beantwoord

Trein probleem

• 1 June 2021
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Beste NS,

Ik heb gisteren ( 31 mei)28,20 uitgegeven aan een retour van Rotterdam centraal naar Tilburg en weer terug. Gisteren toen ik in Tilburg was ontstond er een trein storing waardoor de treinen niet reden. Dat betekende dat ik niet meer terug kon naar huis en 14,10 heb uitgeven voor niks! Ik moest daarom op worden gehaald vanuit Tilburg met de auto. Ik hoop dat er een oplossing voor gevonden kan worden!

met vriendelijke groet, 

icon

Beste antwoord door Momo 1 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

5 reacties

Klachten kun je indienen via alle Klantenservice kanalen.

Ok. Is er een andere plek waar ik een klacht hierover kan indienen dan?

Hoi Manonsch, welkom op onze NS Community.

Ik begrijp goed dat dit een hele vervelende situatie is geweest voor je. Je hebt gedaan wat voor jou op dat moment het beste leek, begrijpelijk ook! Echter is dit geen overrulend kanaal en ik kan dus de beslissing van mijn collega niet ongedaan maken. Er is helaas geen restitutie mogelijk, omdat dit tevens een overmachtssituatie betrof.

Vraagje: op 31 mei wilde ik zoals altijd rond 15.30 uur van mijn werk vertrekken om mijn trein te halen. Ik hoorde op dat moment op het radionieuws dat de treinen niet zouden rijden. Heel vervelend, want ik had een eetafspraak en ik zou koken. Aangezien er niet bekend was hoe lang dit zou gaan duren, besloot ik op mijn werk te blijven wachten. Rond 17.00/17.15 uur hoorde ik dat de treinen weer reden en ben ik naar het station gefietst. Ik heb een dalvrij abonnement, maar ging er vanuit dat in zo’n geval er een uitzondering wordt gemaakt. Wat schetst mijn verbazing? Ik moest de volle prijs betalen voor mijn treinreis. Toen ik daarover belde, zei de medewerker van de klantenservice dat ik dan maar voor 16 uur had moeten inchecken. Beetje apart, want toen was nog helemaal niet bekend of er die avond nog treinen zouden gaan rijden. Ik had de vriendin van de eetafspraak al geappt of ze mij wil komen ophalen met de auto in geval van nood. Had de NS dan bedacht dat ik dan zou moeten wachten tot na de spits met inchecken? Terwijl de treinen dus niet reden? Ik kan er even niet bij, maar misschien is hier een mouw aan te passen....

Reputatie 7
Badge +3

Neem contact op met de klantenservice en doe een beroep op artikel 6.1 van de Algemene voorwaarden

6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

…..

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030 – 751 51 55 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten).

Reageer