Trein te vroeg vertrokken

• 23 februari 2020
  • 8 reacties
  • 301 Bekeken

Het viel mij op dat de trein richting Alkmaar op station 's Hertogenbosch vandaag te vroeg vertrokken is. Volgens de dienstregeling zou deze om 14:28 vertrekken. Echter werd al om 14:26 gefloten, waarna deze om 14:27 precies wegreed. Ik liep rustig naar de trein en was er niet op bedacht dat de trein al ging fluiten. Gelukkig kon ik nog net op tijd in de trein springen, maar geeft toch een vervelend gevoel en stress als de trein te vroeg al fluit. Ik hoop dat hier iets mee gedaan kan worden.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens treinposities zou hij om 14.29 uur vertrokken zijn? In een trein springen nadat er gefloten is, mag niet en kan u een boete opleveren. Daarbij vertraagt u de vertrekprocedure en kan de trein daardoor later vertrekken.

Dat klopt dan niet. Waar haalt u die informatie vandaan?

In dit geval had de trein ook later moeten vertrekken...

Reputatie 7
Badge +3

Volgens www.rijdendetreinen.nl zou de trein om 14.28 uur vertrokken zijn. Dat is dus op de normale tijd.

Reputatie 6

Ik zie anders geen grafieken met tijden en snelheden voor trein 848 bij de ritinfo op treinposities...

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie anders geen grafieken met tijden en snelheden voor trein 848 bij de ritinfo op treinposities...

Die kon ik ook niet vinden, alleen een tijd.

De vertrektijd zal (praktisch) nooit met een negatieve vertraging worden bijgesteld. Dat daar de normale vertrektijd staat zegt helaas niks. 

Zal straks bij een PC eens kijken of ik nog registratie heb van deze rit. 

Hmm, ik kan in de logging inderdaad geen GPS-data vinden van deze trein (=848), waarschijnlijk heeft de ritkoppeling o.i.d. niet correct gefunctioneerd. Dat is helaas wel vaker aan de orde.

Reageer