beantwoord

trein niet gestopt bij den haag laan van noi

• 22 juni 2021
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Gisteren na lange tijd weer een keer met de trein. Helaas is de trein van 10.09 richting schiedam niet gestopt op den haag laan van noi. Deze had een spoor wijziging van 5 naar 4, stond ook mooi op de borden. Maar in een voorbij razende trein instappen leek mij geen optie.

Ook in en uitchecken was niet mogelijk op het station aangezien paaltjes het heel de dag niet deden

icon

Beste antwoord door Denice NS 22 juni 2021, 12:26

Hoi Dirk. Welkom bij de Community!

Erg vervelend dat de trein niet is gestopt. Als ik echter wat data opzoek zie ik dat de betreffende trein überhaupt nooit verder is gekomen dan Almere Buiten. Althans, als ik kijk naar gisteren. Vandaag heeft de betreffende trein aardig wat vertraging gehad. Zoals Momo hieronder al aangeeft.

We zijn bekend met het in- uitcheck probleem. Helaas hebben meerdere stations hier last van. 

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Dirk. Welkom bij de Community!

Erg vervelend dat de trein niet is gestopt. Als ik echter wat data opzoek zie ik dat de betreffende trein überhaupt nooit verder is gekomen dan Almere Buiten. Althans, als ik kijk naar gisteren. Vandaag heeft de betreffende trein aardig wat vertraging gehad. Zoals Momo hieronder al aangeeft.

We zijn bekend met het in- uitcheck probleem. Helaas hebben meerdere stations hier last van. 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem van niet werkende paaltjes is bekend (niet alleen op Laan van NOI, ook bij andere stations) en daar wordt aan gewerkt. Het paaltje bij de lift op perron zou het volgens bericht nog wel doen. 

Dat de trein niet gestopt is weer een ander verhaal en zou mogelijk kunnen komen door die spoorwijziging en ik zie ook dat die trein behoorlijk wat vertraging had, wat het natuurlijk absoluut niet goed maakt. De trein naar Den Haag Centraal stopt niet op Laan, mogelijk was de machinist daarmee in de war, maar de trein naar Schiedam/Dordrecht hoort daar gewoon te stoppen. 

Vertraging had deze niet volgens mij, er kwam om precies 10.09 een intercity langs razen. Voor de mensen op het peron erg vervelend om niet te kunnen instappen, maar zeker ook voor de mensen die eruit wilden stappen. Beetje slordig. Heb uiteindelijk mn bestemming bereikt.

Zoals ik in meerdere berichten lees gaat het vaker mis op dit station. Misschien een aandachtspunt 

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner geeft ook dat de trein van 10:09 vertraging had. Misschien was het een andere trein die langs raasde, mogelijk zelfs een lege trein. Kon u zien of er ook reizigers in zaten?

En om 10:09 kwam ook de intercity van Amsterdam naar Den Haag langs (trein 2137), maar die ging als het goed is over spoor 3 met lage snelheid. 

Het gaat inderdaad wel vaker mis op dit station, maar dan voornamelijk wanneer er bv vanwege werkzaamheden een aangepaste dienstregeling is. Zo wil men wel een de IC naar/van Den Haag Centraal extra laten stoppen op Laan als de IC naar Dordrecht/Vlissingen niet rijdt. Ook gebeurt het wel eens dat een IC die normaal doorrijdt naar Dordrecht of  Vlissingen wordt aangepast dat die naar Den Haag Centraal gaat, dan moet die ook stoppen op Laan, maar dat wordt dan een enkele keer vergeten omdat het een afwijkend patroon is. Ik heb zelf 5 jaar lang gereisd naar Delft waarbij ik op Laan van NOI vanuit de sprinter vanaf De Vink overstapte op de IC (was dan die van 7:39) en heb nooit de ervaring gehad dat die niet stopte. 

Het gaat om deze trein. Er zaten zeker mensen in de trein die via spoor 4 (zoals op borden spoorwijziging was aangegeven)  voor bij ging.

Ik wilde het alleen even melden dat ik dit sloordig vind. Dat een trein uitvalt kan ik begrijpen, maar meestal wordt dit gecommuniceerd met de reizigers via omroep of borden, dat is hier niet gebeurt. 

Reputatie 7
Badge +3

Excuus, ik zat naar de trein van vandaag te kijken terwijl ik nu zie dat het om de trein van gister gaat.

Denice gaf al aan dat de trein van gister (met nummer 2437) niet verder was gekomen dan Almere. Vervolgens is er een vervangende trein met nummer 302437 ingelegd vanaf Leiden, die inderdaad was gewijzigd naar spoor 4.

Maar wanneer ik van die trein van gister het snelheidsverloop en routeverloopverloop bekijk zou die wel gestopt zijn, van 10:08 tot 10:09 op Laan van NOI.  Schiet mij maar lek dan. 

Lek schieten ga ik niet doen, geeft een rotzooi. Maar die trein heeft echt niet stil gestaan

Reputatie 7
Badge +3

Dat trek ik ook zeker niet in twijfel, maar normaal bij dit soort meldingen voor niet stoppen is dat gewoon te zien in het snelheidsverloop. Dan trekken we die informatie erbij en heb je dat als bewijs wat doorgezet kan worden en  wat daarnaast ook weer handig kan zijn bij een GTBV als je hierdoor 30 minuten of meer vertraging hebt opgelopen. 

Reageer