Trein rit De Vink - Hoofddorp

• 31 October 2016
  • 8 reacties
  • 319 Bekeken

De treinrit tussen tussen De Vink en Hoofddorp duurt nu 20 minuten. Vanaf 12 december zal dezelfde rit 32 minuten duren, dus 12 minuten extra (en 25 minuten extra heen en terug). Ik vind het heel vervelend om bijna tweeënhalf uur extra per week te reizen. Is er dan geen andere mogelijkheid om dit te voorkomen? Alvast bedankt voor uw antwoord.

8 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Ed. Voor bijna iedereen verandert er iets: van kleine wijzigingen in vertrektijden tot andere routes en aansluitingen. In de dienstregeling 2017 worden diverse treinen langzamer of sneller. NS heeft in haar plannen geprobeerd zoveel mogelijk reizigers te laten profiteren van de snellere treinen en zo min mogelijk reizigers te hinderen met de langzame treinen. Op jouw traject neemt de reistijd toe. Ik snap dat je dit niet leuk vindt en ik zal je ongenoegen hierover ook zeker doorgeven. Er is echter lang nagedacht, gewikt en gewogen over de dienstregeling en ik zie een aanpassing niet meer gebeuren.
Beste Klaas-Jan,
Ik ga met jouw conclusie akkoord: NS heeft duidelijk geprobeerd om treinreizigers van snellere treintijden te profiteren, maar voor ritten tussen Den Haag Centraal en Hoofddorp is dit niet het geval.
Onderaan staat een tabel met trajecten, reistijden van 2016 en reistijden van 2017:

Den Haag HS - Hoofddorp / 37 min / 36 min / -1 min
Den Haag CS - Hoofddorp / 32 min / 36 min / +4 min
Den Haag Mariahoeve - Hoofddorp / 28 min / 39 min / +11 min
Voorschoten - Hoofddorp / 23 min / 35 min / +12 min
De Vink - Hoofddorp / 20 min / 32 min / +12 min

Dus NS heeft van een heel goed treintrajectplan in 2016 naar een heel slecht plan gemaakt in 2017. Ik zie voordelen alleen voor treinreizigers die vanaf Den Haag HS vertrekken: hun reistijd wordt met 1 minuut verminderd, terwijl de andere reizigers tussen 4 en 12 minuten langer moet reizen.
Geen antwoord?
Geen antwoord?

Je kan niet direct van iedereen 24/7 antwoord verwachten. Tevens het is weekend.

Hoe zou je het zelf vinden als de NS na 2 weken wachten zo'n reactie (geen antwoord?) zou plaatsen?

En nee ik kom niet op voor de NS in dit geval.🆒:8
Hendrik - jan, ik heb 2 weken geleden mijn vraag gesteld
Hoi EdEdwins, in je reactie op Klaas-Jan lees ik eigenlijk geen nieuwe vraag meer. Waarschijnlijk is er om die reden niet meer gereageerd. Het klopt dat het reizen tussen Den Haag en Hoofddorp voor de meeste reizigers (iets) langer gaat duren. Dat heeft ook Klaas-Jan ook al toegegeven. Het maken van een nieuwe dienstregeling is nu eenmaal een enorme puzzel waarbij niet alle reizigers tevreden kunnen worden gesteld.
Reputatie 3
Hallo EdEdwins, rond Leiden heeft NS de keuze gemaakt om de Intercity's van/naar Haarlem/Schiphol/Den Haag HS/Den Haag Centraal goed op elkaar te laten aansluiten in een kwartierdienst en de sprinters te laten aansluiten op deze Intercity's. Voor de ene reiziger is dit een vooruitgang, voor de ander inderdaad een achteruitgang doordat overstappen van de ene op de andere sprinter langer worden of zoals in jouw geval een Sprinter lang stilstaat op station Leiden. Voor dit moment is het niet anders, maar wij blijven uiteraard studeren op verbeteringen van de dienstregeling.
Vanaf 12 december zeg ik mijn abonnement op. Ik zal daarom voor de auto kiezen.

Reageer