beantwoord

treinen op oudjaarsavond

• 9 november 2017
  • 13 reacties
  • 913 Bekeken

Reputatie 1
Rijden de treinen ook dit jaar op oudjaarsavond tot 20.00? Hoorde dat dit misschien niet het geval was en ze gewoon bleven rijden. Zou dit graag willen weten ivm werk
icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 november 2017, 14:28

10 dagen voor tijd zal onze reisplanner up-to-date zijn. Ik durf nog niets te zeggen tot hoe laat onze treinen rijden die dag.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Voor zover ik weet rijden ze net zoals altijd maar tot 8 a 9 uur.
Reputatie 1
Ok, dan ga we daar voor nu vanuit, de reisplanner geeft wel normale tijden aan. Die zegt dat alles gewoon door gaat maar dat lijkt me sterk. Is ook nog wel erg ver van te voren.
Reputatie 7
De reisplanner moet nog aangepast worden inderdaad
10 dagen voor tijd zal onze reisplanner up-to-date zijn. Ik durf nog niets te zeggen tot hoe laat onze treinen rijden die dag.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is natuurlijk wel een beetje sullig. In het verleden zaten er voetnoten in de jaardienst en het spoorboekje waardoor je maanden van de te voren kon zien welke treinen niet zouden rijden op 31 december. Dat wordt nu alleen nog voor de internationale tabellen gedaan. Wat een armoe.
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Voetnoten in het spoorboekje voor oudjaar had je alleen bij sommige private vervoerders (zoals Veolia) maar niet bij NS. Dat is ook niet handig voor die ene avond in het jaar.
Reputatie 7
Badge +3
@Tamzin
Kijk hier eens: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1480434417984/content/assets/ns-nl/dienstregeling/november-2016/120-128/120a.pdf

Er zijn genoeg voetnoten in de jaardienst die voor een dag of een paar dagen gelden. Geen enkele reden om dat voor 31 december niet (meer) te doen.
Reputatie 7
Badge +3
Klopt dat het voor internationale trajecten inderdaad wel gebeurde, voor het binnenland niet.
Reputatie 1

Stel dat een trein vóór 8 uur vanavond vertrekt en hij is om 8 uur bij een tussenstation maar er komen normaal nog meer stations erna, stopt hij dan bij dat station en gaat hij de volgende ochtend verder of maakt hij het traject af? 

Badge +3

Zoals het in de planner staat zullen ze rijden. Zo kan je om 20:15 nog vanuit Zwolle naar Groningen (aankomst 21:12).

Reputatie 7
Badge +3

Een trein die voor 8 uur vertrekt maakt in somige gevallen die rit nog wel af en in sommige andere gevallen wordt die rit ingekort.

Bv trein 1775 normaal vertrek om 19:55 Den Haag Centraal naar Enschede, aankomst 22:14, vandaag gaat die trein maar tot Amersfoort, aankomst 20:50. Of 2268 gaat vandaag maar tot aan Den Haag HS en niet helemaal door naar Vlissingen.

En vanuit Amsterdam vertrekken er tussen 20:00 en 20:30 nog een aantal treinen, zo kun je nog om 20:11 naar Den Haag met de sprinter, aankomst 21:22. 

Reputatie 1

Bedankt, ik zie het nu op 9292 dat na een bepaalde tijd geen adviezen meer verschijnen.

Reputatie 7
Badge +3

Het beste is ook om niet de laatst mogelijke reismogelijkheid te kiezen maar eentje eerder, zeker als je ook nog een keer moet overstappen, voor het geval dat er iets is waardoor je bv die overstap niet haalt. 

Reageer