treinspotten | NS Community

treinspotten

  • 22 March 2023
  • 7 reacties
  • 207 Bekeken

Beste NS,

Ik zie veel mensen op youtube en tiktok treinen spotten. Zo ook de nieuwe ICNG, helaas heb ik die nog nooit zien rijden en wil ik die heel erg graag fotograferen. (even voor de mensen die het weten) hoe komen die mensen aan de locatie en wanneer de ICNG langskomt? Voor de normale treinen heb ik de ns-app of ik gebruik de website van treinposities.nl. 

Ik ben hier benieuwd naar want ik zou deze graag in mijn collectie willen stoppen.

Ik woon in omgeving west friesland, Hoorn en vind het geen enkel probleem om te reizen voor een foto.

 

Groeten van Lukas


7 reacties

Reputatie 7
Badge

Somda.nl al geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +1

Van de ICNG zijn geen openbare dienstregelingen beschikbaar, maar vaak is er op Somda.nl (in het opvallende dingen topic van de betreffende dag) wel e.a. te vinden over waar ze wanneer rijden.

ICNG proefritten rijden vaak tussen Den Haag en Alkmaar en tussen Amsterdam en Breda. En vanaf medio april hopelijk ook in reizigersdienst tussen Amsterdam en Rotterdam.

Reputatie 7
Badge +1

ICNG proefritten rijden vaak tussen Den Haag en Alkmaar en tussen Amsterdam en Breda. En vanaf medio april hopelijk ook in reizigersdienst tussen Amsterdam en Rotterdam.

Klopt ik heb maandagmiddag een ICNG op Castricum richting Alkmaar zien voorbijkomen. Voor TS uit Hoorn lijkt mij dat een mooie locatie maar ik heb even gekeken op somda, maar kan niet vinden wanneer ze precies gaan. Om een hele dag op Alkmaar te bivakkeren is misschien ook wat veel gevraagd.

In Alkmaar komt ICNG rond 11:15 en 19:15, maar het is geen garantie dat ze elke dag die route rijden. Tussen Amsterdam en Breda wordt vaker gereden, al rijden ze ook niet elk uur en sowieso niet op momenten dat de Eurostar rijdt (want de proefritten maken gebruik van de treinpaden van de Eurostar).

Oh ik zal even op Somda kijken bedankt! Ik zag laatst een ICNG bij Hoorn rijden. Top bedankt allemaal

Reputatie 7
Badge

Op Facebook is ook een ICNG-groep waar wat spots en soms een dienstregeling (onder voorbehoud) wordt gedeeld. 

Reageer