De NS medewerker aan de telefoon kan de gestrande trein niet vinden. Sterker nog, hij geeft aan dat de betreffende trein geannuleerd is.
De vraag van mij is, hoe ik mijn gemaakte extra kosten terug kan krijgen. Dat blijkt niet te gaan, ik had met de NS moeten bellen voor overleg…
Op moment van stilzetten van de trein was de enige mogelijkheid, terug meegaan naar Zwolle en van daaruit doorreizen naar Groningen (lang wachten in Zwolle? Of via Leeuwarden...uren langer onderweg dus...)
Allemaal prima maar ik klik op indienen en binnen een paar minuten blijk ik ineens wel een klein bedrag te kunnen ontvangen en is de claim (geld terug bij vertraging van hooguit 59 minuten) gehonoreerd.
HOE dan???
Het is maar een tientje dus regelen we dat voor u?
Had ik een enkele minuut eerder uitgecheckt dan had ik iets meer ontvangen?
Feit blijft dat de trein wegens een calamiteit is stilgezet en de gehele reis ineens in gedeeltes voortgezet moest worden, nog even los van de taxikosten.
Trein stopgezet vanwege politie inzet
Beste antwoord door Olav93
Vervoerders zijn in Nederland bij wet niet aansprakelijk voor gevolgschade van vertraging zoals kosten voor alternatief vervoer waar je zelf voor kiest om toch op tijd te zijn. NS vergoedt die ook niet vrijwillig. Als je gevraagd hebt om vergoeding van die kosten klopte dus het antwoord dat je die niet terug kunt krijgen. Online zul je een vergoeding voor de vertraging zelf hebben aangevraagd, een (gedeeltelijke) terugbetaling van de kosten voor je vervoerbewijs omdat NS niet geleverd heeft waarvoor je betaald hebt, vandaar dat dit een kleiner bedrag is en je dit wel krijgt.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.