beantwoord

toeslag intercity direct & alternatieve route?

• 24 april 2020
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

• Stapt net in
  • 0 reacties

Goedemorgen, ik zou graag voor mijn vitale werk vanaf 29 april weer met de trein gaan reizen van Hilversum naar Rotterdam. Ik reis meestal via hilversum sportpark over Utrecht. Nu zie ik in planner dat ik moet reizen met een bus. Is dat vanwege onderhoud bij sportpark ( er staat allerlei apparatuur) en zo ja, hoe lang duurt dit onderhoud?

vraag 2 alternatieve route is over Schiphol met intercity direct. Mijn vraag is of in deze tijd de toeslagen gelden of dat je die nu niet hoeft te betalen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 april 2020, 08:48

Inderdaad rijden er vanwege werkzaamheden bussen in plaats van treinen tussen Hilversum en Utrecht van dinsdag 28 april tot en met vrijdag 1 mei.

Ook tijdens de werkzaamheden is een toeslag verplicht voor reizen met Intercity direct tussen Schiphol en Rotterdam. U kunt reizen via Amersfoort en daar overstappen op een intercity via Utrecht naar Rotterdam als u de toeslag niet wil betalen. U bent dan maar acht of negen minuten langer onderweg.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Inderdaad rijden er vanwege werkzaamheden bussen in plaats van treinen tussen Hilversum en Utrecht van dinsdag 28 april tot en met vrijdag 1 mei.

Ook tijdens de werkzaamheden is een toeslag verplicht voor reizen met Intercity direct tussen Schiphol en Rotterdam. U kunt reizen via Amersfoort en daar overstappen op een intercity via Utrecht naar Rotterdam als u de toeslag niet wil betalen. U bent dan maar acht of negen minuten langer onderweg.

Reputatie 7
Badge +3

In de reisplanner staan 2 routes aangegeven: 1 via Amersfoort en 1 met ic-direct. Bij de route met ic-direct staat duidelijk de toeslag van €2,60 vermeld. Wanneer in de daluren met ic-direct wilt reizen kunt u het beste de toeslag op het perron op uw kaart laden. U krijgt dan dal-tarief. Dal-tarief is online niet te koop.

Reageer