trein verbinding slechte aansluiting | NS Community

trein verbinding slechte aansluiting

  • 19 August 2022
  • 17 reacties
  • 606 Bekeken

De trein uit Vlissingen heeft nooit geen aansluiting als je naar Utrecht wil 27 min wacht tijd en 2 treinen net vertrokken kan dit niet anders


17 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Er is inderdaad nooit geen aansluiting ;) Naar Utrecht gaan de treinen, uitgezonderd sommige dagen met personeelstekort, elk kwartier vanuit Rotterdam. Dan is de overstap dus maximaal 12 minuten.

Ooit was die overstap inderdaad wel sneller, maar sinds de Hanzelijn bepaalt de knoop in Zwolle ook de tijden op de Oude Lijn (waar die IC uit Vlissingen deels overheen rijdt). Dat heeft hier een wat knullig effect, want de verbinding via de Hanze- en Veluwelijn tussen Rotterdam en Zwolle duurt vrijwel even lang waardoor de boel in Rotterdam net niet aansluit.

(In het verleden gaf dat de komische situatie dat op Rotterdam Centraal twee ICs naar Groningen, via verschillende routes, tegelijkertijd waren)

Reputatie 6

Een aantal jaren geleden zijn de tijden van de treinen tussen Vlissingen en Amsterdam Centraal met een kwartier verschoven ten behoeve van een goede aansluiting op station Roosendaal met als gevolg dat een aantal aansluitingen verderop in het land om zeep zijn geholpen, zoals die op Rotterdam Centraal naar Groningen en Leeuwarden.

Nieuwe baan in Amsterdam voor forens uit "Amsterdam by the Sea", oftewel Zandvoort. Hrenreis om 0550 u s ochtends, keurig 40.min van deur tot deur. Terugreis na 2000 uur (lange dag omdat patienten in ziekenhuis niet kunnen opschieten).: meer dan 90 minuten, want  enkel trein vanaf Adam tot Haarlem wssr honderden uitstappen., dan 20 min rillend in de kou op perron wachten op boemel naar Zandvoort.

 

Mijn suggestie: pas tenminste de boemel tijden Zandvoort naar Haarlem dn omgekeerd aan aub.

Of beter nog: latere rechtstreekse treinen van Amsterdam naar Zandvoort aub! Desnoods 2x per uur..

.

De treinen van Amsterdam naar Zandvoort zijn in de avond en het weekend wegbezuinigd  Dat zal niet zo snel hersteld zijn.

Kunnen de treintijden van boemeltje Haarlem naar Zandvoort worden aangepast? Dan betere aansluiting vanuit Adam

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn wel meer verbindingen waar minstens 20 minuten gewacht moet worden op een overstap. NS kan het met te weinig personeel niet iedereen naar de zin maken.

Badge +3

Vanaf 17 april rijden er weer rechtstreekse treinen tussen Amsterdam en Zandvoort in de avonduren.

Vanaf 17 april rijden er weer rechtstreekse treinen tussen Amsterdam en Zandvoort in de avonduren.

Dat is tot het einde van de zomer. Daarna wordt weer teruggeschakeld naar de huidige regeling.

Reputatie 6
Badge

Dat is niet zeker @Tamzin. Het kan ook een aangepaste variant van de huidige pendeltrein zijn. 

Reputatie 2

Vandaag , zondag 9 juli, om 19.15 was het weer een keer zover: komen om 19.14 met de iets vertraagde IC uit Rotterdam aan in Zwolle: “punctueel” vertrekt de IC naar Groningen van 19.15 door de deuren te sluiten op het tegenoverliggende spoor. 
dit resulteert in één uur extra wachten voor de Arriva-trein in Groningen. 
Wanneer leert het treinpersoneel nu eens ECHT wat service is?

Als ervaren treinreiziger weet ik, dat er voldoende slack zit tussen Zwolle en Assen, zeker nu Hoogeveen is ‘strakgetrokken’. 
Dit mag gewoon niet gebeuren!

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag , zondag 9 juli, om 19.15 was het weer een keer zover: komen om 19.14 met de iets vertraagde IC uit Rotterdam aan in Zwolle: “punctueel” vertrekt de IC naar Groningen van 19.15 door de deuren te sluiten op het tegenoverliggende spoor. 
dit resulteert in één uur extra wachten voor de Arriva-trein in Groningen. 
Wanneer leert het treinpersoneel nu eens ECHT wat service is?

Als ervaren treinreiziger weet ik, dat er voldoende slack zit tussen Zwolle en Assen, zeker nu Hoogeveen is ‘strakgetrokken’. 
Dit mag gewoon niet gebeuren!

Wat begrijp jij niet van wat in deze planner staat? De trein komt om 19.15 uur aan. Mensen moeten uitstappen en weer instappen. Vertrekprocedure. Ben je zo 4 minuten verder. 

Met de sprinter die daarna vertrok was je 16 minuten later in Groningen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat begrijp jij niet van de post van Kus_Theo?

Met 16 minuten later in Groningen rijdt die Arriva-trein niet opeens twee keer per uur ...

Reputatie 7
Badge +2

En als NS dergelijke dingen normaal vindt, dan mogen ze ook wel eens beginnen met Geld Terug Bij Vertraging als je je overstap op Arriva mist. Want bij een claim krijg je doodleuk te horen dat je onvoldoende vertraging bij NS had.

Reputatie 7
Badge +3

Wat begrijp jij niet van de post van Kus_Theo?

Met 16 minuten later in Groningen rijdt die Arriva-trein niet opeens twee keer per uur ...

Maar is wel korter wachten… En misschien rijdt er wel een bus eerder naar de uiteindelijke eindbestemming.

Als een trein 1x per uur rijdt, dan is het slimmer om niet te gokken op een overstap van 6 minuten.

@Kus_Theohad beter boos kunnen worden op de machinist van de trein uit Rotterdam, omdat die niet ervoor had gezorgd dat de 11 minuten vertraging in Rotterdam 0 minuten was geworden.

Reputatie 2

Op dit type reactie zit ik niet te wachten. ‘Computer says no’ evenmin. 
Het uur extra wachten in Groningen verandert er niet door. Het gaat mij om Service. 

Reputatie 7
Badge +3

Op dit type reactie zit ik niet te wachten. ‘Computer says no’ evenmin. 
Het uur extra wachten in Groningen verandert er niet door. Het gaat mij om Service. 

Jij verwacht dat jouw aansluiting wacht en met 5 minuten vertraging vertrekt, omdat jouw trein ook met vertraging uit Rotterdam is vertrokken. Als mijn aansluitende trein 1x per uur gaat, gok ik niet op een overstap van 6 minuten. Niet op zo'n lang traject. Je kiest zelf voor een krappe marge en wist in Utrecht al dat de kans dat je de overstap zou halen nihil was.

Het is de verkeersleiding die bepaalt of een trein kan vertrekken. Staat het vertreksein op wit dan moet de trein gaan rijden.

Op dit type reactie zit ik niet te wachten. ‘Computer says no’ evenmin. 
Het uur extra wachten in Groningen verandert er niet door. Het gaat mij om Service. 

Jij verwacht dat jouw aansluiting wacht en met 5 minuten vertraging vertrekt, omdat jouw trein ook met vertraging uit Rotterdam is vertrokken. Als mijn aansluitende trein 1x per uur gaat, gok ik niet op een overstap van 6 minuten. Niet op zo'n lang traject. Je kiest zelf voor een krappe marge en wist in Utrecht al dat de kans dat je de overstap zou halen nihil was.

Het is de verkeersleiding die bepaalt of een trein kan vertrekken. Staat het vertreksein op wit dan moet de trein gaan rijden.



Wat heeft TS aan deze reactie?
In Zwolle wil het ook nog wel eens gebeuren dat de 500/1800 en 600/700 op elkaar wachten bij een lichte vertraging. En dan heb ik het niet over een late rit. Kennelijk besluit het treinpersoneel dat zelf te doen.  

Reageer