Beste antwoord door Jouke NS
Bekijk origineelTrein te vroeg vertrokken
Zo stapte ik vanmorgen in op Laan van NOI, die trein kwam keurig op tijd binnenrijden en ook zo vertrokken (toppie
Tja met al die topics met klachten hier zou je er bijna niet meer in geloven maar het komt echt voor dat we keurig op tijd rijden 😜.
En Momo was dus ook vanmorgen weer op tijd op Laan van NOI om de trein te nemen. 🤣
De sprinter van Amsterdam Muiderpoort richting Rhenen (07.14u) vertrok zojuist (bijna) een volle minuut te vroeg. Resultaat: 3 reizigers die op tijd op het perron staan missen hun trein.
En dan heb ik NS, toen ik afgelopen woensdag mijn trein naar Schiphol miste, nog het voordeel van de twijfel gegeven. Maar die was dus ook gewoon te vroeg: sprinter van Muiderpoort richting Rhenen van 6.11u, woensdag 10 april jl.
Het lijkt me inmiddels een understatement om te spreken van incidenten. Ik laat sinds kort de auto staan en betaal 347 euro per maand om met de trein te reizen wanneer nodig. Dan zou het fijn zijn als die niet met grote regelmaat te vroeg vertrekt.
Los van het terugkoppelen van individuele gevallen zou het wellicht goed zijn om hier op structurele basis iets aan te doen.
1. Ik noem 2 treinen die te vroeg vertrokken zijn.
2. Wat gaat er gedaan worden aan dit structurele probleem, los van het melden van individuele gevallen aan betrokken conducteur en machinist? Wat hebben ik en mijn medereizigers hier aan als hetzelde morgen weer gebeurt?
En vooruit, een derde: wat doet NS om mij als (vaste) klant te compenseren nadat dit mij voor de derde (!) keer in korte tijd is overkomen?
Wanneer je de trein hebt gemist doordat hij te vroeg is vertrokken kun je een Geld terug bij Vertraging claim indienen. Je hebt immers vertraging opgelopen doordat je de trein niet kon nemen. Ik verwacht echter dat je totale vertraging geen 30 minuten zal zijn waardoor je niet in aanmerking komt voor een vergoeding, zoals is bepaald in de voorwaarden. Een andere tegemoetkoming is er helaas niet.
Verder is het op tijd vertrekken en halteren wel een punt welke geregeld bij het werkoverleg naar voren komt en momenteel heeft elke standplaats een traject toegewezen gekregen waarbij er per traject gekeken wordt naar oorzaken van te vroeg en te laat vertrekken en met alle redenen welke doorgegeven worden wordt er weer gekeken of er kleine wijzigingen in de tijden doorgevoerd moeten en kunnen worden om een en ander beter te stroomlijnen. Zo kan het dus zijn dat de tijd waarop u op het station de trein neemt in het jaar iets aangepast wordt.
Kan toch niet de bedoeling zijn....
Noem bijna een minuut maar "iets". Als je 2 min overstaptijd hebt, is dat 50% van je beschikbare tijd.
Eén minuut is wat veel, op grotere stations is dan zelfs de rijweg nog niet ingesteld, en kan het sluiten van de deuren nog niet beginnen.
Ik moet wel zeggen dat er de laatste minder van dit soort meldingen komen dan pakweg 1 a 2 jaar geleden. Wordt er dan toch meer opgelet? Komt dit (mede) door de smartwatch?
Het is lijn 7000, van de NS en dus níét van Regionale verbindingen in overijssel (Keolis), al zal dat misschien niet lang meer duren
Interesse in de video? HD 1920x1080p, mooi scherp.
Misschien was het beter geweest als je onderweg even naar de conducteur was gelopen en hem/haar opmerkzaam had gemaakt dat er iets te vroeg werd vertrokken.
De "beste reizigers" waren je zeker ook dankbaar geweest......
Tussen mijn laatste bericht en dit verhaal heb ik verschillen keren vergelijkbare dingen meegemaakt, en het leek me goed om het weer eens te melden. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit niet iets is waar binnen NS al te zwaar aan getrokken wordt. Klopt die indruk?
Ik vroeg me af waarom de trein naar Hoofddorp van 07:58 vanaf Amsterdam Zuid eerder is vertrokken dan de aangegeven tijd?
Vanochtend stond ik op Delft centraal voor de 06:39 trein naar Lelystad, maar deze was om 06:34 net vertrokken. Nu moet ik een halfuur wachten op de volgende terwijl ik gewoon op tijd was. Hoe kan een trein nou volle 5 minuten eerder vertrekken?
De trein is juist een minuut te laat vertrokken, want hij had om 6:33 moeten vertrekken.
Op woensdagen test NS een nieuwe dienstregeling en zijn de tijden van treinen op veel trajecten anders dan op andere dagen.
Hoi Yas en welkom op onze NS Community!
Dat kan ik zo even niet verklaren! Volgens mijn gegevens is hij niet eens gestopt! Dat is een systeemfout, lijkt me. Ik kan je helaas niet aan een antwoord helpen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.