beantwoord

Traject Nijmegen-Dordrecht en Dordrecht- Wijchen

• 3 februari 2017
  • 6 reacties
  • 305 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

We zijn inmiddels een aantal weken verder in de nieuwe dienstregeling en ik vraag mij nu toch echt af wie de
overstap in Den bosch voor traject Dordrecht-Wijchen heeft verzonnen, als 'mogelijke overstap.

Er wordt hier verwacht dat men in Den Bosch van .28/.58 (aankomst) op perron 6B (echt het einde van het perron) om .02/.32 (vertrek) in de stoptrein op perron 3a (ook echt het einde van het perron) kan overstappen. Aangezien de treinen meestal wegrijden op de vertrektijd, geeft dit een overstap van 3 minuten. Dit is alleen te halen als men keihard rent! En dan nog is het de vraag of je het haalt... Daarnaast als men op zondagochtend/middag reist en deze overstap zoals de NS in de planner aangeeft, niet redt.. moet je een uur (!) wachten op de volgende stoptrein ! Dit lijkt mij niet de bedoeling ! wanneer wordt dit aangepast in de planner, dat deze overstap haast onmogelijk is?

Nog even een klacht over de overstap op Breda als ik vanuit Nijmegen naar Dordrecht reis:
Dit was de afgelopen jaren al een overstap van min. 20 minuten, erg lang als je het mij vraagt, maar met de nieuwe dienstregeling is dit nog bonter gemaakt, 26 minuten ! Terwijl de stoptrein naar Dordrecht een minuut voor aankomst van mijn intercity vanuit Nijmegen in Breda vertrekt ! Kan de stoptrein niet 3 minuten later vertrekken? Hier heeft iedereen toch last van die naar Dordrecht reist en vanuit Gelderland/Tilburg komt?
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 februari 2017, 14:56

Goedemiddag Petra. Bedankt voor het stellen van deze vragen. Goed dat je dit aankaart!

Helaas hebben we niet overal de dienstregeling voor alle reizigers kunnen verbeteren. De situatie rondom Dordrecht is een pijnpunt waar reizigers vaker moeten overstappen met daarbij soms een langere wachttijd. Het traject Nijmegen - Dordrecht is hier een voorbeeld van. De overstaptijd is daar langer geworden. Gezien de krapte in de dienstregeling vermoed ik dat de dienstregeling niet in die zin aangepast kan worden dat de stoptrein richting Dordrecht na de aankomst van de intercity vertrekt.

Voor het traject Dordrecht - Wijchen geldt dat de reisduur korter is geworden ten opzichte van de vorige dienstregeling o.a. door een kortere overstap. Ik zal jouw signaal omtrent de (te) korte overstaptijd op dit traject aan de makers van de dienstregeling doorgeven en vragen of feitelijk gezien ruimte is om de overstaptijd aan te passen. Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik (of een collega moderator) dit weten in dit topic.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het probleem met de Flirts naar Nijmegen (en trouwens ook die naar Eindhoven) die in Den Bosch vaak helemaal onnodig aan het einde van het perron stoppen is hier al eerder aangemeld maar daar is nooit een reactie op gekomen.
Goedemiddag Petra. Bedankt voor het stellen van deze vragen. Goed dat je dit aankaart!

Helaas hebben we niet overal de dienstregeling voor alle reizigers kunnen verbeteren. De situatie rondom Dordrecht is een pijnpunt waar reizigers vaker moeten overstappen met daarbij soms een langere wachttijd. Het traject Nijmegen - Dordrecht is hier een voorbeeld van. De overstaptijd is daar langer geworden. Gezien de krapte in de dienstregeling vermoed ik dat de dienstregeling niet in die zin aangepast kan worden dat de stoptrein richting Dordrecht na de aankomst van de intercity vertrekt.

Voor het traject Dordrecht - Wijchen geldt dat de reisduur korter is geworden ten opzichte van de vorige dienstregeling o.a. door een kortere overstap. Ik zal jouw signaal omtrent de (te) korte overstaptijd op dit traject aan de makers van de dienstregeling doorgeven en vragen of feitelijk gezien ruimte is om de overstaptijd aan te passen. Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik (of een collega moderator) dit weten in dit topic.
Reputatie 3
Eén voordeel: vanaf december krijgt u een rechtstreekse verbinding van Dordrecht naar Nijmegen (- Arnhem). Vanaf dat moment is de overstap dus gelukkig weer verleden tijd, nog even wachten dus.
Reputatie 6
Badge
Jan-Mark, heb je daar een bron voor? Ik kan de dienstregeling 2018 nergens vinden.
Reputatie 3
http://locov.nl/Images/Locov%202017-30578.01%20Bijlage%201%20Adviesaanvraag%20dienstregeling%202018_tcm311-381390.pdf
Reputatie 3
Het is inderdaad de bedoeling dat de Sprinters Dordrecht-'s-Hertogenbosch vanaf december gaan doorrijden richting Arnhem. Dan is er dus 2x per uur een rechtstreekse verbinding. In de huidige dienstregeling is er vanuit de richting Arnhem naar Dordrecht inderdaad een lange overstap in Breda. Deze is 1x per uur 20 minuten en 1x per uur 26 minuten. We hebben rond Breda keuzes moeten maken welke treinen op elkaar aansluiten. Daar komt bij dat de capaciteit rond Dordrecht en de Moerdijkbrug beperkt is. We moeten namelijk rekening houden met veel goederentreinen en met brugopeningstijden.

Reageer