Traject Breda-Den Haag Centraal, wanneer wel weer een normale reisweek? STOP DE IC-Direct Breda-GVC

Toon eerste bericht

349 reacties

Reputatie 7
Aah deze

Die worden nu ook al redelijk oud en hebben ook wel eens probleempjes ;)

Met een 1700 op de HSL met het spannings verschil en ERTMS lijkt me geen succes 😉
Reputatie 6
Een locomotief voor en achter is anders ook niet zo betrouwbaar als gehoopt, wellicht is dit het proberen waard?
Het ging ook niet zo zeer om de 1700 locs over de HSL te gebruiken, maar gewoon lekker via Dort, zoals het vroeger ging en toen wel werkte!
Ze hadden nu beter de stuurstandrijtuigen werkend gekregen, die dingen rijden voor niks mee en ze hebben extra geld verspeeld aan de aanschaf van onbetrouwbare locs (voor wat de NS er mee wilt doen tenminste).

Of nog beter, had de Fyra niet gewoon moeten blijven?!
Net of DDZ zo betrouwbaar is, 2 treinstellen die van elkaar losschieten.. Een ruit die springt in een tunnel en zo zijn er nog wel wat dingen te noemen..
Helemaal eens, de intercity Venlo-Den Haag CS via Dordrecht is al tientallen jaren een betrouwbare verbinding geweest, en nou is alles helemaal overhoop gegooid door het debacle van de Fyra, waardoor men rare dingen is gaan doen om vooral maar te doen alsof die HSL(Zuid) toch nog in het voordeel van de klant is. De HSL Zuid is nooit bedoel voor de verbinding Eindhoven-Den Haag, die was bedoeld voor een snelle verbinding met Brussel. Maar omdat ze door bullshit-management die hogesnelheidsverbinding met Brussel hebben verkloot, hebben ze nou heel de andere verbindingen in Brabant op de schop gegooid en is Dordrecht niet in de laatste plaats het slachtoffer, doordat de rechtstreekse IC-verbindingen die Dordrecht altijd had met Brabant en Limburg, nou gewoon weg zijn. Nou, prima, maar wees dan ook gewoon zo eerlijk om te zeggen dat dat écht niet is gebeurd om de reiziger van dienst te zijn, maar omdat de NS de HSL met de Fyra verkloot heeft en nu alsnog wat met die dure spoorlijn moet aanvangen.
Reputatie 1
STOP DE IC-Direct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Dan rijd ie helemaal niet meer. Je kunt er nu ook al voor kiezen om een andere trein te pakken hoor, die bestaan nog steeds 🙂
Reputatie 1
Dan rijd ie helemaal niet meer. Je kunt er nu ook al voor kiezen om een andere trein te pakken hoor, die bestaan nog steeds :)

Ik begrijp je punt niet
Reputatie 7
Ik begrijp je punt niet
Jij zegt stop de IC-direct, nou als ze er mee stoppen, rijdt die helemaal niet meer. Dan kun je hem sowieso niet pakken. Je kunt er nu ook al gewoon voor kiezen, om zonder de ICD te reizen, daar hoeft hij niet voor stopgezet te worden.
Reputatie 1
Gewoon de oude trein terug in gebruik nemen, en die belachelijek ICD eruit gooien. Denk dat jij niet begrijpt wat de impact is van dat gekloot van de NS.
Reputatie 7
Gewoon de oude trein terug in gebruik nemen, en die belachelijek ICD eruit gooien. Denk dat jij niet begrijpt wat de impact is van dat gekloot van de NS.
Er rijd geen oude trein op het traject van de ICD, dat is de enige geweest, buiten de FYRA, die er heeft gereden.
Volgens mij begrijp jij het niet goed. De ICD is (Breda-)Rotterdam-Schiphol-Amsterdam.

Jij hebt het waarschijnlijk over de 1100, dat is een normale intercity en geen Intercity Direct.
Reputatie 1
Ik bedoel de trein naar den haag vanaf eindhoven.
Reputatie 7
Ik bedoel de trein naar den haag vanaf eindhoven.
Dat is inderdaad de 1100 en heeft, behalve dat het een deel van de HSL gebruikt tussen Breda en Rotterdam, niets te maken met een Intercity Direct. De Intercity Direct is de trein (van Breda, via) Rotterdam, Schiphol naar Amsterdam. Waar de toeslag geld tussen Rotterdam en Schiphol. Hier mogen ook geen fietsen in.
Reputatie 1
Stop de 1100!!!!!
Reputatie 6
Badge
Voor klanten is tussen twee verbindingen weinig verschil te zien, slidestops: Zelfde soort trein, een gedeeld traject en een bedroevende stiptheid, al doet de ICD het tegenwoordig best aardig in tegenstelling tot dat ding tussen Eindhoven en Den Haag. Daarbij laat de titel ook zien, om weke verbinding het gaat.

Kan mij heel goed voorstellen, dat als je als reiziger afhankelijk bent van NS haar nieuwste 'paradepaardje' dat je daar op veel momenten moedeloos van wordt en het een grote impact op je privéleven en werkleven kan hebben.

Een welles-nietes-spelletje lijkt mij richting Timbreda niet gepast.
Reputatie 1
@Raymond123: JUIST!
Reputatie 7
Het zijn 2 totaal verschillende producten. Als je dan de een gaat uitkafferen omdat je de ander bedoelt, wil ik je best het verschil vertellen en vertellen dat je over het verkeerde product aan het klagen bent.
Reputatie 1
nietes
Reputatie 3
Slidestops,

Jouw punt is wel gemaakt lijkt mij.
De gewone reiziger heeft geen flauw benul of hij in een Intercity of een Intercity Direct zit.
En dat is ook het punt van Timbreda niet.
NS moet er snel voor zorgen dat het spul tussen Breda en Rotterdam betrouwbaar gaat rijden.
Jongens, laten we inderdaad niet persoonlijk worden in een topic als dit. Tim, jouw punt is zeker duidelijk en de feedback in dit topic is ook doorgespeeld. Slidestops, ik snap ook dat jij hebt gepoogd duidelijkheid te creëren, waarvoor dank.
Voor de meelezers, zoals aangegeven rijdt de ICD tussen Breda en Amsterdam CS en daar zijn idd geen fietsen toegestaan. De 1100 Intercity tussen Den Haag en Eindhoven is een gewone Intercity die, zoals Slidestops ook al aangaf een stukje HSL meepakt op de rit. Oud nieuws wat ik dus schrijf. Oplettende reizigers zien toch veel info als aparte kleine infobordjes in de coupe en de huisregels waar nog steeds de verkeerde inhangen helaas. Daar staat op dat u welkom bent in de ICD en dat fietsen niet zijn toegestaan. Ik snap de verwarring wel.
Ff te extra info over de trein zelf en niet over de verbinding.
Reputatie 1
ICD rijdt ook weer niet
Reputatie 2

Is niet nodig hoor, die stop regelmatig uitzichzelf.
Reputatie 7
Badge +3
Ook vandaag rijdt de helft weer niet.
Reputatie 4
Ik zal hier misschien de enige zijn, maar ik zie de oude route Den Haag Breda via Dordrecht liever niet terugkeren. De huidige route levert me meestal flinke tijdwinst op 🙂
Reputatie 2
Jongens, laten we inderdaad niet persoonlijk worden in een topic als dit. Tim, jouw punt is zeker duidelijk en de feedback in dit topic is ook doorgespeeld. Slidestops, ik snap ook dat jij hebt gepoogd duidelijkheid te creëren, waarvoor dank.

Wanneer dringt het bij jullie nu eens door? Er wordt al sinds de invoering geklaagd over dit traject. Het enige dat we te horen hebben gekregen is: "we krijgen meerdere signalen, we hebben het doorgespeeld". En dat is al maanden zo.

Begin eens met stap 1, maak een objectieve analyse en stel vast of er al dan niet een probleem is op dat traject. Als jullie dat doen, dan weten wij tenminste dat de NS het er mee eens is dat het een probleem geval is dat aandacht verdiend. Nu weten we niets, nada nopes. Ik ga de cyclus van Klagen, Signaal doorgeven en geen veranderingen niet tot het einde der tijden volhouden.

Reageer