Treinserie 3200 | NS Community
beantwoord

Treinserie 3200

  • 16 January 2023
  • 7 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 3

Ik zie in de reisplanner op dinsdagen en donderdagen twee ritten van treinserie 3200 tussen Schiphol en Arnhem. In de ochtendspits richting Schiphol en Rotterdam en in de middagspits richting Arnhem. Maar ik kan hier niks over vinden op ns.nl. Sinds wanneer rijden deze, en waarom kan ik er niets over vinden?

icon

Beste antwoord door Daniel 17 January 2023, 12:21

Bekijk origineel

7 reacties

Er zijn in deze treinserie sinds vandaag enkele eerder opgegeven treinen weer toegevoegd aan de dienstregeling.

Reputatie 7
Badge +2

Niet sinds vandaag maar sinds vorige week al. Op die momenten wordt ook 4x/uur op Veenendaal-De Klomp gestopt, zodat de busaansluitingen (sinds december juist op de 3100 aangepast) behouden blijven.

Niet sinds vandaag maar sinds vorige week al. Op die momenten wordt ook 4x/uur op Veenendaal-De Klomp gestopt, zodat de busaansluitingen (sinds december juist op de 3100 aangepast) behouden blijven.

Ik las dat ze vorige week als extra waren ingelegd maar sinds gisteren weer vast in de dienstregeling staan.

Overigens vraag ik me waarom van de vele opgeheven treinen juist deze treinen weer zijn toegevoegd. Enig idee?

Reputatie 5

Niet sinds vandaag maar sinds vorige week al. Op die momenten wordt ook 4x/uur op Veenendaal-De Klomp gestopt, zodat de busaansluitingen (sinds december juist op de 3100 aangepast) behouden blijven.

Ik las dat ze vorige week als extra waren ingelegd maar sinds gisteren weer vast in de dienstregeling staan.Overigens vraag ik me waarom van de vele opgeheven treinen juist deze treinen weer zijn toegevoegd. Enig idee?

Nee, als vaste reiziger op het traject Arnhem - Utrecht (en verder) zou ik liever de kwartiersdienst in het weekend hersteld zien. Er zou geen enkele reden mogen zijn om op dit traject op zaterdagmiddag om 4 uur te moeten staan, maar nu wel soms de praktijk.

Het plotseling weer toevoegen van een treinserie op sommige momenten van sommige dagen maakt het niet overzichtelijker. En als midden januari plots een paar treinen toch weer kunnen worden toegevoegd rijst de vraag wat nu eigenlijk de basisdienstregeling is waar we dit jaar vanuit mogen gaan. NS heeft er immers niet voor gekozen om die basis in overzichtelijke pdf's op de website te publiceren zoals voorgaande jaren wel het geval was (Waar zijn de pdf's gebleven? | NS Community).

Ook het LOCOV heeft in haar advies aan NS duidelijkheid te geven over een opschalingsplan als daar sprake van is: hoe en waar, en op basis van welke criteria wordt de dienstregeling weer verruimd als er meer personeel beschikbaar komt?

Reputatie 5

Ik zie in de reisplanner op dinsdagen en donderdagen twee ritten van treinserie 3200 tussen Schiphol en Arnhem. In de ochtendspits richting Schiphol en Rotterdam en in de middagspits richting Arnhem. Maar ik kan hier niks over vinden op ns.nl. Sinds wanneer rijden deze, en waarom kan ik er niets over vinden?

Overigens stond ik vorige week in de avondspits op deze trein te wachten richting Arnhem. Helaas viel die extra rit toch ook weer uit door logistieke beperkingen 🙄.

 

 

Nee, als vaste reiziger op het traject Arnhem - Utrecht (en verder) zou ik liever de kwartiersdienst in het weekend hersteld zien. 

Dat snap ik maar dat is qua aantal ritten natuurlijk van een andere orde. Daarnaast speelt dat het personeel niet meer wil werken in het weekend. 

Reputatie 7
Badge +2

Overigens vraag ik me waarom van de vele opgeheven treinen juist deze treinen weer zijn toegevoegd. Enig idee?

Op Arnhem - Utrecht zijn het wel precies ritten op populaire tijden. De bussen die even voor de extra 3200 in de ochtendspits op De Klomp aankomen behoren tot de drukst bezette ritten van lijn 50 en 80.

Al stappen die reizigers natuurlijk allemaal in de 3100 die eerder komt, maar daar zal meer plek in zijn als de reizigers uit Arnhem en Ede-Wageningen nog een extra latere reisoptie hebben.

Reageer