Traject Breda-Den Haag Centraal, wanneer wel weer een normale reisweek? STOP DE IC-Direct Breda-GVC

Reputatie 1
Vanochtend reed deze trein niet i.v.m. de wind en zojuist reed hij niet vanwege een stilgevallen trein. NS hoe moet ik dit nog langer uitleggen op mijn werk en thuis? Mijn werk heeft eronder te lijden en s'avonds zie ik mijn kind niet meer. Al maanden is dit traject een ramp. 560 euro per maand.... Hoe halen mensen het in hun hoofd om een IC-direct trein toe te voegen terwijl die naar Amsterdam al zoveel problemen had.

349 reacties

Reputatie 7
Ik bedoel de trein naar den haag vanaf eindhoven.
Dat is inderdaad de 1100 en heeft, behalve dat het een deel van de HSL gebruikt tussen Breda en Rotterdam, niets te maken met een Intercity Direct. De Intercity Direct is de trein (van Breda, via) Rotterdam, Schiphol naar Amsterdam. Waar de toeslag geld tussen Rotterdam en Schiphol. Hier mogen ook geen fietsen in.
Toevallig weet ik de reden waarom de trein van 07.44 uur in Eindhoven niet heeft gereden. Zie hem toevallig vermeldt staan. Ik heb op deze treinstam dienst gedaan en we werden geconfronteerd met een defect aan de trein, waardoor deze niet mocht rijden. Hij was kapot helaas. Het defect waar we mee rondreden, zorgde dat van een rijtuig (1 van de 9) een probleem met het laden van de accu had. Wat we als treinpersoneel ook hebben gereset, het lukte niet om het werkend te krijgen. Gelukkig werkt de accu nog een tijdje, maar op den duur heeft dat defecte rijtuig te weinig accuspanning en krijgen we problemen met de deuren. Dan laat ik uit voorzorg de trein liever staan dan dat ik een kans loop onderweg te stranden.
Als de accu niet wordt geladen is oa herkenbaar aan het uitvallen van de climate control, leeslampen en de hoofdverlichting.
Ik had het vanmorgen liever anders gezien, maar deze achtergrond info kan ik iig delen.
Dit probleem speelde ook vroeger toen de ICR nog een gewone trein was.
Reputatie 1
Bedankt voor je advies! Waardevol
Reputatie 1
[h5]Vele malen per week:[/h5]
[h5]
[/h5]
[h5]Rotterdam-Breda (HSL)[/h5]
laatste update: donderdag 28 juni 2018, 11.14

Tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden er op de hogesnelheidslijn minder treinen door een defecte trein.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Reputatie 7
Het zijn 2 totaal verschillende producten. Als je dan de een gaat uitkafferen omdat je de ander bedoelt, wil ik je best het verschil vertellen en vertellen dat je over het verkeerde product aan het klagen bent.
Bielzen in de brand tussen Rotterdam en Schiedam Centrum (ondertussen opgelost) en een aanrijding persoon tussen Gilze-Rijen en Breda. Vandaag zou de oude 1900 dus dezelfde problemen hebben gehad Tim. Dit heeft nu niets met HSL te maken.
Wat mij wel positief stemt is dat we tussen Eindhoven en Tilburg pendelen met de IC zover we kunnen.
Reputatie 2
Daar gaan we weer!!

Voorzover ik weet is het een aanrijding met een persoon. Daar kan de NS niet veel aan doen en dat is een drama voor die mensen die het mee moeten maken.
Dit begint inmiddels te lijken op de antieke grap " Kennen jullie die mop van die snelle trein die van Eindhoven naar Den Haag ging? Die ging niet!"...
Reputatie 6
Badge
Die grap ruikt erg veel naar de realiteit 😛
Reputatie 6
Ik heb nog even met mijn collega's van de afdeling dienstregeling over dit traject gesproken en de volgende terugkoppeling ontvangen. Hoewel het algemeen klantoordeel op de Hogesnelheidslijn steeg, bleef de punctualiteit en capaciteit achter. We hadden het aantal verbindingen op deze lijn sterk uitgebreid, maar zo’n uitbreiding leidt de eerste periode helaas altijd tot teruglopende prestaties. Ook wij vinden daarom dat het beter moet.

NS is daarom begin 2016 samen met ProRail een verbeterprogramma gestart (zie http://nieuws.ns.nl/intercity-direct-na-frequentieverhoging-volgt-prestatieverbetering/) om de prestaties op de Hogesnelheidslijn te verbeteren. Wij gaan hiermee door, evenals met het uitbreiden van de treindiensten op de HSL. Inmiddels hebben we Den Haag hierop aangesloten, waardoor de reistijd naar Breda en Eindhoven 11 minuten korter is. Vanaf december gaan we ook met de Eurostar over de Hogesnelheidslijn rijden, waardoor een rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en London mogelijk is. Meer informatie vind je op http://nieuws.ns.nl/reactie-op-handhavingsbesluit-im/

Een artikel aanhalen van anderhalf jaar oud. En dan ook nog een artikel over de Intercity Direct, wat volgens NS "een heel ander product is " dan de Intercity Eindhoven - Den Haag: puur zwaktebod.

En wie denkt dat de signalen van de Klantenservice over de bedroevende presentaties van de Intercity Direct en de Intercity Eindhoven - Den Haag, leidt tot verbetering of geschrokken reacties bij de desbetreffende afdeling, die gelooft vast nog in sprookjes.

Maar, heb je inmiddels doorgekregen, voor wélke zomer er verbeteringen merkbaar zijn? Is dat de zomer van 2018? 2019? 2020? 2021? 2022?
Reputatie 6
Badge
Helemaal eens met Bertus en Pejeka. Een oud artikel opnieuw naar voren durven brengen terwijl er helemaal niks vooruit gegaan is sinds die tijd is echt diep zwak.

En inderdaad: wanneer gaan we nou eens echt verbetering merken? Beloftes zijn geen verbetering.
Reputatie 1

Een artikel aanhalen van anderhalf jaar oud. En dan ook nog een artikel over de Intercity Direct, wat volgens NS "een heel ander product is " dan de Intercity Eindhoven - Den Haag: puur zwaktebod.

En wie denkt dat de signalen van de Klantenservice over de bedroevende presentaties van de Intercity Direct en de Intercity Eindhoven - Den Haag, leidt tot verbetering of geschrokken reacties bij de desbetreffende afdeling, die gelooft vast nog in sprookjes.

Maar, heb je inmiddels doorgekregen, voor wélke zomer er verbeteringen merkbaar zijn? Is dat de zomer van 2018? 2019? 2020? 2021? 2022?

Kan het iets vriendelijker misschien?

Ik begrijp niet zo goed wat er onvriendelijk is in deze? Heer/mevrouw is wellicht kritisch, maar onvriendelijk.... Het is toch ook een belachelijke reactie.
Reputatie 1

Ik begrijp niet zo goed wat er onvriendelijk is in deze? Heer/mevrouw is wellicht kritisch, maar onvriendelijk.... Het is toch ook een belachelijke reactie.

Nee, ik vind van niet, en die sarcastische ondertoon vind ik ook niet nodig.
Ik snap dat mensen gefrustreerd zijn vanwege de ICD en dat ie vaak uitvalt enzo, maar om dan zo te doen heeft geen zin en gaat het probleem volgens mij ook niet oplossen.

En uw bijdrage aan dit verhaal? Nog meer kwaad bloed zetten bij een reiziger die zijn kind weer niet op bed kan leggen? U zou bijvoorbeeld de rede van de trein van 17:44 eens kunnen communiceren, was de machinist weer te laat?
Ondanks dat zijn nickname en zijn reacties anders doen vermoeden, schijnt Trein-NS niet werkzaam te zijn bij NS.
Reputatie 6
Sommige reacties van Trein-NS getuigen van zo'n ongelofelijke domheid dat ik me niet kan voorstellen, dat hij/zij bij NS werkzaam is. Het zou hem/haar sieren, zijn/haar Nickname te laten wijzigen of in de handtekening te vermelden dat Trein-NS géén NS-medewerker is.
Reputatie 1
Ja en nu de oplossing voor het probleem graag Chiel: laat me raden, jullie doen er alles aan?
OK, nu hebben we onze gedachten uitgewisseld over al dan niet vriendelijke reacties... en vanaf morgen rijdt de trein Eindhoven-Den Haag zonder noemenswaardige problemen? Zodat onvriendelijke reacties niet meer nodig zijn? Of geloof ik dan toch nog steeds in sprookjes...
Reputatie 6
Badge
De verbetering was er vroeger toen de trein via een betrouwbare route reed waar hij nooit uitviel, en dat zeg ik niet omdat hij ook Dordrecht aandeed. NS Moet nu eens toegeven dat ze er niet klaar voor waren en die beloofde tijdwinst nu al ruim 8 maanden compleet waardeloos is gebleken. Om je letterlijk een ongeluk van te schamen.
Reputatie 1
Ik heb een tijd niet gereageerd, maar het blijft huilen met de pet op tussen Rotterdam en Eindhoven. Vanochtend weer uitval van treinen.

Zojuist een kwartier stilgestaan waardoor ik in Breda twee treinen naar Rotterdam op rij miste. Ook al had de conducteur gezegd dat de aansluitende trein voor ons klaarstond, weten we natuurlijk dat de kans even groot is dat de trein voor je neus vertrekt. Wat dus ook gebeurde.

Conducteur raadde aan contact op te nemen met de klantenservice "want wij kunnen hier ook niks aan doen". Waarschijnlijk kan de klantenservice er ook niks aan doen. En de mensen die er wel iets aan kunnen doen, die doen er niks aan.

Ik zou willen dat er een alternatief was voor de NS als je met openbaar vervoer zou reizen, maar helaas moeten we het doen met dit stelletje semi-ambtenaars.
Reputatie 3
Tja, NS en hogesnelheidstechniek, het is geen gelukkige combinatie. Terwijl in Duitsland voor de lange afstanden al jarenlang zeer succesvol gebruik wordt gemaakt van getrokken of geduwde treinen met een snelheid rond de 200 km/u, uitgevoerd met locomotief, 10 of meer rijtuigen en stuurstandrijtuig, is NS niet eens in staat om een treintje van 6 wagens te laten rijden op een relatief klein stukje spoor. Defect aan het materieel, een machinist die om wat voor reden dan ook niet op zit te letten, wat het ook zij het blijft een ellendige dienstverlening.

Om de problemen het hoofd te bieden heeft NS zelfs per trein 2 locomotieven ingezet, immers de stuurstandrijtuigen blijken niet geschikt voor die functie (!!?!), maar zelfs dan krijgt men het voor elkaar om de treindienst in de soep te laten lopen, met vele langdurige vertragingen tot gevolg.

Ik had onderhand wel verwacht dat conducteurs en machinisten het inmiddels wel zat zijn, en massaal erover zouden gaan klagen bij leidinggevenden, maar ook dat gebeurt niet. Blijkbaar vindt men alles wel best zo.

Maar laat NS in elk geval gewoon toegeven dat men het verkeerd heeft aangepakt, dat het gewoon geen kennis in huis heeft van hogesnelheidsvervoer, laat ze het verlies erkennen, en de zaak overdragen aan een externe partij. Veel slechter dan nu kan het haast niet gaan.

De intercity Eindhoven-Den Haag kan dan weer via Dordrecht, en wordt dan weer een betrouwbare verbinding waar vele reizigers zo naar uitkijken.
NS wist dat dit met oud materieel een risico was maar had/heeft geen geld om nieuwe treinen te kopen voor de HSL.

De locs zijn juist behoorlijk nieuw en de ic rijtuigen waren op het oude traject nooit een probleem. Het is inderdaad heel vervelend, vooral omdat bij problemen de vertraging vaak zo enorm is dat een trein eerder nemen als je ergens echt op tijd moet zijn ook niet genoeg is. De problemen met de hsl duren al sinds de lijn in gebruik is, een jaar of 8, dus ik heb niet veel hoop dat het snel zal verbeteren. NS loopt natuurlijk wel het risico de concessie kwijt te raken als het zo doorgaat.

Wat mij vooral stoort is dat er een prima alternatief is in de vorm van de oude lijn via Dordrecht. Het scheelt hooguit tien minuten. Een enkele keer wordt de trein omgeleid via Dordrecht, maar heel vaak ook niet, het lijkt volkomen willekeurig, afhankelijk van wie toevallig de bijsturing doet.
Ik blijf lachen om al die meelevende berichten vanuit de NS. "Goh, wat naar voor je, hoop dat je weekend er niet door verknoeid wordt"... Nee runderen, als het EEN keer voor komt dat een trein een keer vertraging heeft, is het nog steeds balen, maar daar wordt je weekend niet door verknoeid. Maar als je dag-in, dag-uit op deze verdoemde lijn met storingen, uitgevallen treinen, treinen die niet rijden door teveel wind, treinen die gewoon opgeheven worden om vage redenen, enz. geconfronteerd wordt, dan is het niet leuk meer en dan is het geen kwestie meer van "dikke knuffel en sorry". Dan is er een structureel probleem en zo lang de NS nog niet weet hoe ze dat structurele probleem moeten tackelen, is de NS fout bezig geweest door een wél betrouwbare, zelfs al tientallen jaren láng betrouwbare, verbinding, op te offeren voor een fiasco-verbinding waarbij inmiddels het Fyra-debacle in het niet valt.

Zó is het. En niet anders.
Reputatie 6
Badge
Ik ken de toonzetting van Pejaka zijn andere berichten niet, maar uitgaand van bericht 223 in dit draad, daar zit (inderdaad) geen woord Spaans bij. Sterker nog, wat Pejaka schrijft is geheel correct en binnen de waarheid. Drong dat ook maar eens door bij NS HQ.

Langzaam maar zeker lijkt het erop, dat 'three strikes out' de oplossing moet gaan bieden. Treurig lijkt me dat, voor alle partijen. Temeer NS decennia lang een betrouwbare dienstverlening bood tussen de randstad en Brabant.

Aan troostende woorden hebben reizigers weinig. Ze willen vooral een betrouwbare treinverbinding.
Wij weten inmiddels dat jij niet tevreden bent met bepaalde diensten binnen NS. Je staat er vrij in om problemen aan te kaarten, zodat wij tot escalatie over kunnen gaan, om verbetering te kweken. Dit soort berichten vind ik onnodig Pejeka, je weet hoe ik daarover denk. Er is geen reden om moderators te ondermijnen of forumleden onredelijk te benaderen met harde teksten. Ik zie er de meerwaarde niet van in. Het forum is geen publiek 'schreeuw-agora' waar overal op geëmmerd moet en zal worden.

Verbetervoorstellen, problemen en onduidelijke/slechte situaties zijn fijn om te lezen, omdat we daarvan kunnen leren als organisatie. Ik wil je vragen om te letten op de insteek van jouw berichten.

Nou, sorry als ik je tere zieltje heb gekwetst. Wat naar voor je joh, ik hoop dat je weekend er niet door verknoeid was...

Maar het moet de NS toch ook een keer duidelijk zijn dat ál die reizigers die dag in, dag uit in letterlijk en figuurlijk in de kou staan vanwege alle ellende op deze lijn, het een keer zat zijn en dat het dan belachelijk is daarop te reageren met "Joh, wat naar dat je vertraging had, hoop dat je weekend er niet door verknoeid was"...

Wat reizigers willen, is niet een aai over de bol met veel (gespeeld) begrip, maar een structurele OPLOSSING! En niet over een jaar, of over twee jaar, maar MORGEN. Daar betalen die reizigers voor namelijk. Niet om wanprestatie na wanprestatie te moeten ervaren, om vervolgens betuttelend toegesproken te worden op een manier waarop een incompetente verpleegster een demente bejaarde aanspreek "Och, mevrouwtje, hebben wij uw bril weer kwijt gemaakt? Wat naar voor u, hoop dat u toch een fijne middag hebt gehad"... Snap je?
Reputatie 7
Goh en jij denkt dat Thomas vanaf zijn bureau alles in een keer klaar kan gaan spelen. Nee die kan niet meer als doorzetten en zelf meeleven met de reiziger. Het is iedereen bekend dat de prestatie niet goed genoeg is en dat dat veel beter moet. Maar dat is niet in 1 dag geregeld, dat is afhankelijk van meerdere factoren die uitvoerig al zijn besproken op het forum. Dusdanige reacties zijn verder ook totaal nutteloos. We snappen dat je er niet blij mee bent, maar niemand op dit forum gaat het kunnen veranderen voor je.

Reageer