beantwoord

Treinrit Zwolle Heerenveen mag toch niet ruim 30 euro kosten?

  • 31 december 2017
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

Op vrijdag 29 december heb ik de trein om 15.48 uur van Zwolle de trein naar Heerenveen genomen. Ik ben ingecheckt met een groep van 10 personen. Bij het uitchecken in Heerenveen bleek dat er (alleen) bij mij 30 euro was afgeschreven van met OV chipkaart. Bij de overige was het ca. 12 uur (ik weet het niet precies, omdat er ook reizigers met korting bij zaten.
Ik heb inmiddels al gecheckt bij www.uitcheckgemist.nl en daar zijn geen gemiste uitchecks gevonden. Vrienden van mij kwamen toen op het idee dat ik misschien was ingecheckt voor een Arriva trein in Zwolle. En dat het daarom zo duur was.
Zelf ben ik woonachtig in Noord-Holland en wij hebben alleen de NS.
Het kan toch niet zo zijn, dat je zomaar voor een andere trein kunt inchecken en daardoor vele malen meer betaalt.

Is dit zo? En wat kunt u hier aan doen?
Alphons
icon

Beste antwoord door Thom 31 december 2017, 08:52

Ik denk dat er 10 euro is afgeschreven bij het inchecken bij Arriva en 20 euro is afgeschreven is in Heerenveen omdat u niet incheckte bij NS.

U kunt dit soort zaken rechttrekken op https://www.uitcheckgemist.nl

Leuk of niet, u moet bij de goede vervoerder in- en uitchecken. Dat is uw eigen verantwoordelijkheid. Noord-Holland is niet de norm in deze en ook geen excuus. Let dus goed op, het is het enige dat dit soort zaken kan voorkomen. Fouten kunnen wel worden hersteld, maar het is veel onnodig gedoe. U krijgt echter vrij zeker het teveel betaalde terug.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat er 10 euro is afgeschreven bij het inchecken bij Arriva en 20 euro is afgeschreven is in Heerenveen omdat u niet incheckte bij NS.

U kunt dit soort zaken rechttrekken op https://www.uitcheckgemist.nl

Leuk of niet, u moet bij de goede vervoerder in- en uitchecken. Dat is uw eigen verantwoordelijkheid. Noord-Holland is niet de norm in deze en ook geen excuus. Let dus goed op, het is het enige dat dit soort zaken kan voorkomen. Fouten kunnen wel worden hersteld, maar het is veel onnodig gedoe. U krijgt echter vrij zeker het teveel betaalde terug.
Reputatie 1
Ik raad u aan om de klantenservice van zowel Arriva als NS te bellen en het uit te leggen. U dient dan van Arriva €10 terug te krijgen en van NS het verschil in de ritprijs.
Reputatie 7
Badge +3
U kunt zich in het buitenland ook niet beroepen op het feit dat u in Noord-Holland woont en daarom het verkeerde kaartje hebt gekocht.
Reputatie 4
Met een groep van 10 personen kunt u voor Zwolle Herenveen het beste gebruik maken van het groepsretour.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour

Reageer