beantwoord

treinreis op zondag 29 sep nar rotterdam

• 7 september 2019
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

In de planner van ns wordt mijn treinreis van groningen hs naar rotterdam cs op zondag 29 september (trein van 12:18) via zwolle overstappen naar deventer en van deventer naar amersfoort en vandaar door naar rotterdam aangegeven. Terwijl 9292ov netjes aangeeft dat de trein naar rotterdam van 12:18 op zondag 29 sept regelrecht zonder overstappen naar rotterdam rijdt. Wat is nu waar?
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 september 2019, 16:24

Er lijken op zondag 29 september werkzaamheden te zijn tussen Zwolle en 't Harde waardoor de intercity's tussen Zwolle en Amersfoort niet kunnen rijden. U kunt vanaf Zwolle per bus naar 't Harde en daar overstappen op een intercity naar Rotterdam Centraal, maar omreizen via Deventer is sneller dan deze reis met de bus en daarom toont de reisplanner die reismogelijkheid in plaats van de treinvervangende bussen. Als u van Zwolle naar Rotterdam Centraal plant, dan ziet u deze bussen wel.

Dat 9292 het reguliere advies toont, komt omdat de werkzaamheden nog niet in die planner verwerkt zijn. Sowieso kan ik er maar weinig over vinden; ze staan bijvoorbeeld niet in dit overzicht.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo OVambassadeur en welkom bij de NS Community,

Je kan beide reizen maken. Indien je met de Thalys deze reis maakt ben je 1 minuut eerder in Rotterdam. Je dient dan wel een reservering te plaatsen. Ik zie dat onze Reisplanner ook de rechtstreekse optie biedt die jij via 9292 te zien krijgt. Deze staat onder de reis met overstappen.
Badge +3
Er lijken op zondag 29 september werkzaamheden te zijn tussen Zwolle en 't Harde waardoor de intercity's tussen Zwolle en Amersfoort niet kunnen rijden. U kunt vanaf Zwolle per bus naar 't Harde en daar overstappen op een intercity naar Rotterdam Centraal, maar omreizen via Deventer is sneller dan deze reis met de bus en daarom toont de reisplanner die reismogelijkheid in plaats van de treinvervangende bussen. Als u van Zwolle naar Rotterdam Centraal plant, dan ziet u deze bussen wel.

Dat 9292 het reguliere advies toont, komt omdat de werkzaamheden nog niet in die planner verwerkt zijn. Sowieso kan ik er maar weinig over vinden; ze staan bijvoorbeeld niet in dit overzicht.
Sorry ik keek naar de verkeerde datum. Het antwoord van Tochjo klopt. De actuele informatie over deze werkzaamheden kan je uiterlijk 10 dagen van te voren via onze Reisplanner terugvinden.
Dank voor de info.

Reageer