beantwoord

trein tijden dronten

• 12 november 2019
  • 12 reacties
  • 301 Bekeken

Goedemiddag,

Ivm een eventuele verhuizing wil ik graag weten of er in de toekomst de begin rij tijden wijzigen vanaf dronten naar Schiphol. 

Ik pak nu de trein uit lelystad om half 5 is er voor de toekomst iets bekend of de trein in dronten ook rond half 5 gaat vertrekken?

icon

Beste antwoord door Momo 12 november 2019, 15:00

De dienstregeling van 2020 staat momenteel al in de reisplanner. De eerste sprinter vanuit Dronten richting Amsterdam/Schiphol is dan net als nu om 5:55 uur.  Of dat na 2020 zal geen veranderen is denk ik nu te vroeg om dat te kunnen zeggen. Een trein om 5:25 uit Dronten zal om 5:07 uit Zwolle moeten vertrekken. Er zullen om die tijd wel genoeg reizigers moeten zijn om dit rendabel te kunnen maken.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De dienstregeling van 2020 staat momenteel al in de reisplanner. De eerste sprinter vanuit Dronten richting Amsterdam/Schiphol is dan net als nu om 5:55 uur.  Of dat na 2020 zal geen veranderen is denk ik nu te vroeg om dat te kunnen zeggen. Een trein om 5:25 uit Dronten zal om 5:07 uit Zwolle moeten vertrekken. Er zullen om die tijd wel genoeg reizigers moeten zijn om dit rendabel te kunnen maken.

Reputatie 7
Badge

Elk jaar is er een nieuwe dienstregeling @Michelleb85 Niemand kan nu garanderen dat de huidige tijden de komende jaren zo blijven. Verder kan er "zomaar" een andere vervoerder na 2025 op deze route gaan rijden.

Niemand heeft een glazen bol om verder dan één jaar in de toekomst te kijken.

Reputatie 6

Elk jaar is er een nieuwe dienstregeling@Michelleb85 Niemand kan nu garanderen dat de huidige tijden de komende jaren zo blijven. Verder kan er "zomaar" een andere vervoerder na 2025 op deze route gaan rijden.

Niemand heeft een glazen bol om verder dan één jaar in de toekomst te kijken.

Inderdaad en al is er een dienstregeling voor het nieuwe jaar dan nog kunnen er wijzigingen komen die gevolgen hebben voor reistijd. Zie bv de adviesaanvraag van de NS om spitsintercitys vanaf komende zomer te schrappen in de zomervakanties...

Reputatie 7
Badge +3

Hou voor nieuwe dienstregeling https://www.locov.nl/  in de gaten. Hierop worden dingen als een adviesaanvraag en het besluit geplaatst.

Afgelopen maart stond daar de adviesaanvraag dienstregeling 2020 en zo’n 2 maanden later het besluit. Belangrijke geplande wijzigingen kun je dan al zien, al is dit pas tegen het eind van jaar ingevoerd in de reisplanner.

Hi Michelleb85, welkom bij de NS Community!

Het antwoord van Momo is correct;

De eerste sprinter vertrekt inderdaad om 05:55 uur. Over de dienstregeling van latere jaren valt nog niks te zeggen.

Ik zou er wel een voorstander voor zijn, hoop meerdere! Verhuis in september ook naar dronten en werk op schiphol! Hoop dat er in de ntoekomst vele diensten bijkomen.

Badge

Ik zou er wel een voorstander voor zijn, hoop meerdere! Verhuis in september ook naar dronten en werk op schiphol! Hoop dat er in de ntoekomst vele diensten bijkomen.

Verwacht daar niet teveel van voor de komende jaren.

Verwacht niets, maar je mag altijd hoop hebben toch? 😆😆

Badge +3

Vanaf Lelystad kan je wel (dagelijks) om 4:44 al richting Schiphol, aankomst 5:43 dus op zich ideaal voor wie daar om 6:00 aan de slag moet.

Ja klopt, ben ik ook erg blij mee, pak straks de scooter naar lely daar stap ik op de trein en hop!

Badge

Vanaf Lelystad kan je wel (dagelijks) om 4:44 al richting Schiphol, aankomst 5:43 dus op zich ideaal voor wie daar om 6:00 aan de slag moet.

Dat is de speciale trein die rijdt voor het Schiphol personeel en vanaf Lelystad start ipv vanaf Almere Oostvaarders.

Ja dat klopt, doet de ns goed!

Reageer