beantwoord

Treinen nu al gesloopt?

  • 20 februari 2017
  • 22 reacties
  • 1483 Bekeken

  • Intercity
  • 73 reacties
Zat dit weekend voor de tweede keer in een FLIRT tussen Gouda en Alphen a/d Rijn. Ik merkte op dat de deur van de eerste klasse niet meer gesloten kan worden door op de knop te drukken. Is dit nu al kapot of een bewuste keuze? Ik vond het wel lekker geen last van dat geschreeuw uit de tweede klasse.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 mei 2017, 13:48

Ik heb eindelijk een antwoord gekregen. Het schijnt dat de binnendeuren soms een storing hebben. Deze worden dan in standje open gezet totdat ze naar de werkplaats gaan. Daar worden ze dan hersteld. Wij sturen ze niet alleen voor de deur problematiek naar de werkplaats, dus af en toe kan het iets langer duren alvorens ze zijn gemaakt.
Bekijk origineel

22 reacties

Ik durf nog niet te bevestigen of dit een bewuste keuze is. Zou je ook kunnen aangeven wanneer en hoe laat je de trein vanuit Gouda nam? Weet je ook nog heel toevallig het treinstelnummer KVV?
Reputatie 3
Leuke vraag Erryt, want de R-net Flirts hebben nou juist géén treinstelnummer aan boord. Misschien even handig om dat even op te plakken, vanuit het HGB ben je binnen een halfuurtje in Gouda 😉
Klopt is ook zo, scherp Jan-Mark!
Ik durf nog niet te bevestigen of dit een bewuste keuze is. Zou je ook kunnen aangeven wanneer en hoe laat je de trein vanuit Gouda nam? Weet je ook nog heel toevallig het treinstelnummer KVV?

Niet opgelet en blijkbaar zoals hierboven aangegeven is dat niet te zien. Ik kan je enkel de informatie van OVtijden geven.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/8672/2017-02-18T21:32:00+0100
Ik zal dit voor je uitzoeken.
Reputatie 4
Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.
Reputatie 7
Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.
Bij de SLT gaat ie naar 3x forceren inderdaad in een storing en doet hij niets meer. Maar met een keer ontgrendelen van de machinist en opnieuw sleutelen is het meestal opgelost. Voor de Flirt heb ik eerlijk gezegd geen idee, nog niet meegemaakt. Lijkt me wel heel erg vreemd dat je voor zo'n stomme storing gelijk naar de werkplaats moet (Maar we werken voor hetzelfde bedrijf en dingen die vreemd lijken zijn soms heel normaal haha ;))
Reputatie 4
Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.
Bij de SLT gaat ie naar 3x forceren inderdaad in een storing en doet hij niets meer. Maar met een keer ontgrendelen van de machinist en opnieuw sleutelen is het meestal opgelost. Voor de Flirt heb ik eerlijk gezegd geen idee, nog niet meegemaakt. Lijkt me wel heel erg vreemd dat je voor zo'n stomme storing gelijk naar de werkplaats moet (Maar we werken voor hetzelfde bedrijf en dingen die vreemd lijken zijn soms heel normaal haha ;))


Collega, het gaat hier om de binnendeur van de flirt's, niet de buitendeur. Omdat we in de randstad ook geen flirt rijden, alleen mcn in het oosten, kon ik ook geen exact antwoord geven.
Reputatie 6
Badge
Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.
Volgens mij is die resetpoging ook handmatig uit te voeren door enkele keren op de knop te drukken met bepaalde tussenposes en een bepaald keer klikken. Dan gaat het lampje na een tijdje even uit- en aan en kan de deur weer schuiven.

Hoe en wat en hoevaak laat ik achterwege, maar dat zouden HC's of MCN wel weten, denk ik. Laat ik maar zeggen: "Het geheim van de Flirt" 😉
Reputatie 1
Nu is de eerste klasse deur in bijna elke trein defect 😞
Reputatie 6
Badge
Nu is de eerste klasse deur in bijna elke trein defect :(
Defect niet, maar uitgeschakeld voor de veiligheid. Zoals ik al zei is het eenvoudig te resetten door monteurs en mogelijk ook door NS/R-NET personeel.
Bedankt voor het gegeven antwoord Aar. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen maar als ik deze krijg zal ik die hier delen.
Reputatie 1
Nu is de eerste klasse deur in bijna elke trein defect :(
Defect niet, maar uitgeschakeld voor de veiligheid. Zoals ik al zei is het eenvoudig te resetten door monteurs en mogelijk ook door NS/R-NET personeel.

Maakt mij verder niet uit, als dit maar opgelost wordt.
Reputatie 6
Badge
Nu is de eerste klasse deur in bijna elke trein defect :(
Defect niet, maar uitgeschakeld voor de veiligheid. Zoals ik al zei is het eenvoudig te resetten door monteurs en mogelijk ook door NS/R-NET personeel.

Maakt mij verder niet uit, als dit maar opgelost wordt.

Ik zou zeggen: "Meld het aan de machinist". Het is niet een fout van de trein naar mijn idee. 😉
Reputatie 6
Badge
Vandaag enkele keren in een Flirt gereisd, en alle tussendeuren functioneerden prima.
Ik kan helaas nog niet bevestigen of dit probleem nou komt omdat er iets defect is of dat er iets is uitgeschakeld. Ik heb nogmaals een reminder gestuurd om dit uit te laten zoeken.
Het contact met de afdeling die hierover gaat verloopt niet erg soepel. Graag verneem ik van jullie of dit probleem nog steeds speelt of dat deze al is opgelost zoals Aar aangeeft.
Ik heb nogmaals een reminder gestuurd, maar ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Zien jullie nog wel eens dat de deuren niet gesloten zijn?
Helaas is er weer een week voorbij gegaan zonder dat ik antwoord heb mogen ontvangen. Ik laat het niet los en ben er nog mee bezig.
Excuses dat er weer een week voorbij is gegaan zonder dat ik een update kan geven. Hopelijk kan ik dit in de komende dagen wel doen.
Vandaag heb ik bij Arriva (Limburg) in verschillende FLIRT treinen gereden op de S1 tot S5 lijnen. Ook hier bleven de deuren van de 2e klasse -> 1e klassen en 2e klasse -> 2e klasse stilteruimte open. Waarschijnlijk is dit dus inderdaad instelbaar.
Ik heb eindelijk een antwoord gekregen. Het schijnt dat de binnendeuren soms een storing hebben. Deze worden dan in standje open gezet totdat ze naar de werkplaats gaan. Daar worden ze dan hersteld. Wij sturen ze niet alleen voor de deur problematiek naar de werkplaats, dus af en toe kan het iets langer duren alvorens ze zijn gemaakt.

Reageer