Traject Breda-Den Haag Centraal, wanneer wel weer een normale reisweek? STOP DE IC-Direct Breda-GVC

Toon eerste bericht

349 reacties

Reputatie 1
Bedankt voor je advies! Waardevol
Reputatie 1
De trein van 7:53 reed niet
Reputatie 2
De trein van 7:53 reed niet

7:45 - vervallen, 7:53 - vervallen, 8:15 - vervallen, 8:23 - let op! Storing (maar rijdt ie wel want): 8:45 - vervalt, en vervolgens de 8:53, 9:15 en 9:23 staan op let op! storing....... Dus weer alleen de IC via Dordrecht naar Lelystad als enig echt alternatief. Zal goed vol zitten en de reisduur naar Rotterdam zonder vertraging 46 minuten. Dagggg 10 minuten winst op het traject naar Den Haag 😉
Reputatie 1
http://www.bndestem.nl/breda/ook-op-dag-2-na-de-vakantie-spoorleed-minder-treinen-tussen-rotterdam-en-breda-door-defecte-trein~a62195d5/
Reputatie 6
Badge
Alleen tussen Dordrecht en Rotterdam is het nog druk. Tussen Breda en Dordrecht is de verhouding prima rond deze tijd.
Reputatie 2
Triest . Helaas is de klant op dit traject geen koning maar een lijdend voorwerp. Doordat dit veelvuldig en onverwacht voor komt en het meestal ongewis is hoe lang het duurt heeft dit een enorme impact op de reiziger in werk en privé leven. Ik ben weer met de auto gaan reizen, elders in soortgelijk topic geeft iemand aan zijn vaste baan te hebben opgegeven omdat het niet meer ging. Dan kan de "goed nieuws show" van NS verkeerd vallen.
Reputatie 6
Badge
Heel triest, vooral omdat het allemaal niet nodig is: Er was een prima verbinding. Inmiddels worden er ook kamervragen gesteld over de HSL. http://www.ovpro.nl/trein/2017/03/06/d66-stelt-kamervragen-over-slechte-prestaties-ns-op-hsl/

Dit gaat niet speciaal over het traject Den Haag Eindhoven, omdat het over 2016 gaat. (Ben benieuwd hoe 2017 gaat worden...)

Voor de 'slachtoffers' is het wellicht een slim idee om zich tot genoemde persoon in het artikel te wenden. Hoe meer aandacht het krijgt in de politiek, des te sneller er hopelijk een serieuze oplossing komt. Of media inschakelen. Van NS zelf lijkt die oplossing niet te komen, ondanks het euforische 'Hopelijk merk je snel verbetering.'
Reputatie 7
Badge +3
Heel triest, vooral omdat het allemaal niet nodig is: Er was een prima verbinding. Inmiddels worden er ook kamervragen gesteld over de HSL. http://www.ovpro.nl/trein/2017/03/06/d66-stelt-kamervragen-over-slechte-prestaties-ns-op-hsl/
Vreemd want de OR en de FNV stelden gisteren juist dat NS zo extreem goed presteert dat NS recht zou hebben op een monopolie voor het hele spoorwegnet.

Los daarvan lijkt me het voornaamste probleem dat NS de nieuwe dienstregeling een jaar te vroeg heeft ingevoerd omdat op een aantal plaatsen de infra en de treinen daar nog niet klaar voor waren. Dat geldt bijv. voor de diensten Eindhoven-Den Haag, Venlo-Amsterdam-Enkhuizen, Almere-Utrecht Centraal en de overstappen in Zwolle.

Daarnaast werkt het systeem met cross-platform overstappen van twee minuten op tal van plaatsen gewoon niet. Dat soort (net niet-)aansluitingen is mijns inziens een fundamenteel verkeerd uitgangspunt voor iedere dienstregeling.
Reputatie 6
Badge
Over het algemeen presteert NS denk best ok. Ik ben zelf een tevreden reiziger. Bepaalde punten gaan echter wel mis, zoals jij die benoemt en bijv. de overstap in Roosendaal.

Het bijzondere is, dat NS medewerkers in opstand komen en dreigen met stakingen bij vermeende rondjes om de kerk en dat NS haar reizigers tussen Eindhoven en Den Haag in bepaalde gevallen de afgelopen drie maanden al niet de mogelijkheid geeft om (op tijd) te kunnen werken.
Reputatie 1
Er rijdt wederom niets naar den haag vanuit breda
Reputatie 1
Storing op het traject: Rotterdam C.-Breda
laatste update: donderdag 09 maart 2017, 09.03 uur
Storing op het traject: Den Haag C.-Breda
laatste update: donderdag 09 maart 2017, 09.03 uur
Storing op het traject: Breda-Dordrecht
laatste update: donderdag 09 maart 2017, 09.02 uur
Reputatie 1
En weer geen trein!!
Reputatie 1
15:44 Breda
Den Haag HS, Delft, Rotterdam C.
Rijdt vandaag niet
Die klote ic direct heeft altijd vertraging, meestal als ie vanuit breda komt. Onvoorstelbaar dat je hiervoor toeslagen moet betalen terwijl je bijna dagelijks te laat komt...
Na enkele maanden op mijn tong bijten heb ik het ook helemaal gehad met dit traject. Ik reis nog een aantal stations verder nar Eindhoven en maak zeker 2 keer per week mee dat ik in de ochtend te laat op mijn werk arriveer en s avonds later thuis ben. Dat is ongeveer de helft van de reizen die ik wekelijks maak. Knappe prestatie!

Ik kan nog omreizen via Utrecht, maar ik geef de NS tot op heden het voordeel van de twijfel. Met zoveel geld en "knappe koppen" moet het toch een keer goedkomen? Iedereen leert toch van zijn fouten?

De ene keer een defecte trein, de andere keer kan de aansluiting niet 1 min wachten. Wie heeft verzonnen dat er maar 1/3 minuten overstaptijd zijn in Breda?

Ik betaal maandelijks voor een vrij reizen abonnement en verwacht voor dat geld een redelijke tegenprestatie, maar dit is ver beneden maat. Ik mag vanaf 30 min vertraging geld terugvragen maar het gaat me juist om die bijna dagelijkse 10-20 minuten. Alles bij elkaar opgeteld ben ik uren vertraagd zonder compensatie van de NS! Daar mag best wat meer tegenover staan dan af en toe een bakje koffie.

Ik lees dat er veel klachten zijn over dit traject. Het zou u sieren om voor de lange termijn met een oplossing te komen (en wacht daar niet te lang mee) en voor de aangerichte schade de betrokkenen te compenseren.

Fijne dag en succes!
Reputatie 6
Badge
De oplossing komt in april, dan gaan de treinen Den Haag - Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven doorgaans rijden. Wel blijft het een storingsgevoelige trein die bij een scheet al plat ligt, dat zal de komende jaren zo blijven.
Dan laat ik in de toekomst minder scheten in de trein.
Volgende maand vervalt de overstap in Breda inderdaad. Hopelijk biedt dit enige soelaas. Ik lees graag hoe het volgende maand gaat Jason en of mijn verwachting klopt dat je een stuk punctueler kan reizen.
Reputatie 6
De overstap in Breda komt dan wel te vervallen maar of daarmee de betrouwbaarheid toeneemt, dat valt nog maar te bezien.

Als de Intercity tussen Rotterdam en Breda op de HSL strand of defect komt te staan, rijdt er tussen Breda en Eindhoven dan een vervangende Intercity? En wat als er tussen Den Haag en Breda een grote vertraging wordt opgelopen? Keert de Intercity dan in Breda?
Reputatie 6
Badge
Misschien ook een niet al te onbelangrijke vraag: zal deze trein op Eindhoven wel goed aansluiten zodat Zuid-Limburg sneller bereikbaar wordt?
Reputatie 6
De oorzaak van de huidige gemiste overstappen in Breda, zijn de vele storingen van het materieel. De oplossing daarvan is niet voortaan naar Eindhoven door te rijden.. Of de overstap naar Zuid-Limburg dus altijd haalbaar is, dat valt nog maar te bezien.
Reputatie 1
Klaas-Jan NS, kan je een datum geven?

Is dit zeker, of oud nieuws waar men op terug kan komen?

Hier gaat dan alvast de vlag uit. Op het moment kan het niet slechter, is mijn gevoel.
Blijkbaar heeft er vandaag iemand een zeer ernstige scheet gelaten... voor de zoveelste keer kan een ic direct niet vertrekken vanwege een defecte locomotief...
Het gaat gezellig worden eind dit jaar, dan gaat de IC naar Brussel ook over de HSL.. Nou reken maar dat die trein 50% meer uit gaat vallen dan nu via het vertrouwde Dordrecht en Roosendaal..

Ik snap echt niet waarom de nieuwe locs zoveel problemen hebben.. Vroeger toen jullie nog met ICR + 1700 loc reden (toen nog traject Den Haag - Venlo, reden ook tussen Roosendaal - Zwolle), was er zelden wat aan de hand! Ik mis die locomotieven, die deden het tenminste!

Deze treinen dus: https://www.youtube.com/watch?v=1Xt3FtgdeVc
Reputatie 6
Badge
@jordy94 helaas neemt NS graag dat risico voor een beetje tijdwinst.

Reageer