beantwoord

Trein 7827 op zondag 1 april

Reputatie 6
  • Koploper*
  • 1074 reacties
Trein 7827 hoort volgens de jaardienst dagelijks te rijden vanaf station Den Haag Centraal naar station Utrecht.

Blijkens diverse bronnen (NS-reisplanner, Hafas) rijdt deze trein op 1 april echter pas vanaf station Gouda en is deze dan opgeheven op het gedeelte Den Haag Centraal - Gouda. De eerste reismogelijkheid vanaf Den Haag Centraal naar Gouda vervalt dan dus.

Derhalve de volgende vragen:
1. Waarom is deze trein opgeven op het traject Den Haag Centraal - Gouda?
2. Waarom is het opheffen van deze trein niet aangekondigd, bijvoorbeeld op de werkzaamhedenpagina?
3. Aangezien deze afwijking van de jaardienst door NS niet is aangekondigd, is mijn conclusie dat GTBV hier van toepassing is.

Alvast bedankt voor de uitleg ten aanzien van punten 1 en 2 en de bevestiging van punt 3.

Met vriendelijke groet,

W.S.M. Westland
icon

Beste antwoord door Waldo G 31 maart 2018, 10:45

Merkwaardig beleid om ongezien een trein te schrappen...
Bekijk origineel

15 reacties

Oké goed om te lezen!

Bedankt voor het doorgeven van dit signaal.
Reputatie 6
Beste Miriam,

bedankt voor het navragen en de terugkoppeling. Ik had uiteindelijk de trein die om 07:41 u vertrok te Den Haag Centraal.

Een betere communicatie hieromtrent is inderdaad zeer gewenst!

Nogmaals dank en een vriendelijke groet,

W.S.M. Westland
Ik heb inmiddels ook een reactie ontvangen en deze bevestigd het bericht van klant_Jac.

Door de werkzaamheden zaterdagnacht is de eerste sprinter op zondag geschrapt. Hoe is je reis verlopen wsm?

Wat betreft de communicatie hierover ben ik het met jullie eens, dit is erg onduidelijk. Ik ga dit doorzetten naar de betreffende afdeling.
Reputatie 6
Zo gaat NS dus met haar klanten om. Het is te merken dat de reiziger niet meer op plaatsen 1, 2 en 3 staat.
Reputatie 6
Iets verder kijken... Bij de geplande werkzaamheden van ProRail
Gouda-Den Haag Centraal
in de nacht van zaterdag 31 maart op zondag 1 april vanaf 00.45 uur
Geen treinverkeer businzet, extra reistijd 15-45 min.
Kennelijk gaan de werkzaamheden tot de vroege ochtend door. Tot 7.45 hoor ik.
Dus er zal een bus rijden. Hoelaat precies kunt u morgen op Den Haag CS vragen, of nu via 0307515155. GtBV geldt pas als er geen bus komt.

Om 07.45 is het geen nacht meer maar ochtend. Bijzonder dat u telepathisch geïnformeerd bent door NS en dat gewone stervelingen het maar zelf moeten uitzoeken.
Een bus is er niet ingelegd volgens de reisplanner.

Ook komt er bij het opvragen van een reisadvies geen melding van werkzaamheden of dat er een bus rijdt ipv de trein van 7.11 vanuit Den Haag Centraal.

je kunt de discussie over wel of niet TVV al weer verwachten ...
En al zou er een bus om 7,11 vertrekken, dan duurt de reis langer, en sluit ie niet aan op de trein vanaf Gouda. Dus kan je beter meteen de volgende IC nemen. Kortom...geen bus nodig als je naar Gouda moet. De Zoetermeerders e.d. nemen de tram.

De trams richting Zoetermeer rijden op zondag pas na achten dus dat is geen optie.
Reputatie 4
Badge +3
Anderhalf jaar geleden had ik een soortgelijke ervaring: men had op een zekere ochtend, na werkzaamheden in de nacht, onaangekondigd mijn gebruikelijke trein uit de dienstregeling gehaald. Volledig verdwenen uit de reisplanner. Daarover beklaagde ik mij hier, waarop de volgende reactie kwam:

Ik heb een reactie terug van de afdeling Reisinformatie en volgens deze afdeling is de werkwijze niet ongebruikelijk. Als er slechts één trein uitvalt, dan wordt de trein uit de planner gehaald en wordt dit niet altijd van te voren aangegeven op het station. Ik heb aangegeven dat het wenselijk zou zijn als dit in de toekomst wel gebeurt, maar vooralsnog is het advies om vlak voor vertrek de Reisplanner te blijven checken.
De situatie die wsm benoemt, lijkt me vergelijkbaar hiermee.
Reputatie 7
Badge
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?ik was je voor :-)
Secondenwerk :D

daarom mis ik altijd de trein als jij daarop machinist bent 😛
Reputatie 7
Badge
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?ik was je voor :-)
Secondenwerk 😃
Reputatie 7
Badge

Ook komt er bij het opvragen van een reisadvies geen melding van werkzaamheden of dat er een bus rijdt ipv de trein van 7.11 vanuit Den Haag Centraal.

je kunt de discussie over wel of niet TVV al weer verwachten ...
En al zou er een bus om 7,11 vertrekken, dan duurt de reis langer, en sluit ie niet aan op de trein vanaf Gouda. Dus kan je beter meteen de volgende IC nemen. Kortom...geen bus nodig als je naar Gouda moet. De Zoetermeerders e.d. nemen de tram.
Reputatie 7
Badge +3
Die vond ik ik inderdaad ook, maar het zou wel handig zijn wanneer er dan ook een eindtijd bij zou staan. Nu moet je maar zelf concluderen dat de werkzaamheden "kennelijk" tot de vroege ochtend duren. Vergelijk bv eens met de werkzaamheden tussen Leiden Centraal en Rotterdam Centraal die zelfde nacht, daar staat van 01.40 tot 07.45 uur.

Reputatie 7
Badge
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?ik was je voor 🙂
Reputatie 7
Badge
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Reputatie 7
Badge
Iets verder kijken... Bij de geplande werkzaamheden van ProRail
Gouda-Den Haag Centraal
in de nacht van zaterdag 31 maart op zondag 1 april vanaf 00.45 uur
Geen treinverkeer businzet, extra reistijd 15-45 min.
Kennelijk gaan de werkzaamheden tot de vroege ochtend door. Tot 7.45 hoor ik.
Dus er zal een bus rijden. Hoelaat precies kunt u morgen op Den Haag CS vragen, of nu via 0307515155. GtBV geldt pas als er geen bus komt.
Ik durf hier zo geen antwoord op te geven wsm, dus ga even op onderzoek uit! Hopelijk weet ik voor zondag meer.

Reageer