beantwoord

Treinreis schiphol

• 18 oktober 2017
  • 32 reacties
  • 672 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 6
Badge
Onzin, verplichte autoverzekering is puur afzetterij en geld verdienen. Je zou ook zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor die ene keer in 10 jaar dat er iets fout gaat...
Reputatie 7
Badge +3
Ook eens per 10 jaar is dus niet 0%, dat was het enige dat ik wilde zeggen. Verder hebben veel mensen het geld niet om "de verantwoordelijkheid te nemen" als er iets mis gaat en om te voorkomen dat een ander dan met de schade blijft zitten is de verzekering verplicht.
Reputatie 6
Badge
Dubbel.
Badge
Het gebries over gebrek aan bagageruimte in de VIRM vind ik erg overtrokken. Tussen de stoelen die met de ruggen tegen elkaar staan (meestal bij tweemaal 4-zits) zit meer dan genoeg ruimte voor zeker één koffer.
Als student met weekendtas gebruik ik deze ruimte vaak, en het bevalt me prima. Wat mij betreft zelfs handiger dan ICMm, waar je een zware tas of koffer torenhoog in het bagagerek moet zien te tillen - en er aan het einde van de rit ook weer uit moet zien te krijgen zonder een precisiebombardement op medepassagiers. (Toegegeven, ik ben de langste niet, maar toch.)
Uiteraard is deze oplossing niet van toepassing op wie met een halve boekenkast reist, maar het valt niet te hopen dat men verwacht dat NS haar treinen op die 0,002% (iemand statistieken? :8 ) aanpast.
Reputatie 7
Badge
Als je anno 2017 van je boekenkast geen afscheid kunt nemen, zal het je ook niet lukken van de auto of taxi. Dus vergeet die 0,002% klagers maar 🙂
Het gebries over gebrek aan bagageruimte in de VIRM vind ik erg overtrokken. Tussen de stoelen die met de ruggen tegen elkaar staan (meestal bij tweemaal 4-zits) zit meer dan genoeg ruimte voor zeker één koffer.
Als student met weekendtas gebruik ik deze ruimte vaak, en het bevalt me prima. Wat mij betreft zelfs handiger dan ICMm, waar je een zware tas of koffer torenhoog in het bagagerek moet zien te tillen - en er aan het einde van de rit ook weer uit moet zien te krijgen zonder een precisiebombardement op medepassagiers. (Toegegeven, ik ben de langste niet, maar toch.)
Uiteraard is deze oplossing niet van toepassing op wie met een halve boekenkast reist, maar het valt niet te hopen dat men verwacht dat NS haar treinen op die 0,002% (iemand statistieken? :8 ) aanpast.

Ik reis niet met een halve boekenkast, maar met een normaal formaat Samsonite reiskoffer, die ruim binnen de marges van ruimbagage valt voor het vliegtuig. Maar die past niet tussen de stoelen die rug-aan-rug staan (regelmatig geprobeerd). Ik reis dus met een heel normale koffer die heel veel mensen meenemen op vakantie (we gaan nou eenmaal niet allemaal backpacken). Nou, vertel me dan maar waar ik die kan plaatsen.
Ik denk dat je voor jezelf moet zien wat vooral praktisch is en niet alleen denken hoeveel het allemaal gaat kosten. Als je in de Gooi - en Vechtstreek of in Almere zou wonen dan had ik het ook zelf fijner gevonden om beter de taxi te gaan nemen. De trein is niet altijd handig. En als er wat gaat gebeuren dan ben je gestrest en kwetsbaar. Omdat te voorkomen kun je beter de taxi gaan nemen. Ik sta achter het verhaal van Pejeka.

Reageer