Trein kwam niet opdagen hoe zit dat

Er komt altijd een trein in castricum van 7:55 maar die is niet gekomen? Hoe zit dat

7 reacties

Badge +3
De trein die u bedoelt, is de intercity naar Nijmegen. Deze komt vanuit Den Helder en rijdt normaal gesproken via Alkmaar, Castricum en Zaandam richting Amsterdam.

Dit weekend zijn er echter geplande werkzaamheden tussen Alkmaar en Zaandam, waardoor deze treinen worden omgeleid via Haarlem. Daardoor rijden de treinen op andere tijden dan gebruikelijk. De betreffende trein is vandaag al om 7:44 vertrokken vanaf Castricum.

Door uw reis te plannen in de reisplanner, kunt u zien welke treinen dit weekend wel rijden en op welke tijden.
Reputatie 7
Alweer werkzaamheden? Er zijn op dit traject pas geleden nog werkzaamheden geweest.

Ooh ik kijk net op de reisplanner, maar de situatie is nog wel te overzien zie ik. 😌
Reputatie 7
Badge +3
Alweer werkzaamheden? Er zijn op dit traject pas geleden nog werkzaamheden geweest.
Ik vraag me zo langzamerhand ook af wat ProRail daar in hemelsnaam allemaal aan het doen is.
Reputatie 7

Ik vraag me zo langzamerhand ook af wat ProRail daar in hemelsnaam allemaal aan het doen is.

Ik begrijp er ook niks van. Ze zijn altijd op die plaats weer bezig. Ieder weekend weer. Het spoor is (volgens mij) toch echt in goede staat op dat hele traject dus ik snap er niks van.
Er liggen bij Koog aan de Zaan bij het spoor richting Uitgeest nog oude houten dwarsliggers. Ook bij technische installaties (treinregistratiepunten?) liggen nog de oude dwarsliggers en systemen. Ik ga ervan uit dat dit nu allemaal vervangen wordt. Ze hebben er wel aardig de tijd voor nodig in ieder geval. Er zijn sinds de week zonder treinverkeer afgelopen zomer al 4 weekendafsluitingen geweest als ik het goed heb. Dat zijn dus 17 dagen zonder treinverkeer de afgelopen 9 maanden. Ook rijden er op maandag- en dinsdagavond bussen i.p.v. de laatste trein. Ik zie dat dit de volgende week blijft voortbestaan, maar dat heeft misschien een andere reden?
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd dat die houten dwarsliggers niet gelijk vervangen zijn tijdens de eindeloze reeks weekend stremmingen voor de verbouwing van Wormerveer de afgelopen jaren.
Dat was misschien handiger geweest inderdaad. Had een hoop minder overlast opgeleverd. De trein die @Romy44 bedoelt is vandaag trouwens om 7:44 vertrokken aangezien de reistijd via Haarlem i.p.v. Zaandam naar Sloterdijk langer is. Er staat trouwens niet bij de werkzaamheden dat de dienstregeling rondom Alkmaar aangepast is. Hetzelfde geldt dit weekend voor het niet verder rijden dan Sloterdijk voor de 3300.

Reageer