trein rijdt niet (waardoor extra kosten) | NS Community
beantwoord

trein rijdt niet (waardoor extra kosten)

  • 14 November 2021
  • 3 reacties
  • 309 Bekeken

Het komt regelmatig voor dat de rechtstreekse trein op mijn traject  niet rijdt maar wordt gecanceld. Om toch op tijd op mijn werk te komen neem Ik dan een trein naar een ander station en doe het overige stuk de metro. Kan ik de extra kosten die ik maak vervolgens declareren bij de NS?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 14 November 2021, 12:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik vrees van niet. Maar je kan altijd proberen bij de klantenservice. Over welk traject gaat het?

Reputatie 6

Dit zal helaas niet vergoed worden. Als je zelf de keuze maakt om een ander soort vervoer te gebruiken, in dit geval de metro, vergoeden wij dit niet. Als je extra reistijd hebt door vertraagde of uitgevallen treinen dan kan je altijd nog wel Geld terug bij vertraging aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +1

Zal hoogstwaarschijnlijk wel naar AMS zijn-bvb eigenlijk naar Zuid en dan maar die metro vanaf CS of zo. Haak zal er meer aan hebben op tijd op werk te zijn als die 1 of 2 eur die hij mogelijk terug can claimen-al is zelfs dat onwaarschijnlijk. Maar helaas speculaas-zo zijn de regels, NS is als de dood ook maar 1 sentje meer te betalen als volgens de regels hoort en zolang we hier geen deens/zweeds/duits verkehrsverbond hebben met alles in 1 en die bedrijven er alles aan doen elkaar wat af te snoepen moeten we het er maar mee doen 

Reageer