beantwoord

Trein niet gestopt op Meppel 11:65

• 4 november 2020
  • 10 reacties
  • 391 Bekeken

Waarom is de Intercity Den Haag Centraal niet gestopt op Station Meppel??

11:56 !!! Niet 65😅

icon

Beste antwoord door Jeroen 4 november 2020, 19:27

Die machinist was vast in de war met de IC trein naar Groningen welke niet stopt op Meppel zowel heen als terug.  Zelf een keer de fout gemaakt om met de IC vanaf Groningen wel te stoppen op Meppel uit gewoonte omdat ik veel op Leeuwarden reed en amper op Groningen in de weken voor deze extra stop.

Maar beter extra gestopt dan niet.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5

Deze trein (1840) is inderdaad in Meppel doorgereden zonder te stoppen. Zie Treinposities. Gevalletje “vergeten” vrees ik.

Volgens rijdendetreinen.nl heeft de trein wel gereden. Als ik op treinposities klik krijg ik een foutmelding @Rudi 

Ik ben dit aan het uitzoeken. Hopelijk kan ik een antwoord geven.

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi, klopt je link bij Treinposities wel? Edit: Ah, @Pingpong had er ook last van. ;-)

De machinist was mogelijk geconditioneerd op pas weer stoppen in Steenwijk.

U kunt eventueel een beroep doen op Geld Terug bij Vertraging.

Reputatie 5

@Thom @Pingpong 

Ik krijg de link https://treinposities.nl/ritinfo/20201104/1840 niet werkend via het link-symbool. Weet ook niet waarom.

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi Ik heb hem nu wel. 

De link naar Treinposities werkt nog niet.

Ik ook. Zo te zien is hij Meppel dus voorbijgevlogen met 130 km per uur. De tijd in rijdendetreinen.nl is dus een passagetijd?? Weer wat geleerd.

Met 108km/h, en kort na Meppel weer op gaan bouwen. Snelheid liep langzaam terug, zal uitlopen zijn geweest.

Die tijd is geen passagetijd, maar is de tijd van aankomst en vertrek in reisinformatie. Dat de tijd tussen aankomst en vertrek zeer kort is geweest (want geen stop) maakt voor reisinformatie niet direct uit, de trein was nog steeds gepland om op dat tijdstip te halteren. Daar wordt een vertraging aan gehangen, maar detectie of een trein wel heeft gestopt gebeurt niet in reisinformatie (want niet relevant voor afhandeling en veel te ‘ver’ in de keten om goed te detecteren).

Badge

Die machinist was vast in de war met de IC trein naar Groningen welke niet stopt op Meppel zowel heen als terug.  Zelf een keer de fout gemaakt om met de IC vanaf Groningen wel te stoppen op Meppel uit gewoonte omdat ik veel op Leeuwarden reed en amper op Groningen in de weken voor deze extra stop.

Maar beter extra gestopt dan niet.

Ik heb dit helaas niet kunnen achterhalen.

Reageer