Traject Breda-Den Haag Centraal, wanneer wel weer een normale reisweek? STOP DE IC-Direct Breda-GVC

Toon eerste bericht

349 reacties

Reputatie 6
Badge
Tja, NS wil kosten wat kost maximaal de HSL benutten en daarbij Dordrecht in de kou laten. Maar zoals de klant al heeft gemerkt is de HSL zo onbetrouwbaar als een gemiddelde bedelaar.
Reputatie 7
Badge +3
Het benutten van de HSL is de eis van de politiek. Zo'n niet, dan wordt NS de HSL-concessie ontnomen en gaat die naar Arriva c.s.
Reputatie 6
Badge
Graag, Arriva is een buitenlands bedrijf, daar mag je meer van verwachten.
Reputatie 2
Graag, Arriva is een buitenlands bedrijf, daar mag je meer van verwachten.

Dan blijft het probleem van de wind op de Moerdijk brug en de problemen met de vele schakelingen in zowel veiligheidssysteem en bovenleidingspanning. Zoals al eerder gemeld zijn de spanningssluizen op ongelukkige plekken geplaatst zoals op een helling bij Breda en in een tunnel bij Rotterdam. Valt bijvoorbeeld de IC direct op de helling stil omdat deze te langzaam rijdt of de Thalys moet laten voorgaan dan staat hij zonder spanning en kan niet meer verder. Het probleem is dus niet alleen voor NS maar ook voor ProRail en de politiek. Er is al een lijvig onderzoeksrapport waar alle ins- en outs staan beschreven. De politiek is hier voor nodig om geld vrij te maken voor een deel van de oplossingen -> windschermen op de brug, wissels op het traject zodat treinen een gestrande trein voorbij kunnen rijden, spanningssluizen verplaatsen, op Rotterdam CS een spoor met de juiste spanning toewijzen aan de HSL, veiligheidssysteem op HSL en conventionele spoor gelijk maken enzovoort.
Reputatie 6
Het is toch niet te geloven, dat alle schakelingen in een locomotief handmatig moeten worden gedaan, terwijl we in een tijd leven dat we binnen afzienbare tijd op vakantie naar de maan kunnen en in zelfrijdende auto's rijden.

Het kan er bij mij niet in, dat er geen software te ontwikkelen is, die de schakelingen kan uitvoeren, net zoals de windgevoeligheid van de brug over het Hollands Diep, aangetoond had kunnen worden. Waarom is die eigenlijk zo hoog?

Het is maar de vraag of plaatsen van windschermen, afdoende is. Wind en storm is uiterst grillig, het effect en de kracht van windstoten zijn nauwelijks te voorspellen.
Reputatie 3
Ik blijf toch met de vraag zitten wat de reden is dat de HSL brug bij sterke wind uit bedrijf gaat terwijl de Thalys dan wel kan worden omgeleid over de oude Moerdijk brug. Waarom is een snelheidsbeperking bij harde wind niet voldoende ?
Reputatie 1
Dat is een hele goede vraag van schraper!
Dat durf ik niet te zeggen Schraper. Ik weet wel dat ProRail dit jaar een haalbaarheidsonderzoek gaat uitvoeren naar de mogelijke windmaatregelen. Dit staat er vermeld in het beheerplan van 2017:

Reduceren windhinder. We verlagen op korte termijn de hinder door harde wind voor de treindienst. Voor de (middel)lange termijn worden meer structurele oplossingsalternatieven voor uitval door windoverlast onderzocht en afgewogen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me alleen af wat die korte termijn maatregelen dan wel zijn die de hinder moeten verminderen. Zo is het wel een erg vaag verhaal..
Wat ik uit de beschikbare informatie kan halen zal dit toch in de vorm van het plaatsen van windschermen zijn of plaatselijke snelheidsbeperkingen.
Reputatie 1
Hij rijdt weer niet nu!
Reputatie 2
Hij rijdt weer niet nu!
Welke trein rijd weer niet nu?
Reputatie 2
Alleen maar met de bus en tram van Breda station naar Den Haag Centraal:
http://9292.nl/reisadvies/station-breda/station-den-haag-centraal/vertrek/2017-03-05T2200?trein=off#

Reisduur: 8 uur en 27 minuten. Je moet er wat voor over hebben om van Breda in Den Haag te komen.

Wel 5 keer overstappen en zo nu en dan lang wachten. Maar daar zijn jullie toch al immers aan gewend. Dus wat wachten betreft verandert er eigenlijk niet zo veel.
Reputatie 2
Een beter alternatief als er geen treinverkeer mogelijk is tussen Breda en Den Haag is reizen via Utrecht Centraal.

http://9292.nl/reisadvies/station-breda/station-den-haag-centraal/vertrek/2017-03-05T2120?via=station-utrecht-centraal#
Reisduur: 1 uur en 47 minuten.

En eerst met de bus (lijn 401) naar Utrecht is echt niet sneller
Reisduur: 2 uur en 07 minuten

Reputatie 1
En de raad van bestuur laat zich lekker rijden in de Audi A8L
Reputatie 2
En de raad van bestuur laat zich lekker rijden in de Audi A8L
Of een Audi A8 is weet ik niet, maar meestal zijn het verstokte automobilisten die over treinen gaan. Openbaar vervoer is een heel andere tak van sport dan sterk individueel gericht autovervoer.
Reputatie 1
En de 212 miljoen netto winst... op wie moeten we eigenlijk stemmen komende verkiezingen? Welke partij is voor een beter OV?
Reputatie 3
Lees de programma's even door. Zeker Groen Links en de SP
Reputatie 1
22:23 rijdt niet
Reputatie 2
22:23 rijdt niet
Even nagechekt. En verhipt die rijdt inderdaad niet.
Wel die van 22.44 uur met een overstap in Rotterdam en Den Haag HS (Hollands Spoor).
Reisduur (inclusief wachttijd en overstaptijd): 53 minuten.

===
Wat betreft politieke partij: D66 - Rob Jetten
Reputatie 6
Badge
Hopelijk snappen jullie bij NS wel dat ik binnenkort een steengoede verbinding verwacht tussen Rotterdam en Eindhoven die NIET elke dag uitval heeft. Anders hebben jullie Dordrecht weggegooid voor saus.
Reputatie 7
Badge +3
En de 212 miljoen netto winst... op wie moeten we eigenlijk stemmen komende verkiezingen? Welke partij is voor een beter OV?
Die 212 miljoen was voornamelijk een eenmalig gevolg van het verkopen van onroerend goed ook wel het tafelzilver genoemd. De winst uit het laten rijden van treinen was niet veel meer dan 1% van de omzet wat bedroevend weinig is zeker als je bedenkt dat NS de komende jaren veel nieuw materieel moet aanschaffen waardoor de jaarlijkse afschrijvingskosten sterk omhoog gaan. Het beeld dat sommige mensen hebben dat NS bulkt van het geld en grove winsten maakt is totaal misplaatst.
Reputatie 6
Badge
Even om in te gaan op TS zijn vraag over de partij voor beter OV: GroenLinks wil bijvoorbeeld Dordrecht aansluiten op het Rotterdamse Metronetwerk:

http://www.ad.nl/rotterdam/groenlinks-trek-metro-door-naar-dordrecht~a0673d1b/

Van mij mogen ze, maar doe Hendrik ido Ambacht en Ridderkerk er dan a.u.b bij.
Reputatie 3
Op http://fransmensonides.nl/fhm233.html#233c is te lezen hoe de partijen denken over het OV.
Reputatie 7
Badge +3
Als je je keuze wil laten afhangen van de OV-plannen dan is mijn advies voor 15 maart om vooral thuis te blijven.

Reageer