Treinvervangend busvervoer Eindhoven pas na 2 uur omdat bus uit Almelo moet komen????

  • 31 december 2017
  • 9 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 7
Badge
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/20035-30-december-2017-seinstoring-tilburg-universiteit-eindhoven
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/20028-29-december-2017-wisselstoring-tilburg-universiteit-eindhoven
Is het juist dat NS bij ongeplande storing bussen uit Almelo bestelt voor TVV Eindhoven-Boxtel-Oisterwijk-Tilburg, zoals buschauffeur tegen klagende reizigers beweert? Waarom? Is dat nieuw TVV beleid?

9 reacties

Badge +3
Die storing is toch pas volgend weekend (weekend van 6 januari) of zo?

Ik wilde al https://www.prorail.nl/projecten/station-eindhoven zeggen maar dat was 2016 en 2017 dus.

Maar goed, volgend weekend met de bus dus... als je hier moet zijn. :)

En de chauffeurs komen vanuit overal, ikzelf zou dan de meeste uit Horst/Venlo laten komen dan, maar ja.

En andersom ook ja. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik om 9:00 te horen krijg dat ik om 11:00 in Ter Apel moet zijn (gaat nooit lukken) voor een busje vol asielzoekers plus bagage naar ergens in Limburg of naar Middelburg of (grrr) Den Helder.
Dit is al tijden een probleem, Munckhof heeft zelf weinig capaciteit, huurt onderaannemers in, die huren weer onderaannemers in, et cetera.
Reputatie 7
Badge
Dit is al tijden een probleem, Munckhof heeft zelf weinig capaciteit, huurt onderaannemers in, die huren weer onderaannemers in, et cetera.
en elke onderaannemer wil r op verdienen, dus kleedt de service uit?
Als een IT dienstverlener dat zou doen, lag er snel een exit met dikke claim.
Mja, ik ben er ook geen voorstander van, maar kan me ergens wel voorstellen dat alternatieven lastig zijn hierin. Vind maar eens een busbedrijf wat bij een verstoring binnen 60 minuten tientallen bussen en chauffeurs op locatie kan hebben.
Reputatie 7
Badge
Alles is te vinden, als je verstoring niet als verrassend incident ziet maar als onderdeel van je proces. Dus monitor-analyses, rules, batches e.d. maken. Als je dat voor je organisatie en je klanten niet over hebt, neem je het managen niet serieus.
Ik probeer inderdaad te denken binnen de grenzen van de verschillende organisaties zoals die nu zijn. Dan wordt het een stuk spannender 😉 😉
Reputatie 2
Dat helemaal uit Almelo laten komen naar Eindhoven, Tilburg, Oisterwijk of Boxtel is natuurlijk waanzin. Waarom niet overleg plegen met de streekvervoerders Hermes en Arriva, die toch al Brabant rijden. Of mag dat niet van de kartelwetgeving? Reizigers hebben dan mogelijkerwijs een alternatief.
Zie ook deze lijnennetkaarten van de Hermes en Arriva :
Arriva lijnennetkaart Oost Brabant 2018
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid=bb21f54d-c056-4427-9b45-49538adf6895&owner=af8aec32-6c73-47d5-af4d-f1553a2c3b77&contentid=5445

Hermes lijnennetkaart 2018
https://www.hermes.nl/data/upload/18_Hermes_Zuidoost_Brabant_2017-2018_v7low(2).pdf
Eindhoven - Best: lijn 3
Best - Tilburg: lijn 141 of 142

Eindhoven - Oisterwijk: eerst naar Den Bosch lijn 154 of 156 daar overstappen op lijn: 140

Alternatief sprinter of intercity naar Den Bosch.
met overstap in Den Bosch op intercity dan wel stoptrein naar Tilburg
of in Den Bosch overstap op lijn 140 naar Oisterwijk
Je kan reizigers die zelf initiatief tonen belonen met het vergoeden van de extra kosten als er geen samenwerking mogelijk is met regionale vervoerders

Op die manier kan je flink wat geld besparen op inzet van bussen, als reizigers zelf gebruik maken van bestaande lijndiensten of bv metro's.

Ik stond zelf ook ooit in Dordrecht om 22.00 op bussen naar Rotterdam te wachten (wat nog een flinke tijd kon duren) terwijl er lege bussen bij het busstation zaten te wachten tot ze naar Rotterdam konden vertrekken (waar een fors aantal reizigers gebruik van ging maken, alles beter dan uren wachten op bussen uit Amsterdam bv)
Reputatie 7
Badge
Je kan reizigers die zelf initiatief tonen belonen met het vergoeden van de extra kosten als er geen samenwerking mogelijk is met regionale vervoerders. Op die manier kan je flink wat geld besparen op inzet van bussen, als reizigers zelf gebruik maken van bestaande lijndiensten of bv metro's.)

de kwaliteit van reizen kan daarmee omhoog, als de reisplanner rekening houdt met de werkelijke overstaptijden bij TVV.. He moet niet een gezin met kinderwagen en hond vanuit Den Bosch vua TVV naar Tilburg brengen, als ze bij Kaatsheuvel moeten zijn, en met dezelfde bus uit Den Bosch kunndn reizen, bjjv.

Reageer