beantwoord

Traject Sittard - Emmen

• 26 October 2016
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 1
Hoe kan het toch zijn dat na álle werkzaamheden en verbouwingen aan het spoor en aan de stations mijn "lange" regelmatige reis Sittard - Emmen straks opnieuw langer wordt ?

Op dit moment doe ik er 3 uur en 45 minuten of 3 uur en 53 minuten over om van Sittard naar Emmen te reizen .
Op station Utrecht - Centraal heb ik dan 13 minuten overstaptijd en op station Zwolle 8 .
Straks heb ik 12 minuten overstaptijd op station Utrecht - Centraal en 11 minuten op station Zwolle .
Dit blijft dan ongeveer hetzelfde als nu ,maar toch ben ik straks 9 minuten langer onderweg . Dat is toch vreemd te noemen ?
icon

Beste antwoord door Ik Spoor 26 October 2016, 12:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Het tijdverlies komt omdat uw trein uit Sittard voortaan een aantal minuten eerder vertrekt omdat hij in Eindhoven gaat koppelen met de IC uit Venlo.
Reputatie 3
Badge
Wat er dus op neerkomt dat verbindingen tussen Limburg en de Randstad prioriteit hebben gekregen boven de verbinding Sittard-Emmen. Ik vermoed dat er iemand bij NS wel zal hebben nagerekend hoeveel reizigers hier voor- dan wel nadeel van zouden krijgen....
Ik durf niet te bevestigen dat dit komt door de koppeling die plaats gaat vinden in Eindhoven. Wel speelt het ook mee dat de trein eerder vertrekt waardoor je een langere overstaptijd (3 minuten langer) in Zwolle moet ondervinden. Gelukkig vertrekt de trein ook 9 minuten eerder uit Emmen waardoor je op het zelfde moment aankomt als met de huidige dienstregeling.

Reageer