beantwoord

Toppers 2024

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 420 Bekeken

Hallo, 

Ik ben van plan om volgend jaar voor het eerst naar de Toppers te gaan in Amsterdam en die duurt tot 00u, nu zie ik op de reisplanner dat de laatste trein (in december, voor zover ik het vooruit kan kijken) rond 23.30u gaat, maar i.v.m. dit evenement, vertrekken er dan ook nog latere treinen vanaf Bijlmer - ArenA? Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 1 November 2023, 19:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb even bij de data van vorig jaar gekeken. Toen reden er zo te zien geen extra (late) treinen. Duurt het werkelijk tot 0.00 uur? Meestal zijn concerten wel rond een uur of elf afgelopen.

Er worden na concerten alleen extra treinen ingelegd als de organisator van het concert die betaalt wat meestal niet het geval is. Ga er dus in principe vanuit dat er geen extra treinen zullen rijden en 23.30 uur dus de laatste is.

Badge +3

Hou er ook rekening mee dat die treinen (in ieder geval tot aan Utrecht) bomvol zullen zijn.

Toevallig een keer meegemaakt (vanuit Amsterdam CS naar Eindhoven), bij de ArenA was het over met de rust. Getoupeerde en niet geheel nuchtere dames die maar op schoot gingen zitten bij andere reizigers, lachen! 🤣

Nou ja, het was niet ongezellig… maar zangkwaliteiten hadden ze niet.

Yup, ook eens meegemaakt dat NS een vierdelige dubbeldekker-VIRM inzette. Er was niks in de ArenA, maar wel in Avas Live en de Ziggo Dome. Maar ja, NS struisvogelt dan gewoon lekker door.

Zoals anderen al adviseerden: ga op tijd weg. Maar je kunt ook overwegen om een hotelovernachting te boeken, dat scheelt de stress van de laatste trein halen.
Overigens is de reisplanner pas tien dagen van tevoren bijgewerkt, en eventuele werkzaamheden zijn pas iets van anderhalve maand van tevoren zichtbaar in de reisplanner. NS verdomt het om haar reizigers goed te informeren over werkzaamheden die wat verder weg in de toekomst liggen. 

Reageer