Traject Arnhem zuid Almelo wederom geen overstap

• 12 januari 2017
  • 21 reacties
  • 301 Bekeken

Opnieuw de aansluiting gemist op dit traject. Verrassing van de sprinter een overstap is onmogelijk. Sinds de nieuwe dienstregeling is dit me nu al een aantal keren overkomen. Met mij tientallen reizigers de dupe vandaag terwijl de IC naar Zwolle ook verrassing had. Waarom niet even gewacht op de overstappen. Een eerdere toezegging vanuit de NS om dit issue op te pakken helpt die niet. Voor mij betekent dit telkens een half uur vertraging. Tijdstip van de rit was 6.58 uur vanuit Arnhem zuid

21 reacties

Verrassing moet zijn vertaging
Reputatie 7
Badge +3
Het is uit uw verhaal niet duidelijk om welke overstap op welk station het gaat.
Hallo RobBerendsen, erg vervelend dat je vanmorgen je aansluiting hebt gemist.
Als ik kijk naar je vorige topic ging het destijds om de trein van 06.58 uur en om de overstap op Arnhem Centraal. Is dat vandaag ook het geval? Je hebt ons hier toen half december bericht van gedaan. Mijn collega heeft hier een extra melding van gemaakt, maar een oplossing is niet zomaar gerealiseerd en soms i.v.m. planning niet mogelijk. Als ik kijk naar je reis van vanmorgen zie ik dat de trein met 7 minuten vertraging is vertrokken, om 07.05 uur. De aankomsttijd op Arnhem Centraal was 07.13 uur op spoor 6a, terwijl de trein richting Zwolle i.p.v 07.11 uur om 07.16 uur vertrok van spoor 9. Dit zou betekenen dat er toch nog een overstaptijd is van 3 minuten. Dit is krap, maar lijkt wel haalbaar.
Beste Miriam, dank voor je reactie. inderdaad het gaat om een soortgelijk geval als in december. En het is nog een aantal keer voorgevallen. Vanochtend hebben we een aantal minuten met de sprinter voor het station stilgestaan. De IC heeft ons ingehaald. Een overstap zat er echt niet in. Een volle trap met reizigers voor de overstap naar de intercity stonden erbij en keken erna. Overstap was echt niet mogelijk. Ik ben bang dat dit niet de laatste keer is. Zo ga je niet met trouwe reizigers om.
Opnieuw vertraging op dit traject. Vertrek 6.58 uur. geen sprinter. Wat is voor mij het voordeel van de nieuwe dienstregeling? Extra overstap. Te korte overstap. Structureel vertraging. Hoe ziet de oplossing vanuit de NS eruit?
Reputatie 3
Het probleem is op dit moment, dat de trein van 6.58 met de nieuwste treinen van NS rijdt. Deze hebben nog last van kinderziektes, en raken dus soms defect. Hier is weinig aan te doen, maar als de treinen langer rond zullen rijden, zullen ze een stuk betrouwbaarder raken.
Jan - Mark, Dank voor je reactie. Blijft echter bijzonder frustrerend. Het is elke keer een ander excuus. Op zich twijfel ik niet aan je opmerking hoor maar ik schiet daar nu niet zoveel mee op. Gevolg is dat ik nu structureel niet op de dienstregeling aan kan. Tot 5 keer zit ik op dit traject in de week. Het scheelt me in de week uren aan teveel reistijd.
Reputatie 3
Is het dan vooralsnog niet beter dat je dan standaard een trein eerder neemt?
Te gemakkelijk. Sta nu al kwart voor 6 op om half negen in Almelo te zijn. Je verlegt het probleem wat de ns heeft bij de reiziger. Jammer!
Reputatie 4
Maar op welke stations gaat die aansluiting nu mis?
Beste Waldo,

Ik probeer het nog een keer uit te leggen. Sinds de nieuwe dienstregeling moet ik in Arnhem Zuid een sprinter nemen, overstap op Arnhem Centraal en overstap in Deventer richting Almelo.
Als de sprinter vertraagt is, dan komt de IC richting Zwolle ook met vertraging op Arnhem Centraal binnen en probeert die vertraging door een korte stop op Arnhem Centraal in te lopen. Daardoor gaat de overstap regelmatig niet mis. De IC is dan net weg. Er wordt niet gewacht op overstappers. NS's die reageren op mijn bericht ontkennen dat en geven aan de overstap dan toch mogelijk is. Praktijk is dus anders. En is dus sinds de nieuwe dienstregeling minimaal 1 keer in de week voorgekomen. Deze week dus 2 keer.

Afgelopen donderdag was naast de Sprinter ook de IC vertraagd en dat leverde in Deventer weer een probleem in de overstap op. Ik kon de IC richting Enschede niet meer halen.

De nieuwe dienstregeling zou winst moeten opleveren. Voor NS en reiziger. Kortere reistijden. Ik heb echter een extra overstap, vergrote kans op vertraging op een relatief lange en tijdrovende treinreis. Ik mis in de reactie op dit forum het inleven van de NS medewerker. Er werd zelfs geopperd om een trein eerder te nemen. Dat is het probleem van de NS verschuiven naar de reiziger. Ik moet in de ochtend om kwart voor zes opstaan om om half negen in Almelo te zijn. Het eerder nemen van een trein levert mij ook niet de garantie op, dat er geen vertraging is. Dus een dergelijk reactie vind ik NS onwaardig. Wat de oplossing is weet ik niet, maar ik ben ernstig de klos. Ik blijf de vertragingen melden op dit forum. Geeft de NS inzicht
Wederom uitval van de sprinter en opnieuw een half uur vertraging voor deze ns reiziger. Wekelijks gaat het fout. Ik zie van de ns geen oplossing. Waarom niet de ic in deze gevallen laten stoppen op tussenliggende stations. Reiziger staat letterlijk in de kou
@RobBerendsen wat balen dat dit probleem nog steeds speelt. Jouw feedback ga intern doorgeven, dit komt terecht bij de desbetreffende afdeling.
Helaas kan ik je niet meenemen in dit proces, zelf krijg ik namelijk ook geen terugkoppeling. Hopelijk merk je snel dat dit zal verbeteren.
Goed dat je dit blijft melden, wij zullen dit ook blijven doorgeven!
Nieuwe week een weer mis. Forse vertraging. Opnieuw de vraag wanneer gaat er iets veranderen?
Reputatie 7
Hey RobBerendsen, ik heb jouw feedback weer doorgegeven. Bedankt voor het melden, zo blijven we op de hoogte van de perikelen op jouw traject.
2e dag van de week. Vanochtend uitval en vanmiddag weer uitval van treinen tussen Arnhem Zuid en centraal. Het moet niet gekker worden. Ik heb het vermoeden dat de NS de moed om opgegeven heeft. Voor wijziging van de dienstregeling had ik niets te klagen. Nu elke dag. Ik wacht op actie van de NS.
Niet fijn natuurlijk. We zien dit liever ook niet Rob. Ik ga het ook weer melden, al kan ik niet toezeggen dat er in de (nabije) toekomst weer iets gebeurt waardoor er vertraging optreedt.
Klaas Jan, ik heb bewondering voor je baan. Je kunt deze reiziger ook niet blij maken. Het is elke dag vertraging en uitval op mijn traject Arnhem Zuid - Almelo vv. Ik overdrijf niet. Daar moet jij dan op reageren. Ik zou ook niet weten wat ik zou melden als ik in jouw schoenen stond. Blijft een feit, dat aan deze kant van de lijn een zeer geïrriteerde reiziger zit die elke dag opgescheept zit met ernstige vertraging. Vertraging die ik bij de oude dienstregeling niet had. Gisteren in de coupe een heftige discussie vanuit Arnhem Centraal met reizigers die hetzelfde ervaren. Daarbij komt, dat je conducteurs ook niet meer ziet. Ik denk dat zij op die manier proberen de discussies te mijden.

Ik ben uiteraard wel benieuwd op welke wijze de NS de reizigers gaat compenseren. Ik heb vele, vele uren vertraging gehad. De baas verlangd dat ik de gemiste uren doorwerk en thuis beginnen ze het nu ook al schoon genoeg te krijgen van die ellende.
Reputatie 7
Compensatie kun je aanvragen via GTBV. Verder zijn de conducteurs geen discussies aan het mijden, in tegendeel. Ik hoor graag de verhalen van reizigers, probeer ze te woord te staan en uitleg te geven en eventueel geef ik de klacht door. Dat is ook een onderdeel van mijn werk 😉
Beste hoofdconducteur. Ik wil een toelichting geven. Het is mijn beleving en ook mijn ergenis. Geen persoonlijke aanval hoor. Ieder doet zijn best! Toch ik zie u niet ingaan op mijn ongenoegen dat ik vanaf de nieuwe dienstregeling in 80% van mijn ritten van Arnhem Zuid naar Almelo (anderhalf uur reistijd netto) telkens forse vertraging heb. Compensatie is er pas na een half uur vertraging. Laat ik daar regelmatig net binnen blijven. Of ik moet met de bus naar Arnhem Centraal, daar inchecken en dan weer discussie aangaan met uw collega'dat ik toch vertraging had, maar dat het niet zichtbaar is met in -en uitchecken enz. Ik heb last van de NS en de pech dat het mijn enige vorm van vervoer is. De nieuwe dienstregeling zou veel winst opleveren. Het spoorboekje laat mij buiten de extra overstap ook zien dat ik er qua tijd niet op achteruit ga, maar de praktijk is een heel andere. Daar hoor ik niemand van de NS over.
Reputatie 3
Vanaf 13 februari worden de nieuwe treinen ook gedeeltelijk ingezet tussen Zutphen en Wijchen als sprinter, hopelijk zorgt dat niet voor nog meer uitval...

Reageer