gemiste overstap in Den Bosch is de eerstvolgende reismogelijkheid naar Arnhem 20 minuten later per intercity. U bent dan 'slechts' 3 minuten later in Arnhem. De reistijd is in dat geval gelijk aan de huidige dienstregeling.

Jammer dat reizen vanaf Tilburg i.p.v. Reeshof niet lukt zo vroeg in de ochtend. De reistijd van Tilburg naar Arnhem Centraal wordt in de nieuwe dienstregeling verkort van 1 uur en 12 minuten naar 1 uur en 4 minuten.
Reputatie 3
Hallo Jesper,

Ja dat klopt, echter om zo'n afstand in de stoptrein te zitten en dat 2 keer per dag is buitengewoon klantonvriendelijk. Er zitten teveel van dit soort mankementen in de nieuwe dienstregeling waarbij het lijkt of aansluitingen in Den Bosch veel klachten geven.
Ik begrijp de teleurstelling. Ik zal de wens voor een snellere en comfortabelere verbinding meenemen. Helaas zijn er op korte termijn geen wijzigingen meer in de dienstregeling te verwachten.
Reputatie 3
Ik heb niet de illusie dat dit gaat veranderen, dat heeft men tijdens het maken van de nieuwe dienstregeling natuurlijk al lang gezien en de afweging gemaakt.
Reputatie 4

Ja dat klopt, echter om zo'n afstand in de stoptrein te zitten en dat 2 keer per dag is buitengewoon klantonvriendelijk. Er zitten teveel van dit soort mankementen in de nieuwe dienstregeling waarbij het lijkt of aansluitingen in Den Bosch veel klachten geven.

Den Bosch was sluitpost bij de planning van de dienstregeling en wel/niet aansluiten in Den Bosch berust daardoor op puur toeval.

Reageer