Traject Leiden-Utrecht is een drama. Waarom?

• 1 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Reputatie 1
Waarom lukt het de NS nooit om eens een week de treinen tussen Leiden en Utrecht 'gewoon' (op tijd) te laten rijden? Er is iedere week wel wat aan de hand: te korte treinen die worden ingezet, vertragingen, uitgevallen treinen etc. Zo ook vandaag weer. Erg vervelend om iedere week ten minste één keer vertraging op te lopen en om te moeten reizen. (Zeker met in het achterhoofd dat het reizen met de NS ieder jaar duurder wordt, maar de reiziger er minder voor terugkrijgt).

4 reacties

Er zijn wel 4 manieren om van Utrecht - Leiden te komen. Bedoelt u via Woerden-Alphen aan den Rijn? Via Hilversum-Weesp-Schiphol-Leiden? Via Amsterdam Bijlmer ArenA- Schiphol-Leiden of via Gouda-Den Haag Centraal?
Reputatie 1
De rechtstreekse verbinding, dus vanaf leiden, leiden Lammeschans, alphen, bodegraven en Woerden. Lees net op nu.nl dat de monopoliepositie van de NS ter discussie kan komen te staan als de NS blijft wanpresteren, een fijn bericht: door concurrentie zal de kwaliteit beter worden.
Beste Yvo86,

Welkom op het NS serviceforum. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je vertraging hebt en dat ook herhaaldelijk gebeurt. Er waren gisteren problemen door een defecte trein en herstelwerkzaamheden, waardoor er extra reistijd was op het traject Leiden - Utrecht. Dit soort storingen evalueren we constant en we kijken hoe dit in de toekomst te voorkomen is. Je kunt bij vertraging van meer dan 30 minuten een geld terug bij vertraging claim indienen, vind hier meer info. Je signaal over de volle treinen zet ik graag door naar onze afdeling planning, heb je ook specifieke tijden dat je vaak in volle treinen zit?
Reputatie 1
Beste Brian NS,

Dank voor je bericht. Ik reis in de spits, dus alleen dan zit ik af en toe in een erg volle trein. Ik kan je geen specifieke of vaste tijden geven: het is iedere keer weer een verrassing.

Ik begrijp dat er zich omstandigheden kunnen voordoen waar de NS mogelijk minder of zelfs geen invloed op heeft. Ik baal er alleen van dat er élke week wel iets is: woensdag omreizen via Schiphol (wel goed geregeld dat de trein vanaf Schiphol erg lang was, nu er ontzettend veel reizigers waren!) en afgelopen dinsdag pakte ik de trein van 7.22 uur vanaf Leiden, maar die trein heeft een kwartier vlak voor Utrecht CS stilgestaan omdat het spoor bezet was. Daardoor miste ik mijn (bus)aansluiting en dat vind ik erg vervelend.

Ik vind het een kwalijke zaak dat het de NS niet lukt om te doen wat ze moeten doen: op tijd rijden.

Reageer