beantwoord

Trein slaat mijn station over.

Wederom stopt de intercity niet op Almere buiten !! Ondanks dat dit wordt aangegeven op de borden
Gisteren zelfde verhaal
Zuchtt !!!
icon

Beste antwoord door Jeroen 3 april 2019, 14:53

Dit komt doordat de machinist dan blijkbaar niet op de hoogte is van deze extra stop die nog tussen Almere Centrum en Lelystad zit. Vanwege de werkzaamheden bij Leiden Centraal is de trein van Amsterdam doorgetrokken naar Lelystad, normaal eindigde deze op Almere Centrum.

Dit is niet de reguliere trein die is namelijk opgeheven vanwege de werkzaamheden, dit is een apart ingelegde trein die nu doorrijdt naar Lelystad !!!!

Lastige was al dat de 2400 serie de enige was die er stopt van de IC treinen en dat de andere 2 IC series die er rijden daar nooit stoppen.

Het gaat dus niet om de reguliere trein die daar normaal moet stoppen.

Ditzelfde gebeurt momenteel met de Laan van NOI in de IC treinseries welke daar normaal niet stoppen maar nu wel moeten stoppen, dit is ook niet bij iedere machinist bekend en weer iets tijdelijks wat afwijkt van normaal.

Het is alleen erg spijtig voor u dat u nu een langere reistijd heeft hierdoor.

@tridek_ok, voordat je heel hard gaat roepen, deze trein rijdt er dus alleen vanwege de werkzaamheden en is niet de reguliere IC die daar stopt, de reguliere IC is nml opgeheven tijdens de werkzaamheden.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
De NS vindt het heel moeilijk om daar te stoppen, dat klopt. Ze leren het maar niet.

Zeker omdat nu de Intercity Lelystad Centrum - Almere Centrum - Amsterdam Centraal moet stoppen.

Het gaat hier om trein 2640, die is inderdaad doorgereden, zie ik.
Badge
Dit komt doordat de machinist dan blijkbaar niet op de hoogte is van deze extra stop die nog tussen Almere Centrum en Lelystad zit. Vanwege de werkzaamheden bij Leiden Centraal is de trein van Amsterdam doorgetrokken naar Lelystad, normaal eindigde deze op Almere Centrum.

Dit is niet de reguliere trein die is namelijk opgeheven vanwege de werkzaamheden, dit is een apart ingelegde trein die nu doorrijdt naar Lelystad !!!!

Lastige was al dat de 2400 serie de enige was die er stopt van de IC treinen en dat de andere 2 IC series die er rijden daar nooit stoppen.

Het gaat dus niet om de reguliere trein die daar normaal moet stoppen.

Ditzelfde gebeurt momenteel met de Laan van NOI in de IC treinseries welke daar normaal niet stoppen maar nu wel moeten stoppen, dit is ook niet bij iedere machinist bekend en weer iets tijdelijks wat afwijkt van normaal.

Het is alleen erg spijtig voor u dat u nu een langere reistijd heeft hierdoor.

@tridek_ok, voordat je heel hard gaat roepen, deze trein rijdt er dus alleen vanwege de werkzaamheden en is niet de reguliere IC die daar stopt, de reguliere IC is nml opgeheven tijdens de werkzaamheden.
Ik zie dat Jeroen hierboven aangeeft dat het gaat om een extra stop die wordt gemaakt vanwege werkzaamheden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet prettig is dat een station wordt overgeslagen. Ik heb inmiddels de melding gemaakt.
Reputatie 7
Badge +2
Dat meldpunt was toen voor de reguliere treinen in de 2400 serie die er altijd behoren te stoppen. Ik weet uit die tijd nog wel een moderator toenderijd ( ik meen Klaas Jan) aangaf dat machinisten in die tijd pro-actief werden gebeld om ze te herinneren aan de stop op Almere Buiten.

Zoals Jeroen aangeeft betreft het nu een trein die hier normaal niet rijdt en stopt.
Misschien is het wel een idee om bij zulke ongebuikelijkse stops een alert systeem te hebben voor de machinisten, juist omdat het ook gewoon mensen zijn. Of gewoon weer pro-actief bellen
Reputatie 3
Ik zou zeggen dat je bij een bijzondere trein extra oplet waar je moet stoppen.
Reputatie 7
Dit gebeurd ook steeds weer in de regio Almere. Wat is dat toch. 🤔

Wat is dit nu weer voor vreemde opmerking ...

#doeslief
Reputatie 7
Badge +2
En nog maar een keertje:

Fijn weer, intercity 2683 ( 23:11) rijdt almere buiten voorbij.
En daarna misschien een "oeps momentje" want bij Oostvaarders opeens nog maar een snelheid van nog maar 36 km/uur.

Hebben ze soms een hekel aan Almere Buiten??🤣

Reputatie 5

Dan is de vraag dus of de NS niet kan communiceren met haar personeel en deze mensen dit niet (redelijkerwijs) hadden kunnen weten, of dat het personeel onvoldoende bekwaam is om naar goed gecommuniceerde wijzigingen te handelen. Beide lijken me zeer duidelijke, belangrijke verbeterpunten. Wat gaat NS hier aan doen?

We zijn het er toch hopelijke over eens dat dit gewoon niet kan? Eén incident zou ik wel voor lief willen nemen en kan natuurlijk gewoon een toevallig fout zijn, maar in ieder geval op dit traject faalt NS consequent in het doorvoeren van wijzigingen in de stations waar treinen moeten stoppen, voor korte of langere termijn.
Reputatie 7
Ik ben blij dat ik niet in de regio Almere woon zeg. 😌
Badge

Wat is dit nu weer voor vreemde opmerking ...

#doeslief

Er zijn berichten verwijderd en dit was een reactie op een verwijderd bericht van jou.

@Olav93 , spijtig genoeg hebben wij alleen ons dienstkaartje waar wij de wijziging op moeten zien maar worden niet apart geïnformeerd hierover. Het verschil tussen niet stoppen op dit station en wel stoppen op dit station is het verschil tussen een - of een + bij de stations afkorting, hierdoor valt het amper op op de dienstkaartjes tussen de lijst met alle stations waar je langs rijdt met de tijden van passage erbij.

@Momo , Ik zag intern al een oproep voorbij komen om de machinisten er extra op gewezen kunnen worden omdat het nu weer een paar keer achter elkaar is gebeurt, of het al opgepakt is dat weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +2
Zou fijn zijn voor reizigers daar @Jeroen

Als dan ook de planners even wat langers inzetten dan een losse ICM3 (in de 2616) dan kan iedereen ook nog normaal mee:
We laten de IC tussen Almere Centrum en AMS Centraal voortaan vanuit Lelystad vertrekken zodat reizigers uit Lelystad en Almere buiten mee kunnen en dan zetten we meteen halve capaciteit in want de trein zat toch al vol toen deze nog vanuit Almere vertrok

Er zijn berichten verwijderd en dit was een reactie op een verwijderd bericht van jou.

Oh, dat was in dit topic, ik kon al een bericht niet terugvinden.

@moderators, waarom is mijn bericht verwijderd? Het was een reactie op een bericht van een moderator dat blijkbaar niet juist was, maar mijn bericht was volgens mij niet in strijd met de huisregels dus is het m.i. een beetje een vreemd om dat te verwijderen. Zelfs als het een reactie was op een onjuist bericht van een moderator, een opmerking bij het bericht van de moderator dat het onjuist was zou voldoende zijn, nu wordt dit domweg weggehaald ...
Reputatie 7
Badge +2
Overslaan is niet goed, maar extra stoppen wordt ook niet altijd gewaarderd.
Een 6314 die opeens op Spaarnwoude en Halfweg stopt terwijl die net als de (niet rijdende) IC alleen op Sloterdijk behoort te stoppen.

Ik dacht eerst dat dat misschien te maken kon hebben met de wisselstoring tussen Haarlem en Amsterdam maar die werd pas later gemeld en er was rond de tijd van de 6314 geen andere sprinter uitgevallen.
Ook een verwachtingspatroon " ik rij de sprinter en stop bij elke stoeptegel"?

https://treinposities.nl/ritinfo/20190404/4816

Oh, dat was in dit topic, ik kon al een bericht niet terugvinden.

@moderators, waarom is mijn bericht verwijderd? Het was een reactie op een bericht van een moderator dat blijkbaar niet juist was, maar mijn bericht was volgens mij niet in strijd met de huisregels dus is het m.i. een beetje een vreemd om dat te verwijderen. Zelfs als het een reactie was op een onjuist bericht van een moderator, een opmerking bij het bericht van de moderator dat het onjuist was zou voldoende zijn, nu wordt dit domweg weggehaald ...

Ik heb het even nagevraagd en dit is door Sivan gedaan ten behoud van het overzicht van dit topic, gezien er inderdaad in eerste instantie een onjuist antwoord was gegeven door Jouke. Die reactie is verwijderd en dus ook de berichten die reacties waren op het bericht van Jouke. Het was dus niet gerelateerd aan de inhoud van jouw bericht, tridek_ok. 🙂
Badge
@Momo, stoppen we niet is het niet goed en stoppen we extra is het ook niet goed ?? 🤣

Dit zal inderdaad een verwachtingspatroon/gewoonte zijn als je met de sprinter op dat traject rijdt dat je overal stopt, op dat traject sla je normaal geen stations over met de sprinter.

De 2616 rijdt sinds enkele dagen korter dan in de normale dienstregeling zie ik net, dat is wel vreemd.
Reputatie 7
Badge +2
Tja, het is ook nooit goed.
Net als wel stoppen op Almere Buiten en te vroeg weggaan.

klacht: trein is ri Amsterdam Centraal vanaf Almere Buiten is 2 minuten TE VROEG vertrokken! Waarop ik mijn aansluiting op Almere CS ri Amsterdam Zuid heb gemist!
Reputatie 5
@Olav93 , spijtig genoeg hebben wij alleen ons dienstkaartje waar wij de wijziging op moeten zien maar worden niet apart geïnformeerd hierover. Het verschil tussen niet stoppen op dit station en wel stoppen op dit station is het verschil tussen een - of een + bij de stations afkorting, hierdoor valt het amper op op de dienstkaartjes tussen de lijst met alle stations waar je langs rijdt met de tijden van passage erbij.

Geen oplossing voor de dag van morgen, maar misschien is dit iets concreets wat eens onder de loep genomen kan worden? Het moet toch mogelijk zijn wijzigingen meer op te laten vallen, zou ik zeggen.
Ik ga het nogmaals aankaarten Olav93!

Reageer