beantwoord

Traject Hoorn Kersenboogerd - Leiden Centraal

• 26 juli 2019
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Beste NS,

Sinds de nieuwe SNG treinen kookt elke ochtend mijn bloed omdat 1 minuut voor aankomst eerst er een kwartier vertraging is vervolgd door een uitval. Als dit wel eens gebeurd is dit geen probleem, maar elke ochtend gebeurd dit. Met zo veel uitgevallen treinen in een week moet er toch gekeken worden naar een oplossing in plaats van dit (uitstel). Door de NS krijg ik nu consequenties op werk. Ik weet dat het mijn verantwoordelijkheid is maar elke dag rond de 5 à 6 uitvallingen betekent toch dat er iets verkeerd gebeurd.
icon

Beste antwoord door Tamzin 26 juli 2019, 09:10

Met dit warme weer vallen de treinen overal bij bosjes uit. Dat is vrees ik niet alleen op dit traject. Door de vele defecte treinen raken veel baanvakken versperd waardoor de rest van de treinen ook niet kan rijden of vertraging oploopt.

Vaak wordt bij vertraging gekeerd in Hoorn en dat maakt vertrekken in Kersenbogerd extra kwetsbaar. De beslissing om in Hoorn te keren wordt dan op het laatste moment genomen en dat geeft het effect wat u hierboven beschrijft.

De realiteit is dat NS nog steeds niet echt berekend is op de extreem hoge temperaturen zoals we die de laatste jaren in de zomer hebben alhoewel het een stuk beter gaat dan pakweg 10-15 jaar geleden.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Met dit warme weer vallen de treinen overal bij bosjes uit. Dat is vrees ik niet alleen op dit traject. Door de vele defecte treinen raken veel baanvakken versperd waardoor de rest van de treinen ook niet kan rijden of vertraging oploopt.

Vaak wordt bij vertraging gekeerd in Hoorn en dat maakt vertrekken in Kersenbogerd extra kwetsbaar. De beslissing om in Hoorn te keren wordt dan op het laatste moment genomen en dat geeft het effect wat u hierboven beschrijft.

De realiteit is dat NS nog steeds niet echt berekend is op de extreem hoge temperaturen zoals we die de laatste jaren in de zomer hebben alhoewel het een stuk beter gaat dan pakweg 10-15 jaar geleden.
Beste NS,

Sinds de nieuwe SNG treinen kookt elke ochtend mijn bloed omdat 1 minuut voor aankomst eerst er een kwartier vertraging is vervolgd door een uitval. Als dit wel eens gebeurd is dit geen probleem, maar elke ochtend gebeurd dit. Met zo veel uitgevallen treinen in een week moet er toch gekeken worden naar een oplossing in plaats van dit (uitstel). Door de NS krijg ik nu consequenties op werk. Ik weet dat het mijn verantwoordelijkheid is maar elke dag rond de 5 à 6 uitvallingen betekent toch dat er iets verkeerd gebeurd.

Zou je dit kunnen onderbouwen met treinen die daadwerkelijk zijn uitgevallen of vertraagd? Als ik de cijfers van gisteren bekijk dan zie ik welgeteld 1 trein naar Leiden die is uitgevallen en geen treinen (naar Leiden) die meer dan 5 minuten vertraagd waren.

Op woensdag zie ik 2 treinen naar Leiden die zijn uitgevallen, 1 in de ochtend (maar een andere tijd dan gisteren) en 1 in de middag, maar wederom geen treinen met meer dan 5 minuten vertraging.

Ik zie dit ook graag met een onderbouwing, want het is echt onzin dat er door warmte treinen uitvallen op dit traject waar de ‘nieuwe’ sprinter rijd (Hoorn-Kersenboogerd naar Leiden en vice versa). Er zijn dagelijks vertragingen de afgelopen tien maanden dat ik op dit traject reis en ik heb al meerdere malen (zoals vanmorgen 4 november, trein van 7.29 uur vertrek uit Hoorn) meegemaakt dat deze trein uitvalt door een storing. Ik reis op een NS Business card, dus zit niet te wachten op een geld terug bij vertraging actie, ook mijn werkgever niet, maar op een werkend traject waar het niet bijna dagelijks mis gaat. Ik zie graag een inhoudelijke reactie tegemoet wat er precies verkeerd gaat en wat er aan wordt gedaan, geen slappe klantenservice reactie graag. Het punt dat dit acceptabel is, is al lang voorbij. Ik heb vanmorgen een extra reistijd gehad van 1,5 uur. 

Reageer