Trein te vroeg vertrokken

• 28 oktober 2017
  • 32 reacties
  • 2812 Bekeken

De trein die ik moest hebben bij station driehuis zou om 8:12 vertrekken alleen hij vertrok om 8:11 dat is een minuut te vroeg waardoor ikaardoor ik te laat op me werk kom en ook een half uur niet krijg uitbetaald. Het meeste vervelende vond ik dat ik het station op kwam lopen en de conducteur ook mij zag en toch ging fluiten en de deur snel dicht deed wat erg klantvriendelijk is.

Mijn vraag is nu hoe dit opgelost gaat worden en wat jullie met deze klacht gaan doen zodat de trein wel vertrekt volgens de diensregeling.

This topic has been closed for comments

32 reacties

Goedemiddag Harvey360, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend om te lezen dat je deze trein gemist hebt. Wat ik vermoed is dat deze trein echter volgens de dienstregeling is vertrokken en jij dus eigenlijk net te laat op het perron was. De vertrektijd 08:12 is namelijk de tijd dat de trein werkelijk weg hoort te rijden. Om dat te realiseren mag het vertrekproces zo'n halve minuut voor die tijd gestart worden. Dat is dus 08:11:30. Op deze pagina kun je daar iets meer over lezen.

Ik snap dat het erg frustrerend is om de deuren te zien sluiten wanneer je je al op het perron bevindt, maar wanneer het vertreksignaal gegeven is, kan en mag de conducteur dit proces niet meer onderbreken. Er zal daar absoluut geen kwaad in de zin zijn, of dat het vertrekproces opzettelijk gestart werd toen jij aan kwam lopen. Het zal gestart zijn om te vertrekken volgens de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge +3
Een heel verhaal van Stijn NS maar de oorzaak van het probleem van de te vroeg vertrekkende treinen wordt weer eens niet vermeld: het te vroeg starten van de vertrekprocedure omdat op een station als Driehuis het vertreklicht al brandt voordat de trein aankomt.

Wanneer gaat NS eens erkennen dat de huidige vertrekprocedure te vroeg vertrekken in de hand werkt en dus niet deugt? Treinen horen niet voor de gepubliceerde vertrektijden te vertrekken. Bij NS echter is dat schering en inslag. Wie roept deze idioterie eens een halt toe?
Wat ik vermoed is dat deze trein echter volgens de dienstregeling is vertrokken en jij dus eigenlijk net te laat op het perron was. De vertrektijd 08:12 is namelijk de tijd dat de trein werkelijk weg hoort te rijden. Om dat te realiseren mag het vertrekproces zo'n halve minuut voor die tijd gestart worden. Dat is dus 08:11:30. Op deze pagina kun je daar iets meer over lezen.

Stijn, de klant is niet gek. Omdat NS dit een jaar of 10 geleden is gaan toepassen en dat met kromme redenering probeert goed te praten, betekent niet dat de klant zich ook daartoe moet verlagen. Hou alsjeblieft eens op met die onzin.
De enige tijd die voor een klant van belang is, is de tijd tot wanneer hij in kan stappen. Als je oog hebt voor je klant, is dat de tijd die je communiceert. Al het andere is intern procesgeneuzel, niet interessant voor de klant en val die daar dus ook niet mee lastig.
Deze trein is inderdaad te vroeg vertrokken, als we kijken naar de GPS-logs dan blijkt dat het materieel al om 08:11:36 snelheid aan het maken was, optrekken dus. Twee seconden daarvoor stond de trein nog stil. Deze is dus ongeveer 25 seconden te vroeg vertrokken, als we exact op tijd vertrekken volgens de huidige NS-norm aanhouden 🙂
Reputatie 7
Badge +3
De huidige vertrekprocedure is een constante bron van te vroeg vertrekkende treinen. Maar NS doet er helemaal niets aan. Je verstand staat erbij stil.
Reputatie 6
Badge
Het enige dat ze eraan doen is een mooie poster op te hangen waarop je nogmaals gewaarschuwd wordt niet in te stappen na het fluitsignaal. Dat soms dus te vroeg afgaat...
Of het advies 5 minuten eerder aanwezig te zijn 😃

Vervelend om te lezen dat je deze trein gemist hebt. Wat ik vermoed is dat deze trein echter volgens de dienstregeling is vertrokken en jij dus eigenlijk net te laat op het perron was. De vertrektijd 08:12 is namelijk de tijd dat de trein werkelijk weg hoort te rijden. Om dat te realiseren mag het vertrekproces zo'n halve minuut voor die tijd gestart worden. Dat is dus 08:11:30. Op deze pagina kun je daar iets meer over lezen.

Ik snap dat het erg frustrerend is om de deuren te zien sluiten wanneer je je al op het perron bevindt, maar wanneer het vertreksignaal gegeven is, kan en mag de conducteur dit proces niet meer onderbreken. Er zal daar absoluut geen kwaad in de zin zijn, of dat het vertrekproces opzettelijk gestart werd toen jij aan kwam lopen. Het zal gestart zijn om te vertrekken volgens de dienstregeling.

Waarom vermoed jij dat ? Er staat toch dat de trein 8.11 al wegreed ?

Het is bepaald niet het eerste signaal dat een trein te vroeg vertrekt, dus eerder dan de halve minuut voor vertrektijd.
Reputatie 7
Badge

Stijn, de klant is niet gek. Omdat NS dit een jaar of 10 geleden is gaan toepassen en dat met kromme redenering probeert goed te praten, betekent niet dat de klant zich ook daartoe moet verlagen. Hou alsjeblieft eens op met die onzin.
De enige tijd die voor een klant van belang is, is de tijd tot wanneer hij in kan stappen. Als je oog hebt voor je klant, is dat de tijd die je communiceert. Al het andere is intern procesgeneuzel, niet interessant voor de klant en val die daar dus ook niet mee lastig.

Maar wat wil je dan van Stijn horen dan? En wat kan Stijn hier eigenlijk nog meer aan doen volgens jou? Het is niet zijn schuld dat dit gebeurd toch....
Maar wat wil je dan van Stijn horen dan? En wat kan Stijn hier eigenlijk zelf aan doen? Het is niet zijn schuld dat dit gebeurd toch....

Stijn is de boodschapper namens NS, ik mag er op vertrouwen dat wat hij op dit forum schrijft in overeenstemming is met wat NS vindt. Als ik op dit forum een moderator aanspreek, spreek ik per definitie NS aan en is dit nooit persoonlijk. Als ik wel iets persoonlijks te zeggen heb, doe ik dat per PB.

Dit is de schuld van NS en NS kan hier ook wat aan doen.
Wat ik in ieder geval niet van NS wil horen, is dat het de schuld van de klant is. Linksom (te vroeg vertrekken) of rechtsom (niet relevante vertrektijden vermelden), in beide gevallen is het aan NS om iets te veranderen en niet aan de klant. Die mag er gewoon vanuit gaan dat hij t/m de 59e seconde van de minuut voorafgaand aan de vermelde vertrektijd kan instappen.
Bedankt voor je reactie Henk_NL, hieruit blijkt inderdaad dat deze trein te vroeg is vertrokken. Dat is niet de bedoeling. Als de vertrektijd 08.12 uur is, dan dient te trein op dit moment te rijden en niet eerder. In de halve minuut voor vertrek fluit de conducteur en worden de deuren gesloten, er blijft één deur open. Ik zal hier een melding van maken, zodat dit kan worden onderzocht.
Reputatie 6
Badge
Leuk, maar dit probleem is al heel vaak gemeld en er had allang wat gedaan moeten zijn.

Toen NS constateerde dat er veel mensen instapten na het fluitsignaal werd er heel snel een campagne gestart om mensen te waarschuwen hiervoor. Start nou ook maar een campagne in de trend van ''Wij vertrekken bij NS graag precies op tijd''.

En als zoiets niet gebeurt kan ik niet anders dan constateren dat NS haar klanten op dit gebied niet serieus neemt.
Dat eerste was juist een gevolg van het tweede, toen werd de verkeerde campagne begonnen.

Met de meldingen wordt daarna weinig gedaan want er wordt vermoed dat de trein wel op tijd is vertrokken maar dat de klant te laat is

In dit geval wordt toevallig bewezen dat het niet zo is, maar in de rest van de gevallen zal NS dat gewoon blijven denken. (niet perse door moderators maar door de afdeling die deze meldingen binnen krijgt)

Wat ik vermoed is dat deze trein echter volgens de dienstregeling is vertrokken en jij dus eigenlijk net te laat op het perron was. . Het zal gestart zijn om te vertrekken volgens de dienstregeling.
Reputatie 6
Badge
Leuk, maar volgens mij reis jij vanaf Amsterdam. Dan is een gemiste trein geen enkel probleem, binnen een ogenblik heb je de volgende. Maar voor mensen buiten de Randstad kan een trein missen door te vroeg vertrekken grote gevolgen hebben, met wachttijden tot 45 minuten. Je snapt vast wel hoe frustrerend zoiets kan zijn.
Ik vind te vroeg vertrekken of misleidende informatie aan je klanten verstrekken er toch wel toe doen, hoor.
Het zijn de kernactiviteiten van NS, klanten op tijd naar hun bestemming brengen met de bijbehorende correcte informatievoorziening.
Dus ik weet niet wat er in jouw ogen toe doet, maar iets belangrijkers kan ik eigenlijk niet zo snel bedenken bij een vervoersbedrijf.
Reputatie 7
Badge
Ik vind te vroeg vertrekken of misleidende informatie aan je klanten verstrekken er toch wel toe doen, hoor.
Het zijn de kernactiviteiten van NS, klanten op tijd naar hun bestemming brengen met de bijbehorende correcte informatievoorziening.
Dus ik weet niet wat er in jouw ogen toe doet, maar iets belangrijkers kan ik eigenlijk niet zo snel bedenken bij een vervoersbedrijf.

Dit topic gaat niet over juiste informatie verstrekken aan je klanten. Dit topic gaat over een trein die te vroeg vertrokken is. Dus blijf even bij het onderwerp wil je?
Het belangrijkste is (vind ik) de veiligheid op en rond het station en natuurlijk ook in de trein. Het beperken van de overlast.... het voorkomen van zwartrijden. Daarnaast is het ook belangrijk dat de treinen een beetje punctueel rijden.
Veiligheid is het belangrijkste vind ik. Zowel van de reizigers als het personeel.
Reputatie 6
Badge
Ten eerste: ik ben je ''vriend'' niet.

Ten tweede: als jij ook een half uur moet wachten doordat een trein te vroeg vertrekt, hoezo probeer je ons dan wijs te maken dat het je niks doet?

Ten derde: leuk dat jij het niet erg vindt, maar iemand die op weg is naar zijn werk en hierdoor een trein mist, loopt schade op.

Ik heb niet gezegd dat het mij niks doet. Maar jullie maken er weer een heel drama van. Zoals jullie overal zo´n drama over maken. Behalve de zaken die er wel echt toe doen. Dan zeggen jullie zo van....Tja .... zulke dingen gebeuren nou eenmaal he...
Get real gast. Dingen zoals treinen die 30 seconden te vroeg vertrekken gebeuren nou ook eenmaal. En als het echt zo belangrijk is om op tijd thuis te zijn of juist naar je werk moet omdat je er anders schade van oploopt dan moet je maar zorgen dat je ruim 5 minuten op tijd op het station aanwezig bent. Dan kan je een trein die te vroeg vertrekt alsnog gewoon halen. 30 seconde voor vertrektijd aan komen lopen is sowieso niet erg verstandig (tenzij je moest overstappen en je vorige trein te laat was..dan is het inderdaad niet de schuld van de reiziger) maar anders dan moet je gewoon op tijd op het station zijn. Want anders loop je achter de feiten aan.
NS is trouwens ook niet verantwoordelijk voor vervolg schade (gek he...net alsof andere bedrijven dat wel doen natuurlijk) Behalve als het wel de schuld van NS is maar dan krijg je gewoon netjes je geld terug zo als het hoort.
Duidelijk zo?

Als er iemand is die je iets 400x moet uitleggen ben jij het wel. Ik leg je letterlijk uit waarom het te vroeg vertrekken van treinen zo'n probleem is, en jij komt doodleuk volhouden dat het niks is. Ga toch lekker slapen, ik ga intussen een hond leren vliegen.

@hb-ngn: mooi dat jij het wel begrijpt. Bedankt.
Dit topic gaat niet over juiste informatie verstrekken aan je klanten. Dit topic gaat over een trein die te vroeg vertrokken is. Dus blijf even bij het onderwerp wil je?
NS beweert dat de treinen niet te vroeg vertrekken als voor vertrektijd de deuren sluiten. Dan kun je dus concluderen dat de vertrektijden die NS communiceert niet kloppen. Dus het gaat wel degelijk over informatie verstrekken.
Reputatie 7
Badge

NS beweert dat de treinen niet te vroeg vertrekken als voor vertrektijd de deuren sluiten. Dan kun je dus concluderen dat de vertrektijden die NS communiceert niet kloppen. Dus het gaat wel degelijk over informatie verstrekken.

Stijn had dat vertelt inderdaad. Maar mag een mens zich vergissen misschien?
Als jij iets niet belangrijk vindt, wat doe je hier dan ? Weer trollen net als al die andere topics die je niet belangrijk vindt.

Doe eens normaal.

Stijn had dat vertelt inderdaad. Maar mag een mens zich vergissen misschien?

Het gaat helemaal niet om die vergissing van Stijn, het gaat algemeen over het voor vertrektijd de deuren sluiten. Voor uitleg, zie mijn eerdere reactie in dit draadje.
Reputatie 7
Badge

Als jij iets niet belangrijk vindt, wat doe je hier dan ? Weer trollen net als al die andere topics die je niet belangrijk vindt.

Wanneer gaat NS hier iets aan doen ? Als je kritiek hebt krijg je boze berichten, maar trollen mag blijkbaar onbeperkt ? Iedereen ergert zich hieraan.

Ik vind woorden als vriend en gast ook gewoon beledigingen trouwens.

Hou nou eens op mij woorden in de mond te leggen zeg! Mon Dieu. Dat geld voor landrstrn maar ook voor jou. En ik heb helemaal nooit beweerd dat dit probleem volstrekt onrelevant is.

Voor de laatste keer. Ik troll helemaal niet. Dus stop eens om mij daarvan te beschuldigen. En wie is iedereen. Ken jij IEDEREEN hier op het forum?

Dat was niet als belediging bedoelt. Kijk anders lekker naar landrstrn wat hij daarnet allemaal voor aardigs tegen mij gezegd heeft.
Jullie zijn hier de gene die onredelijk zijn. Niet ik.
Reputatie 6
Badge

Doe eens normaal.

Precies dit.
Ik begrijp dat dit topic wat los maakt en dat dit een onderwerp is wat bij iedereen erg speelt. Daarnaast is het wel belangrijk dat iedereen hier zijn mening over mag geven en dat we daar respectvol mee omgaan. Persoonlijke beledigingen en ongepast taalgebruik wordt niet getolereerd en ik wil jullie dan ook vragen hier op te letten. Laten we het gezellig houden!

Wat betreft de vraag van Harvey:

De trein die ik moest hebben bij station driehuis zou om 8:12 vertrekken alleen hij vertrok om 8:11 dat is een minuut te vroeg waardoor ikaardoor ik te laat op me werk kom en ook een half uur niet krijg uitbetaald. Het meeste vervelende vond ik dat ik het station op kwam lopen en de conducteur ook mij zag en toch ging fluiten en de deur snel dicht deed wat erg klantvriendelijk is.

Mijn vraag is nu hoe dit opgelost gaat worden en wat jullie met deze klacht gaan doen zodat de trein wel vertrekt volgens de diensregeling.

Ik heb hier intern een melding van gemaakt en verwacht niet dat de vertrekprocedure op korte termijn zal worden aangepast. Wel nemen wij alle feedback hierover serieus in behandeling en kunnen jullie ervan uitgaan dat dit wordt meegenomen.

Aanvulling: Een trein die echt te vroeg vertrekt, zoals in dit geval, is niet de bedoeling.
Laten we het gezellig houden!
Tijd om iets aan de forumtrollen te gaan doen dus, het is voor vaste forummers zo onderhand frustrerend aan het worden om een hoop eigen tijd te steken in het helpen van anderen hier.