beantwoord

Traject Alkmaar-Amsterdam Sloterdijk

• 23 november 2016
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

Beste NS, Ik reis nu al 15 jaar tussen Alkmaar en Sloterdijk voor me werk. Op me werk moet ik om 06:00 uur beginnen smorgens en dat red ik net met de eerste trein om 05:02 vanuit Alkmaar via de Randstad naar Sloterdijk.
Deze trein gaat vanaf 11 december via Haarlem reizen waardoor ik niet op tijd op me werk kan zijn aangezien deze pas om 05:56 aankomt op Sloterdijk.
Zoals de dienstregeling nu is, krijgen de mensen die richting Haarlem willen een overstap mogelijkheid in Uitgeest aangezien deze aan de andere kant van het perron staat te wachten. Deze 2 treinen zijn in principe nu omgedraaid dat de trein die op Uitgeest staat te wachten nu via de Randstad naar Sloterdijk gaat. Het enige nadeel hieraan is dat de mensen die nu vanaf Alkmaar naar Schiphol, Zaandam of Amsterdam en omstreken willen geen mogelijkheid krijgen in Uitgeest over te stappen. Daar zijn 2 redenen voor. 1. De trein staat aan de andere kant van het station wat betekend dat je eerst nog onder een tunneltje door moet om er te komen en 2. Deze trein heeft dezelfde vertrek tijd als de trein die aankomt vanuit Alkmaar.

Kort gezegd kan ik nu nooit meer smorgens op tijd op me werk komen, en jullie bieden ook geen alternatief. Kunnen jullie mij meer vertellen over waarom dit zo is gedaan?

Arie
icon

Beste antwoord door Denice NS 23 november 2016, 19:11

Hi blikeupner. Welkom op het Serviceforum!

Ik snap je punt absoluut! We hebben dit onderwerp, zoals je in het topic overzicht van millydus, kan zien al meerdere malen onder de aandacht van onze Dienstregeling experts (Tim en Frank) gebracht. Uit dit topic maak ik op dat Frank morgen meer info heeft met betrekking tot de vroege verbindingen tussen Alkmaar-Schiphol. Ik wil je aanraden dat topic dan ook even in de gaten te houden.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste Arie en mede ongelukkigen..

Ook ik zit in die zelfde trein en haal met de trein van 05.02u net op tijd Schiphol, om uiteindelijk om 06.00u aan te kunnen vangen met mijn werkzaamheden.
En ook ik vraag me af waarom de NS toch wel zeer gemakkelijk de groep Alkmaar / Heiloo en Castricum opstappers met het zelfde reisdoel als Arie en ondergetekende met één pennen streek toch zo gemakkelijk kan passeren en daarmee toch weer terug de auto in dwingen te gaan.. jammer.
Wellicht komt het in het rooster van de NS beter uit om vanaf 05.02u de dienstregeling vanaf deze tijd vanaf Alkmaar te starten..maar het komt de dienstverlening aan de steeds maar groeiende groep van om 06.00u startende klanten zeker niet ten goede, sterker nog..deze zal helaas in zijn geheel, eenzijdig MOETEN stoppen omdat mijn en div andere werkgevers dit zullen eisen.

En dus mijn beste NS, kunt u dit schema nogmaals in overweging nemen en de trein vanaf Alkmaar 5min te vervroegen, zodat we met een overstaptijd van 4min, uiteindelijk als een tevreden klant op tijd weer op ons werk kunnen verschijnen **

grt, Alfred.
hier hetzelfde probleem alleen dan vanuit den helder. nu kan ik met een vroege dienst (0645) nog op tijd op schiphol zijn, straks gewoon niet meer. en daarbij, voor een late/nachtdienst mag ik een half uur eerder de trein nemen om er zeker van te zijn dat ik op tijd af kan lossen.

heb dit ook bij een aantal andere topics aangegeven maar helaas blijft het bij de belofte dat ernaar gekeken gaat worden en dat er "binnen 2wk"antwoord gaat komen en het sturen van reminders aan elkaar...

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/waarom-vanaf-11dec-geen-goede-verbinding-meer-tussen-heiloo-schiphol-28337/index1.html#post185296
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/nieuwe-dienst-regeling-ramp-28422/index1.html#post183114
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/vertrektijden-28493/index1.html#post178492
Hi blikeupner. Welkom op het Serviceforum!

Ik snap je punt absoluut! We hebben dit onderwerp, zoals je in het topic overzicht van millydus, kan zien al meerdere malen onder de aandacht van onze Dienstregeling experts (Tim en Frank) gebracht. Uit dit topic maak ik op dat Frank morgen meer info heeft met betrekking tot de vroege verbindingen tussen Alkmaar-Schiphol. Ik wil je aanraden dat topic dan ook even in de gaten te houden.

Reageer