Trein rijdt door

Ik sta op Kampen Zuid met een aantal andere passagiers te wachten op de sprinter van 16:16 naar Amsterdam die dus met een enorme vaart bijna aan Kampen Zuid voorbij rijdt, en helemaal aan het einde van het enorm lange perron dan toch stopt. Wij beginnen met z’n allen naar de trein te lopen maar voordat we ook maar half in de buurt zijn rijdt de trein gewoon weg. De deuren gingen nooit open en er stapte geen conducteur uit. Dit kan echt niet.

5 reacties

Reputatie 5
Om de veiligheid te garanderen rijden machinisten van NS door het hele land. Daarom komt het wel eens voor dat een machinist niet precies weet op welke stations hij of zij moet stoppen en het kan dan ook incidenteel voorkomen dat een trein op hoge snelheid doorrijdt terwijl er eigenlijk gestopt had moeten worden.

Op hoge snelheid een perron vootbijrijden met mensen die verwachten in de trein te kunnen stappen is overigens niet onveilig.
Badge
Het is erg spijtig dat dit is gebeurt en het zou natuurlijk niet moeten gebeuren, toch komt het wel eens voor dat een machinist een station voorbijrijdt of te laat begint met zijn remming voor een station en daardoor niet meer geheel langs het perron staat met de trein.

Vanwege de veiligheid van de reizigers mogen de deuren niet geopend worden als de trein niet meer geheel langs het perron staat en dat zal de reden zijn dat deze machinist heeft besloten om door te rijden.

Ik zie aan de grafiek op treinposities dat de machinist vlak voor Kampen Zuid een flinke remming heeft ingezet om te proberen nog tijdig te kunnen stoppen bij Kampen Zuid, maar blijkbaar te ver is doorgeschoten en na een hele korte stop is doorgereden.

Een moderator zal deze melding doorzetten binnen de organisatie, voor de moderator het ging om trein 14656.

Wat betreft de snelheid, de IC treinen welke niet stoppen op Kampen Zuid rijden het station met 140 km/uur voorbij. Voor de veiligheid heeft elk station dan ook een stukje vanaf de perronrand een gestippelde lijn welke als veiligheidslijn geldt en alleen bij het instappen overschreden zou moeten worden.
Reputatie 4
Het komt helaas met enige regelmaat voor bij vooral intercity's die incidenteel op een station een extra stop maken. Almere Buiten is een station waarbij het met enige regelmatig voorkomt dat het station wordt overgeslagen. Ik vind het wel heel bijzonder dat dit nu ook al bij sprinters gaat voorkomen. Bij sprinters (stoptrienen) wordt nl bijna altijd op elk station gestopt.
Reputatie 5
Misschien dacht de machinist wel dat hij een intercity reed....
Je vraagt je af waar zo iemand met zijn hoofd bij is dan. Hopen dat ze wel op kunnen letten als er een sein op rood staat.
Hallo Lautje71, welkom bij onze Community!

Ja, dit is mega stom. Ik begrijp volledig dat je hier niet blij van werd vanmiddag. Jeroen heeft inmiddels een volledig antwoord gegeven, maar ik wil daar nog even een excuses bovenop gooien! Ik zal de melding doorzetten, bedankt voor het posten van je topic.

Reageer