beantwoord

Trein rijdt door zonder communicatie

Vanochtend reedt de trein van 724 in Beilen richting Zwolle ons voorbij zonder te stoppen. Vervolgens horen we niets. Bijzonder allemaal. Hoop niet dat het gewoonte wordt om in Beilen maar 1 keer per uur te stoppen. Op zijn minst had de conducteur van de trein 754 iets kunnen uitleggen. Heel slechte conmunicatie allemaal.
icon

Beste antwoord door Rudi 11 februari 2019, 10:29

Sprinter 8124 stopte wel (op tijd) in Haren en Hoogeveen, maar reed Beilen met 140 km/h voorbij. De machinist zag zijn fout kennelijk wel, maar zag ook dat hij te laat was om nog te stoppen. De conducteur van de volgende trein wist ongetwijfeld niet van dit voorval af.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Sprinter 8124 stopte wel (op tijd) in Haren en Hoogeveen, maar reed Beilen met 140 km/h voorbij. De machinist zag zijn fout kennelijk wel, maar zag ook dat hij te laat was om nog te stoppen. De conducteur van de volgende trein wist ongetwijfeld niet van dit voorval af.

Reputatie 7
Badge +2
Ik neem toch aan dat een machinist verplicht is de verkeersleiding te informeren als hij per ongeluk een station voorbij rijdt. De verkeersleiding kan dan de reizigers informeren en eventueel een intercity een extra stop laten maken als dat mogelijk is.
Reputatie 7
Zucht.....hoe vaak zullen er nog van dit soort berichten komen. Lekker bezig weer.

Nou ja iig....ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt hier. In mijn regio word er gewoon netjes gestopt wanneer er gestopt moet worden. Gelukkig maar.....😌
Vroeger zaten de omroepmedewerkers op de verkeersleidingsposten.
Echter omdat de politiek wilde dat het bij de NS werd ondergebracht zitten ze nu in 1 gebouw voor heel Nederland

Het personeelsbestand is sinds dien door NS behoorlijk uitgedund. Bovendien missen ze de directe input van de Verkeersleiders.
Dank voor de reactie. Ik hou het op een vergissing. Probleem was meer de communicatie achteraf. Heb de conducteur van de trein die de andere kan op reed gevraagd het te melden, via twitter, de conducteur volgende trein en de servicebalie in zwolle. Niemand kon mij helpen. Niemand was er van. Twitter via ns_online ook stil. Dit forum is de eerste die duidelijkheid kan geven.
Badge +3
DitBenIk schreef:

omdat de politiek wilde dat het bij de NS werd ondergebracht

NS heeft destijds bij monde van president-directeur Meerstadt zelf ervoor gepleit dat reisinformatie geheel bij NS zou worden ondergebracht.
Badge +3
Er gaat niets boven een artikel met bronvermelding. 😀

Reageer