beantwoord

traject Lelystad Amsterdam/Sloterdijk

• 23 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 424 Bekeken

In de nieuwe dienstregeling zie ik dat als ik een rechtstreekse verbinding wil hebben met Lelystad Amsterdam sloterdijk, dat ik daar 1.08 uur over ga doen en dat dit alleen kan met een sprinter met 11 tussenstops.
Nu doe ik er 50 minuten over met 2 tussenstops en een intercity trein en geen sprinter met minder comfortabele stoelen.
Dus nu18 minuten korter en een fatsoenlijke zit.
Ik moet er niet aan denken om s 'morgens 11 maal te stoppen.
Als dit zo blijft zal ik weer met de auto gaan rijden en mijn abonnement opzeggen. Jammer !
icon

Beste antwoord door Sneltram 23 oktober 2016, 10:21

Het is wel waar dat de verbinding Lelystad - Sloterdijk er qua comfort op achteruit gaat. De reistijd blijft hetzelfde, maar er moet in Almere en in Amsterdam CS worden overgestapt. Of men neemt de sprinter, maar die doet er inderdaad veel langer over. Ik zou zelf voor de twee overstappen gaan. Die zijn goed te doen. In Almere het perron oversteken en in Amsterdam zijn er hele frequente verbindingen met Sloterdijk.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Ik moet er niet aan denken om s 'morgens 11 maal te stoppen.
Er zijn meer forsensen die een rechtstreekse intercity EISEN van het dorp waar ze wonen naar de plek waar ze werken (en dan liefst ook nog non-stop) omdat ze zich te goed voelen voor de sprinter. Daar kan NS dus niet aan beginnen.
Reputatie 5
Badge
Het is wel waar dat de verbinding Lelystad - Sloterdijk er qua comfort op achteruit gaat. De reistijd blijft hetzelfde, maar er moet in Almere en in Amsterdam CS worden overgestapt. Of men neemt de sprinter, maar die doet er inderdaad veel langer over. Ik zou zelf voor de twee overstappen gaan. Die zijn goed te doen. In Almere het perron oversteken en in Amsterdam zijn er hele frequente verbindingen met Sloterdijk.
Reputatie 4
Van Lelystad naar Sloterdijk kan ook rechtstreeks via Amsterdam Zuid en dan met de metro.
Reputatie 4
Van Lelystad naar Sloterdijk kan ook rechtstreeks via Amsterdam Zuid en dan met de metro.

?? naar zuid, en dan een metro, is toch een overstap, dus niet rechtstreeks, of vind ik dit nu alleen?
Zeker, een overstap is een overstap. Dus het advies van Ik Spoor is niet helemaal juist, al snap ik 'm wel.
Reputatie 6
Badge
Ik weet niet hoe het in Amsterdam is, maar hier in Rotterdam moet je echt ten einde raad zijn om de Metro te verkiezen boven de trein als de trein je ook op je bestemming brengt. De Metro zit vol schreeuwlelijken en asociale kinderen, stopt overal en 90% van de keren mag je lekker gaan staan.
Reputatie 7
Badge +3
Daarom groeit het aantal metro reizigers in Rotterdam de laatste jaren ook zo explosief.

De 1e intercity, gaat nu om 05.44 uur, dat is een half uur vroeger dan de nieuwe regeling 06.13 uur.
Tevens is de reistijd niet gelijk.
Reputatie 5
Badge
De eerste intercity gaat inderdaad later rijden, maar gelukkig rijden er vanuit Lelystad hele vroege sprinters. De reistijd wordt langer omdat op Amsterdam CS de overstaptijd gepland 8 minuten wordt (van spoor 11 naar 13). In de praktijk is het ook goed te doen om een 'onofficiele' overstap van 4 minuten te maken (van spoor 11 naar 7). Dan is de reistijd gelijk aan nu. Die 4-minuten overstap mag alleen niet van de reisplanner.

Reageer