beantwoord

Trein stopt niet op de halte

• 26 juni 2019
  • 12 reacties
  • 557 Bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Op woensdag 26 Juni 2019 22:13 stond ik te wachten op station Schiedam Centraal, op de trein (intercity) in de richting van Vlissingen. Echter, tot mijn grote verbazing rijdt deze trein vol gas door, wat ervoor zorgt dat ik moet wachten op een volgende trein die een half uur later komt. Dit brengt/bracht mij redelijk in de problemen, aangezien ik in een enorm drukke periode zit, en ik deze verloren tijd eigenlijk niet kan missen. Gebeurt dit vaker op dit station? Kan ik geld terug vragen?
De voornaamste reden dat ik dit topic maak is dat ik hiermee de kans probeer te verkleinen dat andere mensen hier op Schiedam Centraal ook door getroffen worden.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
Lex van Aartsen
icon

Beste antwoord door Momo 26 juni 2019, 23:19

En mocht u het nodig hebben, hierbij het "bewijs" van het voorbij rijden van Schiedam Centrum

Betreft rit 2272

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt voor uw vraag het beste even contact opnemen met Klantenservice. Ze zijn er nu ook.
Reputatie 7
Badge +3
Er komen wel vaker berichten van treinen die niet stoppen op een bepaald station, maar Schiedam is volgens mij niet een station waar dat vaak gebeurt. De koploper op dat gebied is helaas Almere Buiten en dat is omdat niet alle IC's daar stoppen.

Waar moest u heen? Want indien u niet verder dan Rotterdam of Dordrecht hoefde dan duurde het maar 15 minuten voor de volgende IC en nog korter voor een sprinter.

Bij een bestemming verder dan Dordrecht is het inderdaad wel een half uur wachten. Dien dan wel GTBV claim in.
Ik moet naar Middelburg, dus een half uur wachten. Maar zal even naar de klantenservice gaan.
Badge
Voor het indienen van de GTBV het gaat om station Schiedam Centrum niet om Schiedam Centraal.
Reputatie 7
Badge +3
En mocht u het nodig hebben, hierbij het "bewijs" van het voorbij rijden van Schiedam Centrum

Betreft rit 2272

Super, heel erg bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Dit is ook interessante informatie uit de treinposities:

Dit zijn de tijden start- en eindtijden van de doorkomst. In 19 seconden kan deze trein nooit een stationnement gehad hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Gewoon een HC die bekend was met het nieuwste beleid: Fluiten is niet meer uit- of instappen 🙂
Reputatie 7
Badge
@lex28404
Dit soort grafieken zijn leuk, maar zolang de data niet klopt zijn ze als bewijs onbruikbaar.
Om 22.05 uur zou de trein ook Delft voorbij zijn gereden.....
Anderzijds ga ik er wel van uit dat je waarneming juist is en de trein niet gestopt is.
Een menselijke fout, niet handig, maar kan gebeuren.
Reputatie 7
Badge +3

Stations in tunnels, zoals Delft of Schiphol zie je over het algemeen niet terug in deze data, op een hele enkele keer na, zal aan het niet ontvangen van het GPS signaal liggen. De dip in de snelheid van 22.03 tot 22.06 (en de horizontale lijn) is de tijd dat deze trein in de tunnel van station Delft was. Daarom ontbreekt Delft ook bij de doorkomsttijden:

69a823a4-ceb9-410a-a9e2-eb59e60e9759.jpg

Reputatie 7
Badge
Inderdaad, bedankt voor deze bevestiging.
Goedemorgen lex28404 en welkom op de NS Community.

Wat vervelend dat je hierdoor gisteren een half uur vertraging opliep, juist tijdens een periode waarin je dat half uur slecht kan missen! Zoals ook al is aangegeven, komt dit voor zover ik weet eigenlijk niet voor bij Schiedam Centrum. Soms als het nodig is om vertraging in te halen (vs het laten uitvallen van de rit vanwege de opgelopen vertraging), dan kan er worden besloten om niet te stoppen op een station. Een menselijke fout komt helaas een enkele keer voor. Onze Klantenservice (Twitter, Facebook of chat) helpt je vast graag met het indienen van een claim! Mocht deze in eerste instantie (automatisch) worden afgewezen, omdat de trein verder niet vertraagd was, dan kan je de claim laten herzien door de mail die je hierover krijgt te beantwoorden. Goed dat je dit hebt gedeeld! Dat helpt natuurlijk met het in kaart brengen van structurele problemen, wanneer deze er zijn.

Reageer