beantwoord

Trein vertrok te vroeg

• 27 september 2019
  • 14 reacties
  • 314 Bekeken

Beste,

Wij zouden zojuist de trein van 18.46 op Utrecht Leidsche Rijn richting Den-Haag hebben. Toen wij om 18.44 echter op het perron liepen, zag de conducteur ons nog, maar gooide gewoon de treindeuren dicht en reed weg. Omdat deze trein te vroeg vertrok, hebben wij ook onze overstap gemist. Ik hoor graag wat jullie hier aan doen.

Met vriendelijke groet,
Britt
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 september 2019, 19:12

U wilde in dit geval overstappen op Utrecht Centraal naar de IC Den Haag Centraal, die sprinter met treinnummer 6969 is inderdaad te vroeg vertrokken vanaf Utrecht Leidsche Rijn is te zien op treinposities.nl.

Aangezien de volgende mogelijkheid tot reizen binnen 30 minuten mogelijk was heeft u geen recht op GTBV en valt er niet meer te doen dan dat een moderator hier intern een melding van maakt.

Het is niet zoals het hoort.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vergis je je niet in de tijd?
De reisplanner geeft als vertrektijd van Utrecht Leidsche Rijn naar Den Haag 18.43
De trein de andere kant (Den Bosch) op vertrekt wel om 18.46

Hallo Britttt en welkom bij de NS Community.

Ik heb geprobeerd jouw trein terug te vinden in onze reisplanner. Volgens mijn informatie vertrekt er echter geen trein om 18:46 vanaf Utrecht Leidsche Rijn naar Den Haag. Wel vertrekt er een trein om 18:43, wat zou verklaren waarom je deze mist als je om 18:44 op het perron bent. Kan het zijn dat jij je hebt vergist in de vertrektijd?
Badge
U wilde in dit geval overstappen op Utrecht Centraal naar de IC Den Haag Centraal, die sprinter met treinnummer 6969 is inderdaad te vroeg vertrokken vanaf Utrecht Leidsche Rijn is te zien op treinposities.nl.

Aangezien de volgende mogelijkheid tot reizen binnen 30 minuten mogelijk was heeft u geen recht op GTBV en valt er niet meer te doen dan dat een moderator hier intern een melding van maakt.

Het is niet zoals het hoort.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Wij zouden zojuist de trein van 18.46 op Utrecht Leidsche Rijn richting Den-Haag hebben. Toen wij om 18.44 echter op het perron liepen, zag de conducteur ons nog, maar gooide gewoon de treindeuren dicht en reed weg. Omdat deze trein te vroeg vertrok, hebben wij ook onze overstap gemist. Ik hoor graag wat jullie hier aan doen.

Met vriendelijke groet,
Britt

Volgens de planner zou de trein om 18.43 uur vertrekken, dus bij vertrek om 18.44 uur vertrok hij te laat 😉
Reputatie 7
Badge +3
@Jeroen waar lees jij dat @Brittttt j via Utrecht Centraal naar Den Haag wilde reizen?
Badge
@Jeroen waar lees jij dat @Brittttt j via Utrecht Centraal naar Den Haag wilde reizen?
Ze wilde overstappen en ook ik was eerst getriggerd door de vertrektijd van de sprinter naar Den Haag Centraal van 18.43 uur maar daaronder staat de snellere reisoptie via een overstap op Utrecht centraal vanaf Utrecht Leidsche Rijn en die vertrektijd is 18.46 uur en desbetreffende trein is om 18.44 uur vertrokken vanaf Utlr.

En TS geeft aan dat ze wilde overstappen en die overstap gemist hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Sprinter 6969 is inderdaad te vroeg vertrokken, maar dit is de sprinter naar richting Den Bosch, niet naar Den Haag zoals TS schreef.
Wanneer je die neemt om in Utrecht over te stappen op de IC naar Den Haag reis je tegen de reisrichting. Mag natuurlijk met een Altijd Vrij (of wanneer je in Utrecht uit en weer incheckt), maar zonder die optie in de reisplanner aan te vinken komt dat niet als reisadvies uit de planner.

En zoveel sneller is het ook niet, met de sprinter van 18.43 kun je in Gouda overstappen op dezelfde IC naar Den Haag.
Excuses, uit de haast typte ik Den-Haag, maar ik bedoelde dus Den-Bosch. Mijn overstap was op Utrecht Centraal. Zie de foto voor de actuele reisplanning. De trein staat om 18:46, maar vertrok dus om 18:44, terwijl de conducteur ons nog naar de treindeuren zag lopen.

Daarmee volg je dus inderdaad de route die Jeroen al aangaf, Brittttt en snap ik dat je de trein hebt gemist. Zoals Jeroen al aangeeft kan ik helaas weinig anders voor je betekenen dan melding maken van deze te vroeg vertrokken trein. Ik hoop dat je desondanks snel op je bestemming bent.
Badge +3
Ik snap het niet meer.. als het niet Den Haag maar Den Bosch was wat doe je dan met een reisadvies naar Amsterdam Zuid?

Het is inderdaad wél die te vroeg vertrokken sprinter richting Den Bosch.
Reputatie 7
Badge +3
Ze moest van Leidsche Rijn naar Amsterdam Zuid. Daarvoor moest ze eerst de sprinter richting Den Bosch hebben. Doordat die te vroeg vertrok, miste ze op Utrecht Centraal de overstap naar Amsterdam Zuid.
Aangezien er een kwartier later weer een intercity naar Amsterdam Zuid ging, is er inderdaad geen mogelijkheid tot Geld terug bij Vertraging.
Reputatie 7
Badge +3
De hele verwarring is ontstaan omdat TS het in het eerste bericht heeft over de sprinter van Utrecht Leidsche Rijn richting Den-Haag.
Badge +3
Kwartje is gevallen, helder. 😑
Reputatie 4
Ze moest van Leidsche Rijn naar Amsterdam Zuid. Daarvoor moest ze eerst de sprinter richting Den Bosch hebben. Doordat die te vroeg vertrok, miste ze op Utrecht Centraal de overstap naar Amsterdam Zuid.
Aangezien er een kwartier later weer een intercity naar Amsterdam Zuid ging, is er inderdaad geen mogelijkheid tot Geld terug bij Vertraging.

Er gaat inderdaad een kwartier later weer een intercity naar Amsterdam Zuid (om 19.11 uur), maar die overstap is officieel niet te halen vanuit de volgende sprinter (aankomst 19.08 uur). Als TS die niet heeft gehaald, was ze dus 30 minuten vertraagd en lijkt me GTbV wel op z'n plaats.
@Brittttt heb je de IC van 19.11 uur gehaald?

Reageer