beantwoord

Treinverkeer na de storm

• 18 januari 2018
  • 22 reacties
  • 456 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik lees dat de NS probeert weer treinen te laten rijden. Ik zie in de reisplanner treinen op het reistraject tussen Den Haag en Helmond ingepland staan. Is er al treinverkeer tussen Den Haag CS en Helmond mogelijk?
icon

Beste antwoord door Denice NS 18 januari 2018, 20:25

Welkom op het Serviceforum, FonsL.

Voorlopig rijdt er vanaf Den Haag Centraal geen trein richting Helmond. We proberen de planner up-to-date te houden echter kunnen we niet garanderen dat de planner dat ook daadwerkelijk is 😞 In de meeste gevallen rijden de treinen in die regio niet verder dan Gouda of Leiden.
Bekijk origineel

22 reacties

Welkom op het Serviceforum, FonsL.

Voorlopig rijdt er vanaf Den Haag Centraal geen trein richting Helmond. We proberen de planner up-to-date te houden echter kunnen we niet garanderen dat de planner dat ook daadwerkelijk is 😞 In de meeste gevallen rijden de treinen in die regio niet verder dan Gouda of Leiden.
Dank voor je snelle reactie
Badge +3
Vanuit Den Haag naar Brabant heb je bijzonder weinig te maken met Gouda of Leiden, toch? Alhoewel, als je Leiden haalt.. vanuit daar rijden er extra intercity's naar Utrecht inmiddels (als ik http://spoorkaart.mwnn.nl mag geloven) maar dat schiet niet op want verder dan Geldermalsen kom je dan ook niet.

Naar Tilburg schijnt mondjesmaat ook te doen te zijn vanaf Den Haag HS via Roosendaal (IC Vlissingen) en dan naar Tilburg (IC Zwolle) dus als je tegen die tijd misschien ook nog naar Eindhoven kunt ben je al een heel eind..
@Robert, klopt. Af en toe eens Gouda zo uit m'n hoofd. Was ook meer een algemene mededeling 🙂
Ik moet dus van Delft naar Eindhoven. Heeft het voor mij dan ook zin om nu naar het station te gaan en maar te hopen op een kans om richting Leiden of Gouda te komen?
Toch een aanvullende vraag nog: Wanneer treinen vanuit Den Haag niet verder rijden dan Gouda of Leiden, waarom staat dat in de reisplanner dan toch amders aangegeven? Gaat dat automatisch/computergestuurd, los van de realiteit?
Reputatie 3
Ik zie op treinenradar treinen rijden op de route via Rotterdam en Breda.
Wel een paar keer overstappen..
Toch een aanvullende vraag nog: Wanneer treinen vanuit Den Haag niet verder rijden dan Gouda of Leiden, waarom staat dat in de reisplanner dan toch amders aangegeven? Gaat dat automatisch/computergestuurd, los van de realiteit?

Daar ben ik zo goed als zeker van ja. Of zoals de NS zegt: "Vanwege de vele last-minute wijzigingen is de informatie in de reisplanner niet volledig"
Badge +3

Reputatie 2
Volgens mij moet je tot 's morgens de volgende dag wachten om met een trein te kunnen reizen in Den Haag. Of zie ik dat verkeerd. Een gouden tip zo'n situatie is de nachtbus te pakken en de hele nacht rond te touren in Den Haag. Of pak desnoods de metro naar Rotterdam Centraal:

https://www.connexxion.nl/reisadvies?Van=Station+den+Haag+Centraal%2c+%27s-Gravenhage&Via=&Naar=Station+Rotterdam+Centraal%2c+Rotterdam&Datum=18012018&Uren=21&Minuten=55&TijdType=v&modaliteiten=12345&VertrekStationID=&VertrekPostcode=2595BH&VertrekHuisnummer=5&VertrekStraat=Prins%20Willem-Alexanderwg&VertrekPlaats=%27s-Gravenhage&ViaStationID=&ViaPostcode=&ViaHuisnummer=&ViaStraat=&ViaPlaats=&AankomstStationID=&AankomstPostcode=3013EA&AankomstHuisnummer=25&AankomstStraat=Proveniersplein&AankomstPlaats=Rotterdam

En als je naar Breda wilt komen is dit een mogelijk alternatief:

https://www.connexxion.nl/reisadvies?Van=Station+den+Haag+Centraal%2c+%27s-Gravenhage&Via=&Naar=Station+Breda%2c+Breda&Datum=18012018&Uren=21&Minuten=55&TijdType=v&modaliteiten=12345&VertrekStationID=&VertrekPostcode=2595BH&VertrekHuisnummer=5&VertrekStraat=Prins%20Willem-Alexanderwg&VertrekPlaats=%27s-Gravenhage&ViaStationID=&ViaPostcode=&ViaHuisnummer=&ViaStraat=&ViaPlaats=&AankomstStationID=&AankomstPostcode=4811BB&AankomstHuisnummer=16&AankomstStraat=Stationsplein&AankomstPlaats=Breda

Hoe je vervolgens dan in Helmond raakt is het tweede. Maar hele nacht rond hangen in Den Haag lijkt me ook geen pretje. Dan kun je nog beter de hele nacht op station Roosendaal vertoeven of nog beter in het masoleum van Breda. Doen die marmeren stenen toch nergens dienst voor...
Reputatie 7
Badge +3
Ik moet dus van Delft naar Eindhoven. Heeft het voor mij dan ook zin om nu naar het station te gaan en maar te hopen op een kans om richting Leiden of Gouda te komen?
Reisplanner geeft nu voor Delft - Eindhoven aan om via Leiden en Utrecht te gaan, vertrekt vanuit Delft 22.54.
Delft - Leiden rijdt al sinds een uur of 6,
Leiden - Utrecht rijdt ook sinds half 8,
Utrecht - Eindhoven is dan nog de vraag. Die van 00.09 staat nu als rijdend, maar dan kan over een uur weer anders zijn, aangezien die van 23.39 er al uit gegooid is . En die van 00.09 is volgens mij de laatste naar Eindhoven, dus kans dat je in Utrecht strandt.
Reputatie 2
Alternatief is dit van Delft met lijn 55 richting Zoetermeer naar Station Randstadrail, Pijnacker en daar over te stappen op metrolijn E naar Rotterdam Centraal. Daar kijken, hoe dan de situatie is. Dan vervolgens via de nachtnet te rijden naar Schiphol en door naar Amsterdam. Dan naar Utrecht net zolang, dat weer de volgende dag de eerste beste trein in de richting van Eindhoven vertrekt. Heb ik ook een keer gedaan in mijn leven..

https://www.arriva.nl/consumenten/reisinformatie-1/reisplanner.htm?from=Delft&to=Rotterdam+Centraal&via=&date=18-01-2018&time=Nu&routeoperator=vertrek&fromGeo=52.006583,4.356392&toGeo=51.925004,4.4696&viaGeo=&traveltype=BUS,TRAM,SUBWAY,FERRY&selecteddate=18-01-2018&selectedtime=23%3A19&hash=-79658850
Ik moet vannacht naar schiphol rijden er dan trein of word er bus ingezet. Want ik moet naar mijn werk toe
Op de reis planner staat dat er geen treinen rijd richting schiphol
Badge +3
Volgens mij moet je tot 's morgens de volgende dag wachten om met een trein te kunnen reizen in Den Haag..
Nee hoor, vanaf HS kwam je (weliswaar via Roosendaal) nog met enig ongemak in Tilburg.
Of vanuit Den Haag Centraal (via Leiden of Gouda) nog in Utrecht en dan tot Geldermalsen.

De rest weet ik niet..
Badge +3
Ik moet vannacht naar schiphol rijden er dan trein of word er bus ingezet. Want ik moet naar mijn werk toe
Bel je werk (misschien weten ze het al) dat het wel eens veel later kan worden... Hebben ze pech als je van je werkgever niet gewoon met een taxi mag komen!

Je moet niets, anders zorgt je werk maar dat er iemand anders komt of jij op tijd!
Nou als je op schiphol werk moet je zelf zorgen hoe daarheen komt werk gever doet niks betaald geen taxi ofzo uit rotterdam
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij moet je tot 's morgens de volgende dag wachten om met een trein te kunnen reizen in Den Haag..
Nee hoor, vanaf HS kwam je (weliswaar via Roosendaal) nog met enig ongemak in Tilburg.
Of vanuit Den Haag Centraal (via Leiden of Gouda) nog in Utrecht en dan tot Geldermalsen.

De rest weet ik niet..

Vanuit Utrecht is nu die 00.09 naar Eindhoven vervallen, maar nu wel een extra trein om 00.15 bijgekomen, maar dan had DaniëlS dus wel om 22.54 uit Delft moeten vertrekken.
Reputatie 2
Bel je werk (misschien weten ze het al) dat het wel eens veel later kan worden... Hebben ze pech als je van je werkgever niet gewoon met een taxi mag komen!

Je moet niets, anders zorgt je werk maar dat er iemand anders komt of jij op tijd!

Ben ik helemaal mee eens. Wellicht heeft iemand een auto of rijdt er een bestelbusje rond van je werk. Misschien kan die je ergens kan op pikken. De verantwoordelijkheid neerleggen bij de individuele werknemer in een dergelijke noodsituatie is ondoenlijk natuurlijk. En desnoods haalt je baas je zelf ergens op. Deze moet daar gewoon niet moeilijk over doen.
Hallo Denice,

Waarom liets de NS in de reisplanner gisteren toch telkens zien alsof er treinen gingen rijden, terwijl het advies was om alternatief vervoer te zoeken? Zo had je toch nog hoop dat er iets ging gebeuren. Ik zat in Amsterdam Zuid en de planner gaf vanaf 15:00 uur aan, dat er bijna iedere half uur een trein zou vertrekken. Natuurlijk was dat niet zo, maar je blijft het zoeken naar een alternatief uitstellen. In mijn ogen had het beter geweest alle treinverkeer uit de planner te halen. Zo denk ik, dat mensen bijvoorbeeld op het werk eerder met collega's hadden gesproken om mee te rijden.
MvG, Feiko.
Goedemiddag Feiko en welkom op het NS Serviceforum!

Doordat alle treinen zijn uitgevallen gisteren is onze Reisplanner vanaf het middaguur vrijwel niet meer bijgewerkt. Dit werd ook gecommuniceerd in het storingsbericht op onze website: " NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden. De informatie in de reisplanner is op dit moment niet up to date." De Reisplanner was dus simpelweg niet betrouwbaar. Op de nieuwspagina van de storing is dat nog terug te lezen.
Reputatie 2
Goedemiddag Feiko en welkom op het NS Serviceforum!

Doordat alle treinen zijn uitgevallen gisteren is onze Reisplanner vanaf het middaguur vrijwel niet meer bijgewerkt. Dit werd ook gecommuniceerd in het storingsbericht op onze website: " NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden. De informatie in de reisplanner is op dit moment niet up to date." De Reisplanner was dus simpelweg niet betrouwbaar. Op de nieuwspagina van de storing is dat nog terug te lezen.

Toch kun je niet van iedereen verwachten dat hij/zij alle websites of apps gaat bekijken of er misschien nog iets anders staat. In de eerste plaats moet de informatie eenduidig zijn en elkaar niet tegenspreken. Bovendien heeft lang niet iedereen altijd de daarvoor benodigde communicatiemiddelen bij de hand op zijn/haar reis. ik ken vele ouderen (en ook jongeren) die de app prima weten te vinden op hun mobiel, maar als ze bijvoorbeeld naar de website moeten wordt het lastiger op het kleine schermpje. En dan geldt eigenlijk: beter geen informatie, maar een verwijzing naar informatie elkders dan fout informatie. Dan weet je tenminste dat de informatie niet beschikbaar of onbetrouwbaar is. Ik zou dat toch in het protocol voor de reisplanner laten opnemen.

Reageer