beantwoord

trein van 4:44 uit de dienstregeling Lelystad

• 10 February 2021
  • 13 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 1

Eerste trein morgenochtend van 4:44 rijd niet, terwijl een heleboel mensen met deze trein naar Schiphol moeten voor hun werk.

Waarom de eerste trein, mensen verplichten een vrije dag te nemen? Of met eigen vervoer .Niet iedereen heeft winterbanden of een auto.

icon

Beste antwoord door Laura NS 10 February 2021, 19:26

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hij heeft vanochtend niet gereden, maar ik zie 'm voor morgen wel gepland staan. Waar komt de informatie vandaan dat-ie morgenochtend ook niet zou rijden?

Badge

Ik zie hem op dit moment voor morgen nog gepland staan, alleen afgelopen dagen was het niet mogelijk om deze trein te laten rijden vanwege de problemen aan het spoor.

Zondag heeft deze trein in de vroege ochtend nog wel gereden, maandag kon deze door de omstandigheden niet verder dan Amsterdam Zuid, gisteren was er eerst geen vrijgave van de sporen door prorail en kon er uiteindelijk ook niet verder gereden worden dan Weesp vanaf Lelystad.

Vandaag is het treinverkeer weer enigszins hervat vanaf Lelystad maar helaas niet de hele vroege treinen. Overigens is er nog wel gedurende de dag uitval geweest van sprinters op dit traject door wisselstoringen.

Reputatie 1

Ik kijk nu in de NS reisplanner er voor morgen zie ik het niet staan

Kun je deze link eens proberen? Hij staat er wel in.

Reputatie 7
Badge +3

Net als mrfreeze (toepasselijke naam met deze weersomstandigheden) en Jeroen zie ik die trein wel in reisplanner staan. 

Is dan geen garantie dat die niet alsnog kan uitvallen mocht er een probleem zijn. 

Reputatie 1

Ok,ik zie het.

Raar dat ik het niet zie dan.

Bedankt en houd ik het tot morgenochtend in de gaten.

fijne avond allen

Kan het zijn dat je een extra optie aan had staan met een 'via station’ misschien?

Reputatie 1

Klopt, had niet via station.

Alleen sprinters/ uit gezet en nu weer de volledige dienstregeling.

Normaal gebruik ik de optie nooit, maar afgelopen maandag zat ik er middenin vandaar.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +3

Wat alleen niet klopt in de reisplanner is de dat de trein morgen gepland is met 2 x SLT6 te rijden, dat was voor vandaag gepland (die dus helaas niet reed).  https://treinposities.nl/ritinfo/20210211/4308  geeft aan dat deze trein morgen met SNG-3+4 gepland is, al kan dat in de loop van de nacht ook nog veranderen. 

Badge

@Momo Normaal is deze 4308 doordeweeks inderdaad SNG en in het weekend SLT, echter zou ik nu absoluut geen voorspelling doen qua materieel van treinen want het rijdt allemaal door elkaar heen op dit moment.

Ik verwacht ook absoluut geen 2x SLT-6 morgen.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom geef ik ook aan dat de planning nog kan veranderen. Maar dat de reisplanner nu 2x SLT-6 aangeeft is niet overeenkomstig de planning voor morgen. Als je in de reisplanner een reis plant voor de volgende dag zie je daar niet wat er de volgende dag gepland is, maar wat er vandaag heeft gereden (of in dit geval wat voor vandaag gepland was), daar kun je dus nooit vanuit gaan.  Jammer dat die materieel planning niet meegenomen wordt in de reisplanner, dan maar kijken op Treinposities.nl 

Vandaag was deze trein zo te zien met 2 x SLT-6 gepland en gister met SLT-4 + SLT-6 en maandag ook SLT-4 + SLT-6 wat eindelijk SLT-6 is geworden.

Reputatie 1

De sprinter is vanmorgen op tijd vertrokken, nu maar hopen dat alle wissels ook meewerken.

Reputatie 7
Badge +3

Zo te zien heeft deze trein op tijd zijn bestemming bereikt. Later op de ochtend wel weer problemen waardoor veel treinen uitvielen. En degenen die wel reden hadden flink vertraging.

Reageer